
Samo prvog dana od početka rada kamere su snimile više od 600 prekršaja za vožnju žutom trakom, a broj prekršilaca je sve manji jer kazne pristižu na kućnu adresu.
Gradski prevoz danas je mnogo brži nego ranije jer u žutim
trakama ima manje automobila. Tome je najviše doprinelo kažnjavanje nesavesnih
vozača pomoću kamera. Samo prvog dana od početka rada kamere su snimile više od
600 prekršaja za vožnju žutom trakom, a broj prekršilaca je sve manji jer kazne
pristižu na kućnu adresu, piše "Blic".
Prema prvim rezultatima, najviše vozila ima u žutim trakama na Brankovom mostu.
"Od 1. do 7. juna kamere za prekršaje neovlašćenog korišćenja žute trake
evidentirale su ukupno 2.950 prekršaja, a najviše na Brankovom mostu u oba
smera", kažu za "Blic" u saobraćajnoj policiji.
Međutim, više je nego očigledno da broj vozila u žutim trakama iz dana u dan
opada, što bitno ubrzava vozila javnog prevoza. Tako je na primer prvog dana
snimanja (1. juna) na Brankovom mostu uslikano 513 vozila u ovom prekršaju, a
tri dana kasnije svega jedan automobil. Slično je i u Bulevaru despta Stefana,
gde su primera radi 6. juna ovaj propis prekršila samo tri učesnika u
saobraćaju, a prvog dana čak 50 njih.
Kažnjavanje nije primarni cilj, kažu u policiji, već je to povećanje
bezbednosti i protočnosti u saobraćaju.
Međutim, zbog ponašanja velikog broja vozača, kod nas je opšteprihvaćeno
mišljenje da samo kazne mogu da ih opamete, što pokazuju i pomenuti rezultati.
Promenu primećuju i vozači autobusa koji svakog dana voze putnike na linijama
koje prolaze kroz ulice pokrivene žutim trakama. Ne postoji precizna procena
koliko je ubrzano kretanje vozila gradskog prevoza, ali je na nekim linijama
zabeleženo kraće vreme putovanja i do deset minuta.
"Očigledno je da su mnogi vozači promenili ponašanje. Ranije se nije znalo
gde ko vozi. Bilo je situacija da mi vozimo sa unutrašnje strane, a da se
automobili kreću žutim trakama. Danas se pravila mnogo više poštuju. Primećujem
da mi sada treba desetak minuta manje da stignem do okretnice u Borči kada
putujem sa Novog Beograda", kaže za "Blic" jedan od vozača na
liniji 95.
Izvor : Mondo.rs / Blic.rs
Foto : Beta.rs
Neka oni iznesu podatke o broju zabeleženih prekršaja vozača tog istog javnog prevoza, moliću lepo. Pre svega prolasci kroz crveno svetlo!
Ok, a koliko je usporeno putovanje automobilima zbog kamera? Mislim da je na nekim linijama mnogo vise od 10 minuta
@STIder
A koliko ce manje udesa biti zato sto malo sporije voze, pa se zbog njihovih udesa ne ceka satima da se rascisti nered koji su napravili, a da ne spominjem opasnost po pesake, bicikliste i motoriste (ovde vise mislim na skuterase)
@Barosso
A koliko se vise goriva potrosi zato sto je auto stalno u prvoj brzini, koliko to novca izbije iz dzepa gradjana i koliko to utice na ekologiju?
Uostalom, kamere nisu postavljene na mestima gde bi trebale da zastite pesake, vec na mestima gde je najlakse kazniti vozace.
@STider
A koliko goriva se potrosi kada stoji kilometaska kolona i ide mic po mic jer su se neke budale sudarile jer su divljale.
Kretanje u II brzini laganim gasom je odlicno. Automobili ne prave buku, a na raskrscima nema zakrcenja jer svi postuju pravila.
Nemoj ti da pametujes gde su one trebale biti. Imas iznad u tekstu jasan ucinak postavljenih kamera.
