
Volkswagen, Muzej Savremene Umetnosti (Musem of Modern Arts - MoMA) i MoMA PS1 su sklopili dogovor o sveobuhvatnom višegodišnjem partnerstvu. Centralni tema ovog strateškog partnerstva objavljenog u Njujorku leži u projektu sa radnim nazivom „Međunarodno otkriće“, odnosno razvoju međunarodne izložbe savremene umetnosti.
Dalji stubovi partnerstva su proširenje MoMA edukativnih programa na internetu,
donacija dva dela Frencis Alis (Francis Alÿs) i sponzorstvo serije instalacija
u „Abby Aldrich Rockefeller Sculpture Garden“. Ova saradnja sa Volkswagen-om je
prvo partnerstvo u ovakvom obimu između prestižne kulturne institucije u Nju
Jorku i vodeće internacionalne korporacije.
Pravljenje inovacija dostupnih širokom broju ljudi i preuzimanje odgovornosti
za sredinu i društvo, su osnovne korporativne vrednosti grupe Volkswagen. Kopanija
promoviše održivi razvoj u svim sferama života sa svojom „Misli plavo“
inicijativom. Saradnja grupe Volkswagen sa MoMA to najbolje pokazuje. „Umetnici
nam daju povode za razmišljanje i omogućuju da vidimo svet iz drugačijih
uglova. Muzej Savermene Umetnosti je jedna od vodećih institucija u oblasti
savremene umetnosti. Sa njenim ubedljivim iskustvom i edukativnim ciljevima,
ona je naš najbolji izbor za partnera. Ovo partnerstvo pre svega je znak
posvećenosti naše korporacije preuzimanju odgovornosti za životnu sredinu i
društvo“ rekao je prof dr Martin Vinterkorn (Martin Winterkorn), Izvršni
Direktor Volkswagen Aktiengesellschaft, opisujući partnerstvo u kulturi.
„Zadovoljni smo što imamo tako snažnog partnera u Volkswagen-u, čija
posvećenost inovaciji i edukaciji se u potpunosti slaže sa Muzejom i njegovim
ciljevima“ rekao je Direktor Muzeja Glen D. Lovri (Glenn D. Lowry). „Ovo
partnerstvo omogućava Muzeju i MoMA PS1 da ostvare dugoročne ciljeve i
ambiciozne izložbe i programe.”
“Dok MoMA PS1 ima dugu tradiciju predstavljanja radova savremenih umetnika na
međunarodnom nivou, ova saradnja nam daje slobodu da istražujemo, procenjujemo
i predstavljamo najširi mogući spektar originalnih umetnika koji rade na celoj
Zemaljskoj kugli” rekao je Klaus Bisenbah (Klaus BiesenBach), Direktor MoMA PS1
i glavni kustos u Muzeju savremenih umetnosti.
Partnerski projekat
Partnerstvo između Volkswagen-a, Muzeja i MoMA PS1 je postavljeno na četiri
stuba, sa posebnim fokusom na međunarodnu potragu za novim umetničkim delima
koja mogu biti predstavljena u MoMA PS1 u 2013 godini. Sa „Međunarodnim
otkrićem“ (radni naslov), Klaus Bisenbah će spojiti inovativne radove koji se
bave temama kao što su zaštita životne sredine, socijalna pravda, ograničenost
resursa ili rast populacije, a koje stvaraju umetnici širom sveta da bi se
dobio svetski pregled nove umetnosti.
Drugi stub je proširenje edukativnog programa Muzeja na internetu. Od svog
osnivanja 1929. jedna od centralnih misija Muzeja je bila pomoć široj publici
da razume modernu i savremenu umetnost. U tom kontekstu, tokom 2010. godine
Muzej je pokrenuo uspešnu inicijativu digitalnog učenja. Uz Volkswagen-ovu
podršku, program će biti značajno proširen, dajući ljudima širom sveta pristup
kursevima. Još jedna komponenta ove saradnje jesu „labaratorije“ na internet
prezentaciji, koje direktno uključuju posetioca u proces stvaranja umetničkog
dela i koncepta.
Volkswagen takođe podržava Muzej kroz donacije umetničkih dela i sponzorstva
izložbi. Kompanija je donirala i dva video snimka Francisa Alis Muzeju. Dela
pod naslovom „Tornado“ i “Fatamorgana” su trenutno izložena kao deo izložbe
“Francis Alis – Priča o prevari” u Muzeju i MoMA PS1 do 1. avgusta 2011 godine.
Četvrta komponenta partnerstva je podrška instalacijama u Muzejevom “Ebi Eldrih
Rokfeler Bašti Skuulputra”, jednoj od najomiljenijih javnih površina u Nju
Jorku.
“Misli Plavo”
Paralelno sa saradnjom sa Muzejom, Volkswagen je pokrenuo i svoju “Misli plavo”
inicijativu u SAD. Sa ovom akcijom, brend namerava da da povod za razmišljanje
u vezi održivih akcija u svim sferama društva.
U isto vreme, Volkswagen nastavlja sa razvojem proizvoda i tehnologija koje ne zagađuju životnu sredinu u okviru svoje “Blue Motion” marke. XL1 prototip, koji je Volkswagen premijerno prikazao u Januar 2011, nudi kratak uvid u održivu mobilnost budućnosti. Sa potrošnjom od samo 0.9l/100 km, serija XL-1 emituje samo 24g/km C02. Volkswagen takođe osvaja nova mesta u proizvodnji pod kišobranom “Misli plavo”.
Nova Fabrika u Čatanogi, Teksas – SAD, koja je otvorena 24. Maja 2011 je jedna od “najzelenijih” automobilskih fabrika na svetu.
Izvor : Volkswagen.rs