
Po nemačkim izvorima, BMW će na ovogodišnjem Salonu automobila u Frankfurtu predstaviti serijsku verziju modela M5, zatim M3 GTS sedan (koji bi trebalo da se proizvede u ograničenoj seriji), novu seriju 1 hatchback, kao i dugo najavljivani i3.
Serijski M5 (koncept je predstavljen na poslednjem Salonu u
Šangaju) će pokretati V8 motor (u paru sa sedmostepenom DCT transmisijom),
dok će M3 GTS sedan pod haubom imati 4,4 litarski V8 agregat sa 450 konja iz
BMW-a M3 GTS Coupe.


Budući i3, prvi model podbrenda "i", pokretaće elektromotor sa 150KS, što će biti dovoljno za maksimalnu brzinu od oko 160 km/h, dok će autonomija iznositi više od 250 km.

Takođe, u Frankfurtu će svoju premijeru doživeti i dugo najavljivani Mini Coupe i Mini Roadster, koji su u formi koncept vozila predstavljeni u septembru 2009. na Salonu u Frankfurtu.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Ova serija 1 nema bas nikakve veze sa renderom prikazanim juce!?!
mislim da je malo kasno za m3 sedan...pa trebala bi nova 3 sledece god da izadje...tako su 1M izbacili pa odmah novi model...zato su oba M modela u ogranicenim kolicinama..
Zna li neko za ovaj I3, to ce da bude serijsko izdanje ili ?
@carobnjak
Da.
Mada,ovo je hatch a ono kupe,pa je zato lepši. Na 1-ci mi je najružniji oblik,a na onom kupeu od juče je to promenjeno i izgleda mnogo bolje.
@PITBULL™
ma znam ali upravo se prednji deo potpuno razlikuje!
Ovaj izgleda kao obican ristajling serije 1!
@Pitbull
@Carobnjak
Kec je ruzan k'o djavo. Bice bas kao da je restajling, oni ako ga prolepsaju i povecaju, ugrozice seriju 3. :)
@NemanjaBB
Ovo je posebna verzija M3 i zove se GTS, M3 u sedan verziji postoji od kad i kupe verzija zajedno su izašle ;)
BMW izbacuje GTS sedan da bi promovisao neke nove tehnologije vezane za smanjenje tezine. Postoji i kupe M3 GTS (da, da, onaj narandzasti sa 450ks koji je na ringu samo 2-3 sekunde sporiji od R8 V10 i nekih 7 ili 8 od SLS-a), ali ovde su stedeli na drugaciji nacin. Mnoge od tih tehnologija stednje bice primenjene na buducim standardnim modelima pocev od nove trojke. Tako ce na primer napraviti nove kocione diskove koji su tanji ali imaju veci precnik i donose ustedu od 2KG po svakom tocku. Nove felne su suplje, i ta supljina je ispunjena nekom smesom koja daje elasticnost i cvrstinu, a smanjuje tezinu samih felni za....pa, ne znam tacno koliko, da ne lupim. I ono sto je najfascinantnije je da ce poceti uskoro da kod standardnih modela izradjuju haubu i jos neke delove od ugljenicnih vlakana. Uspeli su da naprave haubu od UV, a da bude jeftinija za proizvodnju od klasicne i da se ostecenja od ulubljenja popravljaju na klasican nacin. I dok klasicna metalna hauba ima 20KG, ova od ugljenicnih vlakana ima samo 3-5Kg. Bice jos nekih usteda na tezini, a sama platforma za novu seriju 1 i 3 (u pitanju je nova modularna platforma koja moze da menja duzinu i sirinu traga tockova, motor moze da bude napred, u sredinu ili pozadi, a pogon moze da bude prednji, zadnji ili 4x4) pa se ocekuje da nova jedinica i trojka budu prilicno laksi od predhodnika i pored povecanih dimenzija. Isto se ocekuje za sledecu seriju 7,8,5 i 6 (po redosledu izlazenja) kao i sve buduce X modele (mada je i novi X3 oko 100kg laksi od proslog i pored znatno vecih dimenzija).
Ja sam video pre mesec dana u Becu dve odstampane strane iz pdf kataloga nove serije 1. Ovaj render gore je najpriblizniji ali mu fali jako puno detalja. Ipak je dobra aproksimacija. Dakle auto je vise evolucija sadasnjeg modela. BMW uvek ide po principu: svaka parna generacija je evolucija dizajna, a neparna revolucija. Na novom modelu su ostavili mnoge elemente po kojima ce se iz daljine videti da je to serija 1, ali su po meni ispravili sve sto mi se nije svidjalo na sadasnjoj jedinici. I vrlo, vrlo, vrlo daleko od toga da ce novi model izgledati samo kao restajling sadasnjeg. Izdrzite jos koji dan do predstavljanja nove jedinice.
PS. vozio sam danas 447KM novi Audi A6. Ima odlican rucni menjac i bas sam se fino zabavljao, posto vec 7 godina vozim automobile sa automatikom. Malo je manje precizniji od rucnog menjaca na trojci e46, ali je zato laksi za koriscenje. Manje zamara nogu. Kvacilo je nekako mekse, i definitivno bi mi ovakav menjac odgovarao za po gradu (kad bih vec morao rucni menjac). Na auto generalno nemam neku zamerku, ako izuzmemo nenaviknutost na prednju vucu, ali sto se tice performansi definitivno bi auto sa zadnjom vucom i istom snagom delovao agilnije. Doduse nisam imao prilike da ga bas "isprobam" posto je kad sam isao ka Zlatiboru bila neka kuzva celim putem, a kad sam se vracao vozio sam 8-mesecnu bebu, tako da....