Drugom, laganim gasom, i jurimo jurimo, tri'es na sat.
Najbolje svi pešaka da idemo, tako ne bi imalo udesa, i svi srećni, i manje debeli! I ne bi se ginulo u saobraćaju. Osim ako se neka makanja nadje na putu stampedu nakon lažne dojave o podmetnutoj bombi na mostu...
Ti pričaš kao da je u najmanju ruku na svakih 15 minuta zastoj zbog udesa, a ja jednom u petnaest dana naletim na takav zastoj. I ti udesi u 90% nemaju veze ni sa kakvim divljanjem, stigo ovaj onog pozadi, nije video da je ukočio, ovaj zakuco u vrata onog što se prestrojio bez migavca i sl.
Da me ne shvati neko pogrešno, treba "očistiti" žute trake, ali kad već pričamo o delotvornosti tih kamera, zašto se ne priča o prekršajima koji prave ti što im je rezervisana žuta traka? Ili oni možda ne prave prekršaje...? E meni njihova bahatost mnogo bode oči!!!
Nije problem u voznji zutom trakom sam po sebi. Problem je u vracanju u normalnu voznu traku. Ljudi obicno voze zutom trakom kada su guzve. Misle da ce tako brze preci rastojanje od tacke A do tacke B. Ako izuzmemo one koje stvarno neka muka mori, i ne daj nam boze da smo u njihovoj kozi, vecina tih uzurbanih se u nekom trenutku vraca u normalnu voznu traku i to uglavnom na silu. Tada dolazi do naglih kocenja i zaustavljanja desetina ili stotina korektnih vozaca koji ne rizikuju nicije vreme niti icije materijalno dobro zbog 3 ili 5 minuta ... Samo napred kamere!
Ma vi ste cinicni.
Kada se uvedu kamere gde ne mozete divljati, odmah napadate, a sta oni drugi.
@Barosso
Ocigledno je da ti ne volis da vozis i da ti je muka od automobila, sta ti uopste onda trazis na ovom blogu.
Ako već nameravaš nekog da nazoveš cinikom, onda se makar potrudi da pažljivije pročitaš šta je napisao, čisto da vidiš da ti nešto nije promaklo pa da si pogrešno razumeo... Nemam nameru dalje da komentarišem. Živ bio! Cinik
@Bati
svaka budala moze da zgazi gas i usmeri auto tamo de prividno ima mesta... ono sto budala ne moze, to je da predvidi konsekvence tog poteza
Voze ljudi itekako žutom trakom, pošto znaju gde su kamere, pa se brže bolje pre njih prestrojavaju u "običnu" traku, i to obično bezobrazno, na silu, jer takvi tipično i voze žutom trakom. Kultura i fer plej na nivou... Kamo sreće da je svaki metar ulica pokriven kamerama kakvih bahatih i bezobraznih vozača ima!
@Bati
Ako divljanje autom znaci da volim auta, onda prihvatam cinjenicu da mi je muka od automobila.
a kerovi mogu da voze sa ugasenim svetlima i ne moraju da vezuju pojas ??!??
Ovo je samo prvi korak u dovodjenju vozačke kulture na viši nivo..i samo polako,svi će se dovesti u red uključujući i vozače GSP-a..samo nisam siguran za one imbecile koji policiju nazivaju 'kerovima',mada znam da će i oni(bar)jednom da nalete na 'kera' a onda će biti kuku-lele,i vožnja Gradskim saobraćajnim...
Nema se sta prigovoriti ovim kamerama.
S druge strane, onaj ko veruje u sledecu konstataciju
"Kažnjavanje nije primarni cilj, kažu u policiji, već je to povećanje bezbednosti i protočnosti u saobraćaju."
... definitivno ima neki problem u mozgu. :D
"Kretanje u II brzini laganim gasom je odlicno."
Od ovoga je gore samo kretanje automobila u I brzini, ti se razumes ko Marica u ... :D