
Luksuzno tržište automobila u Kini raste po dvostruko bržoj stopi
od prodaje ukupne auto industrije, a vozila američkih gigantskih kompanija iz
Detroita više nisu među modelima za najbogatije kupce.
Kineska autoindustrija rasla je po stopi od 33 odsto u 2010., a prodaja kola
koja pripadaju luksuznom segmentu povećana je u tom periodu 75 odsto, prenele
su agencije.
Kada Kinezi govore o luksuznim kolima, oni misle pre svega na nemačke brendove
"Audi", "Mercedes-Benc" i BMW, tako da kineski bogati kupac
smatra da je "Kadilak", na primer, jedan "korak ispod",
tvrdi analitičar agencije "IHS automotiv" Namrita Čov, sa sedištem u
Kini.
Glavni cilj "Kadilaka" nije da odmah nadmaši nemačke konkurente,
uprkos činjenici da je njegova kineska prodaja lane skočila 139 odsto, izjavio
je predsednik kompanije "GM-Čajna" Kevin Vejl.
Prodaja čitavog brenda "Kadilak" je prošle godine povećana na 17.000,
što je znatno manje od isporuka svake pojedinačne robne marke devet najvećih
inostranih prodavaca kola u Kini, u čemu prednjači prodaja 115.000 modela
"audi A6L".
GM zajedničko preduzeće sa kineskom kompanijom SAIC, izrađuje u zemlji modele
"kadilak SLS", dok kompanija uvozi CTS, SRX i "eskalejd"
modele.
Uvozna kola su znatno skuplja u odnosu na vozila izrađena u Kini, ali to nije
nikakav problem za sve veći broj kineskih kupaca luksuzne robe, ističu
prodavci.
Više od milion Kineza zarađuju oko 1,5 miliona dolara godišnje, izjavio je
Kevin Čen koji rukovodi "Kadilakom" u Kini.
Terenac "kadilak SRX" sa pet sedista košta 77.000 dolara, a u tu cenu
uključeno je 25 odsto uvoznih dažbina, 12 odsto osnovne takse na snagu motora i
17 odsto poreza na dodatu vrednost, naveo je Čen.
Takav model u SAD košta 56.725 dolara, uključujući i isporuku. Veći, manje
energetski efikasan "kadilak eskalejd" je još skuplji i u Kini košta
oko 215.000 dolara, a u SAD 89.180 dolara.
Najprodavanija luksuzna kola u Kini lane su bili, između ostalih, "audi
A6L", BMW-5 i 7 serije", "leksus" ES-serije i
"mercedse-benc" E i S-klase.
Autor : Tanjug.rs
Foto : BMW
bem ti zivot :-(
idemo u Kinu da zivimo...ovde sa nasim standardom ne mozes da napunis pun rezervoar goriva a ne da razmisljas o ovakvim kolima :-(((
@ DaMir
Slobin ugovor sa Kinezima o izvozu viška naroda u Srbiju...
Sada Srbi treba da traže azil u Kini, a, jel to?
gledajuci procentualno koliko ljudi kod nas moze da priusti neki model nemacke premium trojke, a koliko u Kini, vece su sanse da ovde u Srbiji dodjete do Mecke ili Bendze:)
hehe Tomo batali procente...mi smo smesni sa 7mil stanovnika...to je jedan osrednji grad u Kini :-)
salu na stranu, svaka im cast...mnogo su napredovali u zadnjih nekoliko godina..zemlja koja svake godine dobija najveci broj novih milionera
"tako da kineski bogati kupac smatra da je "Kadilak", na primer, jedan "korak ispod"
Uh,otkrio je toplu vodu. :)
Naravno da će da kupuju kola iz velike trojke ako imaju mogućnosti.