
Zvanični predstavnik "Opela" danas je demantovao pisanje nemačkih medija da njegov vlasnik, američki najveći proizvođač kola "Dženeral motors", razmatra mogućnost prodaje svog evropskog brenda.
Magazin "Špigl" i specijalizovana publikacija "Auto bild" tvrde da GM želi da proda "Opel" i njegovu britansku filijalu "Voksol", koje se bore za stabilizaciju poslovanja i izlazak iz krize izazvane globalnom recesijom.
"To su čiste špekulacije, i ne želimo da ih komenatrišemo," izjavio je portparol "Opela" agenciji Frans pres.
GM, koji se pre dve godine nalazio pred bankrotom, nameravao je da proda robnu marku "Opel" 2009. godine, ali se uprava kompanije predomislila i odlučila da vlastitim snagama spasava evropski brend bez pomoći Nemačke. U junu 2010 GM je objavio plan restrukturisanja kompanije "Opel/Voksol", kojim je predviđeno otpušatnje 8.000 radnika.
"Opel" je uspeo da u prva četiri meseca 2011. poveća prodaju za 8,2 odsto, a u aprilu je ostvario rekordan tržišni udeo u Evropi, šesti mesec zaredom.
Evropski tržišni udeo je porastao sa 5,8 odsto u aprilu 2010. godine na oko šest procenata u aprilu 2011. U prva četiri meseca, prodaja je porasla za 32.000 vozila, za 8,2 odsto u poređenju sa istim periodom 2010. godine. "Opel" je prodao ukupno oko 420.000 vozila u tom periodu. Modeli "meriva" i "astra sport taurer" su bili posebno uspešni, a "Opel/Voksol" je pozitivnu nulu dostigao prvi put od 2007. godine.
Raste i popularnost modela "astra", a ukoro stiže i "astra GTC".

Autor : Tanjug.rs
Foto : Opel