
Japanska kriza mogla bi ostaviti na cedilu skoro 200.000 kupaca u SAD koji
nameravaju da kupe nova vozila zbog nestašice delova izazvane katastrofalnim
zemljotresom i cunamijem 11. marta, prema najnovijem izveštaju čikaške
konsutantske firme "A.T. Karni."
Glavne japanske auto-kuće - "Tojota", "Honda" i
"Nisan" će biti najveći gubitnici zbog manje prodaje i izvesno je da
će prepustiti deo tržišta glavnim konkurentima, navodi se u analizi koja je
danas objavljena.
Američke kompanije "Dženeral motors" (GM), "Ford" i "Krajsler grupa", kao i južnokoirejski "Hjundaji", kako se procenjuje, preuzeće većinu kupaca koji neće moći da nabave japanske brendove, kaže Den Čeng, šef "Karnija".
Zbog japanske krize i manjka delova smanjiće se proizvodnja kola u svetu za 1,66 miliona jedinica, od kojih bi 341.000 trebalo da se proda u SAD ove godine. Od tog gubitka američkih isporuka, 42 procenata su kupci koji će najverovatnije ostati lojalni njihovim sadašnjim robnim markama, kaže Čeng.
Od preostalih 197.000, oko 80 odsto, prema proceni, su kupci "Tojote", "Honde" i "Nisana", a ostalih 36.000 drugih japanskih proizvođača.
Ako se proizvodnja punim kapacitetima ne obnovi do četvrtog tromesečja, broj novih vozila koji će nedostajati porašće na 328.000, odnosno dva do 2,5 odsto ukupnog američkog tržišta. Od toga, 263.000 biće kola "Tojote", "Honde" i "Nisana." Agencija "A.T. Karni" takođe očekuje da će američka prodaja novih autmobila porasti za oko 14 porcenata, na 13,2 miliona ove godine, sa 11,6 miliona u 2010 i da će dostići 16 miliona u 2013. Posle toga, stopa rasta prodaje će biti usporenija, oko 16,7 miliona u 2016. U deceniji pre krize, od 2008 do 2009 godine, američka prodaja kola rasla je oko 17 miliona godišnje.
Pojedini analitičari veruju da će ponovno oživljavanje prodaje u SAD i jačanja azijskog tržišta dovesti do toga da američki GM ponovo postane najveći prodavac kola na svetu ove godine i da lidersku poziciju preuzme od "Tojote."
Izvor : Biznisnovine.com
Foto : Nissan