Od 1. januara 2012. vozačima motornih vozila registrovanih u Srbiji više neće biti potreban zeleni karton za putovanje u 32 evropske zemlje, najavio je danas generalni sekretar Udruženja osiguravača Srbije (UOS) Vladan Manić.
Generalni sekretar Manić je, u intervjuu Tanjugu, istovremeno kazao da će
Udruženje do kraja godine od Narodne banke Srbije, supervizora svih društava za
osiguranje u zemlji, tražiti poskupljenje polise obaveznog osiguranja vozila
Manić koji nije naveo moguć procenat poskupljenja, istakao je da bi cena
obaveznog osiguranja trebalo da poraste, jer nije menjana od 2008., kada je
evro vredeo oko 75 dinara, dok je sada kurs oko 100 dinara.
Po Maniću, polise obaveznog osiguranja u Srbiji najniže su u okruženju, a uz to
domaća osiguravajuća društva u najkraćem mogućem roku, najčešće za osam dana,
refundiraju štetu.
Manić i naveo da je prosečna cena polise osiguranja 2010. u Srbiji iznosila oko
90 evra, u Hrvatskoj 180 evra, u Crnoj Gori 140, a u Makedoniji 120 evra.
Srbija pristupa podsistemu registarskih oznaka EU, i na osnovu toga od 1.
januara 2012. domaćim vozačima više neće biti potreban zeleni karton za
putovanje u 32 evropske zemlje.
Manić je, međutim, odbacio mogućnost da zbog toga bude smanjena cena obaveznog
osiguranja, jer te dve stvari, kako je naglasio, "nisu povezane".
"Zelena karta se nije naplaćivala od građana Srbije, to su bili
administrativni troškovi, odnosno troškovi obrade i tu niko nije imao nikakvu
zaradu. Sada kada nema zelene karte, neće se više plaćati tih 2.000 dinara
koliko je za nju bilo potrebno", rekao je on.
Prema Maniću, polisa osiguranja ne treba da pojeftini ni zbog toga što
statistika pokazuje da se smanjuje broj saobraćajnih nezgoda na teritoriji
Srbije, jer se može desiti da ukupan broj udesa bude i 30 odsto manji, a da to
nema nikakve veze sa ukupnim iznosom isplaćenih šteta.
"Može se desiti da imate jedan ozbiljan sudar sa ogromnim odštetnim
zahtevom, odnosno da se smanji broj udesa, ali da se poveća isplaćena šteta u
ukupnom iznosu", izneo je Manić.
Manić je dalje objasnio da će vozači sa srpskim registarskim oznakama moći
slobodno da putuju u države članice podsistema registarskih oznaka EU, a da im
više niko neće tražiti zeleni karton.
Manić je objasnio da podsistem registarskih oznaka praktično znači da Udruženje
u potpunosti garantuje da će svakoj od članica podsistema platiti svaku štetu
koju pričine naši vozači u inostranstvu ili ukoliko se desi da prođe vozilo
koje nema validne registarske oznake, a izlazi iz Srbije.
Manić je napomenuo da postoji i recipročan odnos ukoliko bi se slična situacija
dogodila u Srbiji, odnosno ako bi neko strano vozilo u našoj zemlji pričinilo
materijalnu štetu.
Generalni sekretar je kazao i da će UOS inicirati da Srbija potpiše i
bilateralni sporazum sa Makedonijom, koja nije u podsistemu EU, ali predstavlja
tranzitnu zemlju za naše turiste koji putuju u Grčku.
Manić je najavio da će UOS početi do kraja godine da razgovara sa partnerima iz
Makedonije o ovom predlogu, a dok ne bude postignut dogovor, zeleni karton će
biti potreban za ovu zemlju, kao i za Bosnu i Hercegovinu.
Autor : Tanjug.rs
kreneš u Grčku bez kartona i onda ti Makedonče na granici traži zelenjak, pa ti vidi!
Mnogo su im dobra ova objašnjenja zašto ne treba da pojeftini osiguranje, dapače, treba i da poskupi.
Pa to ni mala deca ne bi poverovala šta oni nama serviraju.
Ali zadnji pasus je vrh. Ne treba mi za EU, a za banana drzave BiH i Makedoniju mi treba zeleni karton. :)
"Zelena karta se nije naplaćivala od građana Srbije, to su bili administrativni troškovi, odnosno troškovi obrade i tu niko nije imao nikakvu zaradu. Sada kada nema zelene karte, neće se više plaćati tih 2.000 dinara koliko je za nju bilo potrebno", rekao je on.
Nema zarade, samo administrativni troskovi 2000din. Ajde sto deru, to i mogu(moram)da trpim, ali sto besomucno lazu e to ne mogu da trpim. Ustvari, oni ne zaradjuju uopste, sta vise u gubitku su debelom, nego oni to zbog naroda rade...
Haha, administrativni trosak je 2000din! Koji lopovi covece!
U Srbiji je manje osiguranje ne zato sto su nam 2-3 puta manje plate, vec zato sto nam je vozni park 2-3 puta jeftiniji (stariji) od pomenutih zemalja (ponajvise zbog Kragujevca). Tako da su i isplate osiguranja u proseku toliko manje.
Da ostavimo na stranu sto lopovi hoce jos para, nego nam trebaju zakoni za zastitu osiguranika od osiguravajucih kuca koje procenjuju stetu na mnogo manji iznos nego sto stvarno jeste, pa em sto moramo da placamo harac osiguranjima, em sto iz svog dzepa treba da platiomo eventualnu opravku.