home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ko krene automobilom na put u neku od država Evropske unije treba da se pripremi na česta zaustavljanja i kontrole saobraćajne policije.

Eventualna vožnja u pripitom stanju se drastično kažnjava i u novcu, pa u Italiji iznosi i do 6.500 evra. Obavezna dokumenta za upravljanje motornim vozilom van zemlje su: međunarodna vozačka dozvola i zeleni karton.   

Međunarodna vozačka dozvola izdaje se u Auto-moto savezu Srbije (AMSS), a rok važenja je tri godine. Uz nju morate imati i važeću nacionalnu vozačku dozvolu. Dokaz da imate uredno osiguranje kod domaćeg osiguravajućeg društva predstavlja zeleni karton. Izdaje ga osiguravajuće društvo i važi do isteka polise obaveznog osiguranja. Zelena karta ne važi u nekim zemljama (Rusija, Azerbejdžan, Kazahstan, Gruzija).

Ako je vaše vozilo na TNG pogon (gas), proverite uređaj jer su na putevima u Evropskoj uniji kontrole rigorozne. Ne postoje ograničenja koliko starim vozilom možete krenuti na put van zemlje.  

Koga zaustavi saobraćajna policija u bilo kojoj od zemalja EU, izlazak iz vozila nije dozvoljen. Za taj prekršaj u Srbiji novi propis predviđa automatsku kaznu od 5.000 dinara, dok je u Evropi taj iznos dosta veći. Savet je da se policajcu pruže papiri i da se strpljivo čeka provera koja može da potraje i dvadesetak minuta.

Svaki pokušaj intervencije, ubeđivanja ili “čašćavanja” treba - zaboraviti.

Motociklisti u EU moraju da nose kacigu, isto važi za Hrvatsku i Crnu Goru, ili će im u suprotnom dozvola biti oduzeta. Od 50 do 100 evra kažnjava se bacanje bilo kakvih otpadaka kroz prozor tokom vožnje u Bosni, Crnoj Gori i Hrvatskoj. Bez dozvole ostaju oni koji na putu do mora pretiču u tunelu, krivinama, na nepreglednim deonicama. Farovi treba da budu non-stop upaljeni u Crnoj Gori, Bosni, Hrvatskoj, Makedoniji i Mađarskoj, a kazne za neuključena svetla su od 30 do 60 evra.  

Dobro je znati i kako i gde se kazne naplaćuju. U Nemačkoj je to moguće uraditi na licu mesta, u Francuskoj se plaća u banci, a u Crnoj Gori, Bugarskoj i Mađarskoj takođe preko uplatnice.  

U Mađarskoj se kazne naplaćuju isključivo u forintama. Ukoliko načine saobraćajni prekršaj u nekoj stranoj zemlji, ali uspeju da iz nje izađu, a da ne plate kaznu, srpskim vozačima preti pokretanje postupka u Srbiji.  

Putarina u Mađarskoj naplaćuje se preko vinjeta. One se očitavaju na naplatnim rampama. Za najjeftiniju četvorodnevnu vinjetu treba izdvojiti 4,3 evra, a za mesečnu 15,5 evra.  

Naknada za korišćenje puteva u Sloveniji plaća se 15 evra za sedam dana ili 30 evra za mesec dana, dok je u Austriji 7,6 evra za 10 dana. Za najjeftiniju deonicu u Italiji, od Trsta do Verone treba izdvojiti 22 evra, a 37 evra od Trsta do Rima. U Nemačkoj se putarina ne plaća.

Preuzeto sa : Blic.rs



čitanja : 2351



Komentari

Kako lepa čistina :) Nemci su tate. Ne uzimaju harač a izvoli autoban. :) Najbolje je ići avionom,da se ne maltretiraš oko ograničenja,kazni itd...

Autor PITBULL™ 21 Jun 2011, 11:30

od nove godine sam 2 meseca proveo putujuci evropom zbog posla, presavsi pritom oko 40.000 km i nigde me niko nije zaustavio, niti sam cak sreo saobracajnu patrolu... zato molim vas ne plasite ljude... :) :) :) :)

Autor diskomrav 21 Jun 2011, 11:33

"Ko krene automobilom na put u neku od država Evropske unije treba da se pripremi na česta zaustavljanja i kontrole saobraćajne policije." -ZNACI GLUPOSTI!!!

Neznam odakle vadite informacije (tj. Blic), ali evo cisto navescu svoj primer:
Vise puta godinnje idemo od Srbije, preko Hrvatske i Slovanije, do zapadnog dela Italije. U italiji se dosta krecem i do sada me nijednom niko nikad nije zaustavio, a vozim onoliko koliko mi se vozi (napomena:obozavam automobile i brzinu! :P).
Recimo, prosle godine, sam od Italije, isao u Francusku, pa Belgiju, Holandiju, Nemacku, Austriju, Madjarsku, i dosao do Srbije, presao oko 5500km i opet ni jedan jedini put me niko nizasta nije zaustavio... (da kucnem u drvo :))

Autor bkjfyhjk 21 Jun 2011, 11:40

Ja dva do tri puta godisnje idem do Nemacke, i takodje mogu da potvrdima da me nikad niko do sada nije zaustavio. Na auto putu vozim oko 160km/h.

Autor toma 21 Jun 2011, 11:59

Mada su prethodnici to već primetili,prokomentarisaću i ja...veoma su retka zaustavljanja automobila od strane saobraćajne policije u EU...što znači da vest koju ste objavili nije tačna..i nije vam prvi put...

Autor SaleKostolac 21 Jun 2011, 12:59

"Ko krene automobilom na put u neku od država Evropske unije treba da se pripremi na česta zaustavljanja i kontrole saobraćajne policije."

A ne rodjaci, malo ste se zajebali. To ima samo kod nas u Srbiji!!! Kaže rutinska kontrola... Rutinsko šta!?!?!?

Ja čak i u BiH, CG i HR nikad nisam doživeo "kontrolu saboraćajne policije"!!! Jedino zaustavljanje koje sam video van naših granica je kad su panduri u Madjarskoj ispred mene zaustavili autobus, na auto-putu. Stigli ga pod rotacijom, verovatno neki prekršaj napravio. Do tada nisam ni znao šta voze njihovi panduri!!!

Autor Djordje 21 Jun 2011, 13:16

Tako su i mene rekli da ce na Siciliji mozda cak i specijalci sa fantomkama da me cimaju, ali ocigledno u normalnim zemljama panduri imaju pametnija posla nego da vrse ``rutinske kontrole``.

Autor Bati 21 Jun 2011, 13:23

*meni

Autor Bati 21 Jun 2011, 13:24

Iako su već svi konstatovali moram i ja da kažem da nema rutinske kontrole a ja periodično putujem do Holandije i to mi se nikada nije desilo. Kategorija rutinske kontrole postoji samo ovdje na lokalu u BiH, pretpotavljam da je slično i u ostalim državicama u okruženju. Mislim brate šta me zaustavljaš koji qrac bez razloga, vrijeme je novac ajde razguli.

Autor bakicar 21 Jun 2011, 13:48

Ja nisam do sada isao preko kolima, a ove god cu se spustiti do CG ili Grcke...ja mislim da su to najrizicniji putevi sto se tice puteva i policije....srpski, makedonski, crnogorski...gamad korumpirana i bezobrazna

Autor NemanjaBB 21 Jun 2011, 15:13

laz.samo u srbiji postoji rutinska kontrola. vozac profesionalac.

Autor bane nis 21 Jun 2011, 23:19