home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ministar ekonomije Srbije Nebojša Ćirić izjavio je danas da će do decembra biti izgrađene proizvodne hale četiri Fijatova dobavljača u industrijskoj zoni Grošnica u Kragujevcu, u kojima će biti zaposleno oko 1.000 radnika.

Ćirić je prilikom obilaska početka radova na gradnji hala Fijatovih dobavljača na mestu bivše kasarne Grošanica kazao da je vrednost te investicije 100 miliona evra.

Prema njegovim rečima, Vlada Srbije će sa lokalnom samoupravom do kraja godine ispuniti svoje obaveze i izgraditi lokalne saobraćajnice do fabrika i tri mosta.

„Sve se odvija po planu, nema kašnjenja”, kazao je on i dodao da će pored četiri fabrike delova u parku komponentaša Grošanica i tri pored fabrike Fijat automobili Srbija, koje su direktno vezane za Fijat, veći broj komapanija u Šapcu, Nišu i drugim gradovima biti angažovane kao podizvođači ili će praviti neke manje delove.

„To je dokaz da je autoindustrija i industrija autmobilskih delova u Srbiji živi drugu mladost”, kazao je Ćirić i najavio početak pune serijske proizvodnje novih modela automobile u fabrici Fijat automobili Srbija u martu ili aprilu 2012. godine.

„Srbija će tada postati jedan od centara automobilske industije u Evropi”, naglasio je Ćirić.

Generalni direktor kompanije Fijat automobili Srbije Đovani de Filipis kazao je da će na lokaciji Grošanica biti izgrađene hale kompanije Džonson kontrol sits, Proma, Sidžit i HTL fiting, koje će proizvoditi sedišta, plastične delove i montiraće gume.

Filipis je najavio i da će na matičnoj lokaciji, pored fabrike Fijat automobili Srbija biti izgrađene još tri fabrike delova, od kojih će dve biti najvećeg Fijatovog dobavljača kompanije Manjeti Mareli, a treća će biti zajedničko preduzeće Manjeti Marelija i Džonson kontrola.

„Te tri fabrike će proizvoditi branike, instrumentalne table, auspuhe, kazao je on i izrazio očekivanje da će proizvođa u fabirkama delova početi istovremeno sa proizvodnjom novih modela automobila u Kragujevcu.

Lider Ujedninjenih regiona Srbije i bivši ministar ekonomije Mlađan Dinkić kazao da će se 80 odsto komponenti za automobile koje će proizvoditi fabrika Fijat automobili Srbija proizvoditi u Srbiji.

Kako je precizirao, u Srbiji će se proizvoditi skoro svi delovi, osim motora.

„To će biti srpski automobil”, kazao je Dinkić.

Potpredsednik Džonson kontrola Marsio Raveđi kazao je da će ta kompanija u Kragujevcu proizvoditi sedišta, u hali površine 30.000 kvadratnih metara i dodao da ta fimra može da zaposli od 150 do 250 radnika u Srbiji, u zavisnosti od razvoja proizvodnje.

„Zadovoljan sam uslovima u Kragujevcu”, kazao je Raveđi i dodao da svi radovi moraju da budu završeni za 10 meseci, kako bi prizvodnja delova počela u maju sledeće godine

Autor : Beta



čitanja : 758



Komentari

А завршиће се тачно пред изборе.Јој ко је вас познавао ни пакао му неће тешко пасти.

Autor баша мркаљ 20 Jun 2011, 15:37

Nije da imam neko izgradjeno misljenje o ovoj fabrici, ali me cudi da uglavnom preovladjuje neka sumorna atmosfera. Generalno sam srecan sto ce neko u Kragujevcu uopste dobiti posao, i sto cemo opet praviti automobile koji ce ici u korak sa svetom (ili bar njegovim delom). Vise me brine sto se gleda samo tamna strana ove fabrike? Nesto je ipak bolje od nicega. Ili negde gresim...

Autor Uros Cuore Sportivo 20 Jun 2011, 20:25

Ma prevaranti ovi zabari,nista im ne verujem. Skoro se moj kolega zaposlio kod njih,obecali pocetnu platu 60 hiljada(fakultet).U medjuvremenu obuka(pneumatika,automatika, italijanski),obecanje da ce da ih vode za Italiju(dnevnica 70e),pa posle za Poljsku(30 e).Naravno nista od svega toga. Na kraju ponuda da radi za masinom( ranije radno mesto nadgledanje proizvodnje)za 23 hiljade ili otkaz. I tako lepo zabari bi hteli fakultetski obrazovane ljude za masinama.Eto zasto njima trebaju inzinjeri. Pa dokle ce da nas potcenjuju i smatraju sljamom.

Autor Bagzi 20 Jun 2011, 22:32

U Zastavi sad kopaju i prave novi vodovod a hale maltene rasturaju. No najbitnije je što dobivamo novu tehnologiju, ne može se graditi budućnost na malini i kukuruzu. Auto je ipak nešto više,

Autor Boki 21 Jun 2011, 04:04