
Pored aktuelnih gorućih tema, nemačka štampa se danas bavi i situacijom u Dženeral motorsu i strategiji ovog američkog auto-koncerna kada je o nemačkom brendu Opel reč. GM ne može više da toleriše gubitke.
Zašto „Dženeral motors“ želi da se otarasi „Opela“, naslov je objavljen u Zidojče cajtungu. „Mnogo toga govori da Dženeral motors više neće da toleriše gubitke u Riselshajmu. Sve ostale firme velikog koncerna ponovo uspešno posluju, samo Opel – ne. Pri tome se taj koncern reklamira i nekim nemačkim „naslednim osobinama“. Rastanak bi za obe strane bio bolan. Ali, indicija ima dovoljno.
Pre dve godine, Dženeral motors je bio u dubokoj krizi, pri čemu gotovo niko nije smatrao da bi tu mogli da pomogne državni kredit. Barak Obama je, međutim, u leto 2009, naložio Ministarstvu finansija da upumpa 50 milijardi dolara u posrnuli koncern i tako ga spase bankrota. Koncern se u međuvremenu vrlo lepo oporavio; vlada se iz njega postepeno povlači. GM se vratio i na berzu, a udeo države u koncernu, koji je u vreme krize iznosio 61 odsto, spao je na 33 odsto. Dženeral motors je povratio i titulu koju je ponosno nosio 77 godina, da bi 2008. morao da je prepusti Tojoti, naime, titulu najvećeg svetskog proizvođača automobila. U inostranstvu, posao cveta, pre svega u Aziji. U Kini GM sada prodaje više automobila nego u SAD. Situacija bi bila veoma povoljna – da nije Opela. Nemačka firma posluje sa deficitom, a niko ne može da predvidi kako će prići program sanacije koji joj je „gazda“ namenio.
To što opada spremnost Dženeral motorsa da neodređeno dugo vuče sa sobom Opela, ima jedan bitan razlog: domaće tržište je ponovo postalo izvor briga za GM. Benzin je skup, nezaposlenost visoka, kriza sa nekretninama nije rešena. Amerikanci ova godine kupuju manje automobila nego što su se proizvošaći nadali. Globalni lanac isporuke delova za proizvodnju je poremećen zbog zemljotresa i cunamija u Japanu. Koncern ne očekuje novi kolaps, ali dobici će biti ponovo mogući samo ako se bude prodavalo mnogo manje automobila nego pre krize…“
List Badiše nojeste nahrihten (Karlsrue) ovako komentariše najnovije glasine: „U čitavoj debati je neverovatno to što Dženeral motors nije jasno i glasno demantovao glasine o prodaji Opela. Ali, možda njima i odgovara da se o budućnosti Opela ponovo spekuliše – jer se na taj način povećava pritisak na tu firmu. GM je uz pomoć države uspeo da se vrati na tržište u velikom stilu. A> Opel ponovo posluje sa gubicima“.
Rajn-cajtung (Koblenc/Majnc): „Verovatnije je da je glasina zapravo i lansirana upravo iz Detroita. Jer, matični koncern nije zadovoljan svojim ogrankom zvanim Opel. Ovo je možda samo način da se izvrši pritisak na Opel. Ali, rezultat je da Opelovi radnici ponovo nemaju miran san“.
Priredio Saša Bojić
Odg. urednik: Jakov Leon
Preuzeto sa : Dw-world.de
Opel nikad nije bio bolji nego sada,bar po meni.
Da se otarasi? Pa imaju oni dosta toga čega bi pre trebali da se "otarase".
Stvarno, i ja sam za to. Amerikanci u Americi, Evropljani u Evropi i molim lepo. I po meni je Opel bolji nego sam GM. Ne umeju oni da posluju u Evropi
Krajnje vreme je da se izvrši obračun sa najgorim nemačakim proizvođečem vozila, koji tu titulu nosi od vajkada.
Međutim ako može Fiat, može i opel koji je za 50% bolji i ozbiljniji proizvođač.
Jednostavno, Opel treba "spremiti" za neka leva tržišta. Njegovo vreme u Evropi je na zalasku.
opel izgleda i vozi se kao americki prosecan auto, a ne nemac.
do juce sam vozio corsu jedno nedelju dana i to posle 207 95 vti. ruku na srce, corsa je bila dizel, ali sto se tice stabilnosti u krivini, osecaja u volanu (preciznost i povracaj sile), menjaca (precizniji i kraci hod u pezou), pa i unutrasnjost: globalno na svim poljima mi se vise dopao pezo (osim sto centralna konzola manje smeta kolenu u corsi).