
Zamislite svet u kom putovanje iz tačke A u tačku B više nije rutina, jer vaš automobil poziva na igru, istraživanje i učenje. Ovo je vizija koju dizajneri iz Toyota Motor Europe (TME) i Kopenhagenskog instituta za interaktivni dizajn (CIID) imaju za Toyotin „Prozor u svet" koncept vozila.
Ovaj koncept potpuno menja odnos između putnika u vozilu i sveta koji ih okružuje, tako što pretvara prozore vozila u interaktivan interfejs. Korišćenjem proširene stvarnosti, nešto što je ranije bilo samo komad stakla, sada putnicima daje informacije o okruženju i drugim objektima pored puta. Prozor takođe može da se koristi kao platno za crtanje, a crteži onda prate okolinu koja se menja.
Inženjeri i dizajneri iz TME-ovog Kansei* odeljenja za dizajn su udružili snage sa CIID-om kako bi razvili ovaj koncept, kao viziju mobilnosti u bliskoj budućnosti. Umesto da kreiraju jednostavan koncept sa snažnim vizuelnim dojmom, oni su želeli da stvore prelep virtuelni doživljaj koji zadovoljava specifične zahteve i želje putnika u vozilu, te im pruža nešto zaista vredno.
Pomoću najnovijih dostignuća na polju proširene stvarnosti, Kansei odeljenje TME i CIID su razvili pet koncepata za Toyotin „Prozor u svet”:
• Crtanje u pokretu – koristeći prozor automobila kao slikarsko platno, putnici mogu da crtaju, koriste svoje prste i gledaju kako slike reaguju na spoljašnji svet dok se vozilo kreće.
• Zumiranje prostora – prozor postaje ekran na kom putnici mogu da zumiraju predmete u okolini i posmatraju ih u potpuno novoj perspektivi.
• Prevođenje okolnog sveta na lokalne jezike – putnici su izloženi bogatstvu novih jezika i kultura, jer mogu da odaberu predmete koje vide kroz prozor i dobiju njihov prevod na lokalni jezik u realnom vremenu.
• Udaljenosti – pokažite prstom tačke u okruženju i na površini prozora će se prikazati relativna udaljenost od automobila.
• Virtuelna sazvežđa – panoramski krov automobila prikazuje sazvežđa i informacije o njima, dok je pozadina pravo nebo.
Stvoreno 2004. godine, Kansei odeljenje za dizajn je sada jedan od ključnih nosilaca Toyotinog istraživanja i razvoja u Evropi, bez sličnog primera u Toyota Motor Corporation. Tim igra značajnu ulogu u razvoju modela i vozila, te ima podršku istraživačkih projekata na akademskom nivou. Nove metodologije i strategije dizajna koje je razvio Kansei imaće snažan uticaj na srednjoročnu i dugoročnu viziju budućeg asortimana modela Toyote i Lexusa.
Kopenhagenski institut za interaktivni dizajn je renomirani međunarodni centar za dizajn, tehnologiju i razvoj prototipova, osnovan 2006. godine.
Dva radna prototipa Toyotinog koncepta „Prozor u svet” će biti prikazana na izložbi „Naša mobilnost u budućnosti, sada”, koju organizuje Evropska asocijacija proizvođača automobila (ACEA), od 22. do 25. juna u „Autoworld” muzeju u Briselu, Belgija. Takođe, tu će biti predstavljena Toyotina ‘Plug-in’ hibridna tehnologija, a posetioci će moći da krenu na 3D obilazak Toyotinog proizvodnog pogona u Burnastonu, Velika Britanija.
Pogledajte video o konceptu na našem YouTube kanalu.
* Kansei na japanskom jeziku znači “razum” i “osećaj”, tj. označava osećanje koje neka osoba ima prema odlikama proizvoda. U Toyoti, Kansei dizajn predstavlja “stvaranje proizvoda nabijenih emocijama” ili “emocionalni dizajn”.
Izvor : Toyota.rs