@toma
Pretpostavljam da ćeš kuditi i BMW-ovu prednju vuču kao što kudiš Audijevu i Mercovu.
Svaka čast BMW-u za ovo što si napisao gore.
Inače,šta ima da se privikavaš na prednju vuču. Nije to sveto pismo. Svejedno ti je koja je vuča kad voziš normalno (poštuješ propise). Pa čak i ako brže voziš nema problema. Jedino se razlika vidi kad se pomeraju granice,da ne kažem kad se divlja.
@pitbull
Oseca se u krivinama, tj. na izlazu iz krivine. A kad kazem da sam vozio normalno, nisam bas mislio penzionerski. BMW izbacuje prednju vucu za mali model (slican MINI-ju) a kod tako kratkog medjuosovinskog rastojanja zadnja vuca gubi sve svoje prednosti). Opet izvrces moje reci. Ako sam rekao da mi se vise svidja zadnja vuca, ne znaci da sam pljuvao prednju.
@toma
I meni se više svidja zadnja vuča,tj prednju ne volim.
Ne znam šta je tebi normalno,meni je to poštovanje propisa. Što znači 60-80 prema Zlatiboru.
nisu se pretrgli , serija 1 mi se nikad nije svidjala. m3 sedan...haj dobro..m5 super , i3 caoooo.ne zanima me. jos im fali jedno 3 nova modela ali vredna pomena ne neke i modele i sta ja znam.
@tomica
audi a6 pretpostavaljam ovaj zadnji je super auto , i jako udobno i mekano , ja sam vozio quattro verziju i 3.0 i moram priznat da ide pravo fino ma super , ljep mocan velik , meni bolji od nove serije 5.
@pitvull
svejedno je koja je vuca..vecinom , ako vozis normalno....neznam jesil ikad vozio Alfu (159), ide kao po sinama i osjeco sam se puno sigurnijim u njoj nego 250ci MB koja isto ide kao po sinama..nije bitno jel novi 270cdi il bmw 5 il alfa 166 il quattro audi 6 , sva su jako sigurna za voznju , danas je i prednja vuca zabavna , alfa je to potvrdila
@HAHE
Nisam,a 159 mi se jako svidja.
Što se tiče toga što si rekao,mogu samo da prenesem šta mi je jedan drug rekao koji inače najviše voli BMW.
Imao je 147 i E46 i kaže da Alfi nema ravnog za sportsku vožnju i preciznost. Kaže da je preciznija i sportskija od BMW-a.
@pitbull
haha, pa ja sam dok sam vozio e46 imao tj. vozio nekih mesec dana alfu 147 1.9tdi. Jeste sjajna za voznju ali ne bih generalizovao stvari na taj nacin kao sto to radi tvoj prijatelj. Ona jeste bila laksa za voznju po gradu zbog svoje velicine i jeste dosta precizna, ali na otvorenom putu, u brzim krivinama, jednostavno nema sta da trazi pored e46.
@toma
On je toliko nahvalio kao da je BMW Q za voznju spram Alfe,iako mu je ponavljam BMW omiljeni auto. E sad,zbog prednje vuče,ne verujem da može da parira zadnjoj. On kaže da ne može da se meri sa Alfom.
@pizvull
nisam znao da je tako dobra...ja sam uvjek stavljao bmw u drugu sveru , jer su jako jako solidni a narocito E39 i e60 , mozda mi se vise svidja e39 i to narocito 528i. a alfa ima ljepote u samo jednom modelu sto ga bmw nema u deset modela. alfa je posebna prica i dobra je dok ide. dok se ne podje kvarit. a kvari se. tu je bmw daleko bolje sklopljeno auto. a alfa se ionako ne uzima razumom. al dobra je. narocito jtd i dobar zvuk
Pre neki dan sam se vozio u Alfi 159 2.4 jtdm sa 180k na satu, a nikakvih intervencija nije imala cak sta vise i dalje je utegnuta i ne raspada se kao sto diletanti pricaju, jedina zamerka mi je bila sto nije imala kozu.
Vrlo zanimljivi glasovi citalaca Autobild-a u svim evropskim zemljama gde izlazi (kad je dizajn u pitanju):
http://www.autobild.de/bilder/fotos-design-award-2011-europa-sieger-1770513.html#bild1|ref=http://www.autobild.de/artikel/auto-bild-design-award-2011-die-sieger-1770453.html
alfa je ljepsa od bmw-a. uvjek bila. ali ne i bolja nuzno , bmw je uvjek i bio jedno od ruznijih auta.
ako je nesto ruzno kao sto kazes..sto bi ga ljudi kupovali..a prodaje se bolje od alfe..zato ti kazem..sve je stvar ukusa ..a ukusi nam nisu isti..
Nije stvar samo u tome sto ljudi imaju razlicite ukuse, vec sto ima ljudi koji nemaju ukusa...