home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Citroën DS4 podvrgnut je testiranju bezbednosti Euro NCAP. Na Euro NCAP testiranjima, Citroën DS4 zabeležio je izvrsne rezultate u svim oblastima bezbednosti.

Maksimalnih 5 Euro NCAP zvezdica za bezbednost, osvojio je Citroën DS4 VTi 1.6, mase 1.205 kilograma, sa volanom na levoj strani. Testirani automobil, imao je standardnu bezbednosnu opremu, kao što je ESP sistem, limitator brzine i podsetnik za vezivanje bezbednosnih pojaseva na prednjim i zadnjim sedištima. Za zaštitu dece, montirana su sedišta za decu uzrasta do 18 meseci, koja se montiraju u smeru suprotnom od smera vožnje (pomoću ISOFIX i Top Tether). To su modeli sedišta Fair Bimbofix G 0/1S i Römer Duo plus sedište za decu uzrasta do 3 godine, orjentisano u smeru vožnje.

Zaštita odraslih putnika (32 boda, 90%)

Prostor putnika, prilikom čeonog udara, ostao je stabilan. Podaci iz figura vozača i suvozača, pokazuju dobru zaštitu kolena i nogu vozača i suvozača. Takođe, Euro NCAP je istakao da Citroën obezbeđuje isti nivo zaštite putnika, bez obzira na poziciju sedenja i podešenost sedišta i volana. Citroën DS4 je osvojio maksimalan broj bodova i prilikom bočnog udarca. Prilikom bočnog udarca u stub, DS4 obezbeđuje dobru zaštitu grudnog koša i stomaka, a kao dobra je ocenjena i zaštita glave.

Zaštita dece u automobile (39 bodova, 80%)

Bezbednost deteta uzrasta 3 godine, u modelu DS4 ocenjena je maksimalnim brojem bodova. Vazdušni jastuk suvozača, prilikom montiranja sedišta za decu, može se isključiti. Prekidač je jasno istaknut, kao i informacije o statusu vazdušnog jastuka koje vozač dobija. Oznake jasno upozoravaju i na nužnost iskljućivanja vazdušnog jastuka, prilikom montiranja sedišta za decu.

Zaštita pešaka (15 bodova, 43%)

Ovo je oblast bezbednosti, u kojoj Citroën DS4 ima najviše prostora za napredak. Branik obezbeđuje nogama pešaka dobru zaštitu, ali spoljne linije poklopca motora pružaju srednju ili malu zaštitu pešaka. Ono što teši, jeste da većina oblasti, gde može udariti glava deteta, obezbeđuje dobru zaštitu. Međutim, stepen zaštite za glavu odraslih pešaka, ocenjen je kao slab, u većini testiranih oblasti. Zaštita karličnog dela pešaka, ocenjena je kao srednja ili loša.

Sistemi asistencije (7 bodova, 97%)

Važan detalj u Euro NCAP testiranju je i činjenica da je DS4 standardno opremljen sistemima kao što je system elektronske kontrole stabilnosti  (ESP), podsetnik za vezivanje bezbednosnih pojaseve na prednjim i zadnjim sedištima i limitator brzine.

Ukupan rezultat – 5 zvezdica

Citroën DS4 postigao je odlične rezultate u oblasti zaštite vozača i putnika. Najriskantnija kategorija je zaštita pešaka, ali i pored visokog prednjeg dela automobila, DS4 je u oblate zaštite pešaka osvojio više od 9,5 bodova. U ovoj kategoriji, DS4 je osvojio 43 % od maksimuma, a granica za pet zvezdica u ovoj oblasti je 40%.

Euro NCAP procedura u 2011. godini

Da bi osvojio maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost, test automobil mora ispuniti propisan procenat od maksimalnog broja bodova (ponderisani prosek u sve četiri kategorije), ali i minimalne nivoe u sve četiri kategorije. Kategorija 1 (zaštita putnika) i u 2011. godini čini 50 % konačne ocene, kategorija 2 (zaštita dece) 20 %, kategorija 3 (zaštita pešaka) takođe 20 %, a kategorija 4 (asistentni sistemi) čine preostalih 10 % od ukupne ocene.

Foto: Euro NCAP

VITRO GROUP Marketing



čitanja : 1486



Komentari

Nešto mi nije jasno, al nema veze, ako lutkama nije ništa, neka se vala i sajtna savije...

Autor Dejan L 31 Maj 2011, 19:42

Lutka je lutka, nije zivo bice. Daleko je ovo od realnih povreda!

Autor carobnjak 31 Maj 2011, 20:33

Bez obzira na rezultate testa, ne dopada mi se kako se DS4 ponaša pri prikazanom frontalnom udaru. Podužni podni nosači, "A" stubovi, hmmm... Može to bolje...

Autor Predrag 31 Maj 2011, 20:54

Koliko ja znam, ranije se nije desavalo da dobije 5 zvezdica auto kojem se savije A stub.
To je cesto navodjeno kao jedan od glavnih uzroka ne dobijanja pete zvezdice.

Autor Vlada 31 Maj 2011, 21:14

Zasto su A stubovi ovako savijeni?Kod drugih peticara to nije slucaj.

Autor milan 31 Maj 2011, 21:47

Nakako mi je previse deformisan za auto koji je dobio tako visoku ocenu...mozda je i ovo sredio Tole :)

Autor STrider 31 Maj 2011, 23:28

Koliko sam skontao oni mere sile koje deluju na lutke i one kojima lutke udaraju o unutrasnjost automobila i jos svasta nesto. To sto se a stub deformisao moze da se udarna sila tu rasipa, a cilj je odvesti te sile dalje od putnika.

Autor ilijapaun 01 Jun 2011, 00:02

sve je ovo super...samo da ubace otvaranje zadnjih prozora :-P

Autor DaMir 01 Jun 2011, 08:27