
Francuske autokompanije Renault i Peugeot Citroen (PSA) predvode listu evropskog posrtanja prodaje kola u aprilu, gde je zabeležen pad isporuka od 4,1 odsto, 12-ti put u poslednjih 13 meseci, objavilo je Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA) u Briselu.
Francuski PSA sa sedištem u Parizu prodao je 18 odsto manje kola na tržištu
Evrope, oko 133.000, dok je domaći rival "Reno" objavio pad aprilskih
isporuka od 13 odsto, na oko 106.000 kola. Italijanski "Fijat" zabeležio
je smanjenje prodaje prošlog meseca od 7,8 procenata, na oko 82.000 jedinica,
preneo je "Autonjuz".
Nemački Volksvagen (VW) sprečio je dublji evropski pad prodaje isporukom 3,7
odsto vozila više nego lane, oko 276.000 komada, dok je na domaćem tržištu
prodaja povećana 2,6 odsto. Do povećanja prodaje došlo je i pored toga što je
vlada u Berlinu prva ukinula subvencije za nabavku novih vozila još 2009.
godine.
Evropsko tržište kola smanjuje se u poslednje tri godine. U 2010 je prodato
ukupno 13,8 miliona vozila, a u 2007. 16 miliona.
Isporuke su smanjene prošlog meseca 3,8 odsto na godišnjem nivou, na 1,3
miliona vozila, preneo je "Autonjuz", navodeći da je za čeitiri
meseca 2011. evropska prodaja kola smanjena 2,4 odsto.
ACEA je ranije objavila da je na skoro svim glavnim tržištima u Evropi
zabeležen pad prodaje kola izuzev u Nemačkoj.
Ukupno 1,089.000 novih automobila registrovano je u Evropskoj uniji prošlog
meseca, što je 4,1 odsto manje nego lani. Aprilski podaci za 2011. godinu
pokazuju rast prodaje novih automobila u Nemačkoj od 2,6 odsto. Na ostalim
glavnim tržištima, međutim, zabeležen je pad - u Španiji 23,3 odsto, Francuskoj
11,1, a u Britaniji i Italiji po 2,2 procenata.
U Nemačkoj je prošlog meseca prodato oko 266.000 kola, Francuskoj 169.000,
Italiji 157.000, Britaniji oko 137.000 i Sspaniji 71.800 vozila.
Od januara do aprila u Evropi je rast isporuka zabeležen je na dve trećine
tržišta, ali je pad registrovan u Britaniji (8,5 odsto), Italiji (19 odsto) i
Španiji 26,3 odsto. U Evropskoj uniji je u tom periodu registrovan pad prodaje
od 2.7 odsto.
Prodaja kola u članicama Evropske unije u februaru ove godine je počela da se
oporavlja, kada je porasla prvi put u posljednjih 11 meseci s umerenim rastom
od 0,9 odsto. Ali, već u martu isporuke su smanjene za oko 5,0 procenata, prema
podacima ACEA.
Prestankom subvencija i sistema "keš za krntiju", koje su nudile
vlade kako bi povećale potražnuju i oporavak autoindustrije u periodu recesije,
započet je pad prodaje prošle godine, najviše u julu 18,6 odsto i 16,6
procenata u oktobru.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Renault
Obožavam naše prevodioce....
Brussels, 17/05/2011 - In April, demand for new cars in the EU* was 4.1% less than in the same month last year. New registrations amounted to 1 089 118 units April 2010 counted one more working day across the region Four months into 2011, registrations totaled 4,674,457 units, or 2.7% less than over the same period a year earlier.
April results showed a contraction of the major markets, except for Germany (+2.6%), leading to an overall 4.1% downturn. Demand was down 2.2% in Italy, 7.4% in the UK, 11.1% in France and 23.3% in Spain. Germany was the biggest market with 266,251 new registrations, followed by France (169,757), Italy (157,309), the UK (137,746) and Spain (71,808).
From January to April, growth prevailed in two thirds of the markets but the downturn recorded in the UK (8.5%), Italy (-19.0%) and Spain (-26.3%) resulted in a 2.7% decline in the EU* demand. Germany, the largest market, registered over 1 million units in the first four months of 2011, or 10.7% more than in the same period last year, followed by France with 817,211 new cars (+4.0%).