
Servis
auto klime potrebno je uraditi na svake dve godine za vozila stara do pet
godina odnosno svake godine za starija vozila.
Iako je mnogi smatraju standardnom, pa čak i neophodnom
opremom za sve vrste vozila veliki broj vozača nije baš najbolje upoznat kako
pravilno da koristi i održava klima uređaje u automobilu. Ugradnja ovakve, u
tropskim uslovima vrlo korisne stvarčice predstavlja veliki luksuz - košta od
1.500 do 2.500 evra, a cena njenog redovnog servisa košta oko 4.000 dinara.
Vlasnici klimatizovanih vozila moraju se brinuti o rashladnom uređaju čak više
i češće nego o većini drugih delova, piše "Blic".
"Servis auto klime potrebno je uraditi na svake dve godine za vozila stara
do pet godina odnosno svake godine za starija vozila. Pod redovnim servisom
podrazumeva se zamena plina takozvanog freona, kao i ulja u kompresoru, a to se
uglavnom vrši mašinski", kažu za "Blic" u auto servisu
"Plus" i dodaju da smanjena količina rashladnog plina dovodi do veće
potrošnje goriva.
Ipak, hladan vazduh ne mora nužno biti i potpuno čist pa je zbog toga gotovo
podjednako često potrebno uraditi i dezinfekciju uređaja čija je cena u većini
slučajeva približno ista servisu.
Posebnim aparatom otklanjaju se prašina, masnoća, neprijatni mirisi, bakterije
i mikrobe iz klima uređaja.
Stručnjaci Evropskog udruženja za tehničku kontrolu (GTU), s druge strane,
smatraju da se izloženost štetnim materijama smanjuje ukoliko se klima uređaj u
automobilu podesi da u njegovoj unutrašnjosti cirkuliše već postojeći umesto
vazduha izvan četvorotočkaša.
"Kada je klima-uređaj tako podešen, u kolima treba izbegavati pušenje, jer
dim može da se nataloži u isparivaču, trajno uzrokujući neprijatan miris u
vozilu", kažu stručnjaci ovog udruženja.
Bez obzira na to, vlasnicima vozila ne preporučuje se da se sami previše
upuštaju u podešavanje i održavanje klima-uređaja.
"Dopunjavanje klima je veoma rizično kod nestručnih majstora jer oni to
često vrše neodgovarajućim uljima, a čak i freonima koji nisu predviđeni za
auto-klime", kažu u servisu "Plus" i navode da najsitniji kvar
kao zamena gumice ili spojnice košta oko 1.000 dinara.
Na tržištu se poslednjih godina pojavio takozvani "čistač auto
klime". Kada se uključi klima tada se u vozilu aktivira bočica sa
dezinfekcionim sredstvom. Ostavi se vazduh da cirkuliše desetak minuta, nakon
čega se vozilo luftira, a neprijatni mirisi trebalo bi da nestanu. Cena ovog
proizvoda iznosi 1.200 dinara.
Kako bi se rashladni uređaj pravilno održavao, klima se mora uključivati barem
jednom nedeljno na desetak minuta i to tokom cele godine, pa čak i zimi.
"Ona smanjuje vlagu u automobilu, a u zimskim uslovima vožnje može da
odmagli unutrašnja stakla. Takođe, treba znati da nije preporučljivo tokom leta
uključivati klimu kada motor nije zagrejan ili kada automobil stoji ili mili u
koloni", kažu za "Blic" u servisu "Plus".
Maksimalno sam odlagao ovaj chin ali chini mi se da cu morati ove godine da vodim Logana kod nekog klimadzije... 5 godina je bash mnogo bez servisa :D Mislim ja ne primecujem razliku u radu. Dodushe klimu ne koristim toliko cesto zbog potroshnje goriva samo se bojim da se nesto ne "pokvari" u samom sistemu pa da bude skuplja opravka od ovih 4000 din. Je l' ima neko nekih negativnih iskustava sa klimom u kolima ovde?
Al se nasraše ovi za sve pare. Menjam redovno polen filter, i dopunjujem klimu svake godine pre letnje sezone, i apsolutno nikakvih problema nemam. Ispade da moraš više da vodiš računa o klimi nego o bilo čemu drugom, pa čak i o samoj vožnji... Preča klima jbg!
nisi u pravu!
ako imate potpuno ispravan klima uredjaj u autu i tehnici i higijenski pazi te na njega bolje nego na sebe jer ako ga zapustite prodacete auto zbog njega verujte mi!!!
imao sam auto 2004 godiste uzeo polovan i sve bilo dobro do leta ali kad je doslo vreme za paljenje klime nastali problemi teski!!!, majmun , tj vlasnik pre nije redovno dezinfikovao klimu i menjao filtere tako da se naleglo bakterija u njoj koliko oces kao malo smrdi a ustvari epidemija teska!!! kaze majstor mu rekao da se zimi ni nestavlja polen filter kaze nema potrebe!! majstor jos veci idiot! prvi sam ja popusio jer sam najvise bio u autu posle dan dva fasujem upalu disajnih puteva jedva me prodje pa opet, pa opet 3-4 puta! onda se klinci razbole i koga god provozam posle par dana kaze bio bolestan! skontam to je bemti od te klime!!! 3 puta sam isao na taj aparat za dezinfekciju i jos dva puta sam naspricavao hlor i asepsol !!! nisam hteo opste vise decu da vozim u njemu!! uspeo sam malo da popravim situaciju ali svi su mi rekli da cu morati cupati izmenjivac napolje i prati ga a to moras pola auta rastaviti!!! prodo sam ga pa nek se drugi pate sa njim al od tad klima je prva sto gledam i redovno sterilisem , verujte to je zlo zivo i zaraza ako se ne pazi zamisli da filtriras kroz pluca alge i bakterije 10 sati svaki dan, gotov si veruj!!!
Pa kad se zapusti klima, naravno da moze biti problema, i to ozbiljnih. Zato samo redovno menjanje filtera, ponekad kad se auto dobro zagreje ukljucim da duva najtoplije par minuta, i redovno dopunjavanje svake godine... Miran!
Kad kupujem kola obavezno gledam da li, i kako radi klima. Ako je vlasnik zapatio bakterije to se oseca i te kako!
ja radim redovne servise i ako tamo prchkaju nesto oko klime - ok, a ja sad da lomim glavu dal treba jos nesto da se radi, proverava ili stagod mimo redovnog servisa - bas me zabole.
Specijalno je bedno sto, u ovom narucenom tekstu, cak i "cenu" spominju, jer jel'te oni znaju koliko to kosta.... Kao da ne postoji slobodno formiranje cena u ovoj zemlji?!?
Filtere menjati, dopuniti SAMO AKO pocne da "susti" (a ovom dopunjavanju skidaju kozu s ledja), i jednom u godini oristiti ovo sto su spomenuli u tektu od 1200din (mada je i to jeftinije , nije 1200din) i MIRAN SI...
Pravilo je ne cackas, ako radi. Samo ako negde curi ili je nesto drugo pokvareno ond dirati, tj. ne "servisirati". Sve ostalo su gluposti.