home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Pressonline.rs  

Alarmanto - Besplatnim pregledima u Auto-moto savezu utvrđeno da oko 30 odsto vozila nije ispravno! Uglavnom je reč o lošim zadnjim kočnicama, svetlosnoj signalizaciji, starim i nejednakim gumama...

Oko 30 odsto vozila koja su ovih dana vozači dovezli na besplatan tehnički pregled u Auto-moto savez Srbije u Beogradu nije imalo ispravne zadnje kočnice, a ekipa Pressa juče se uverila da više od polovine njih ne bi prošlo ni redovan tehnički pregled! 

Osim kočnica, uglavnom su problematični farovi, svetlosna signalizacija i gume.

Dramatična situacija 

Iako se mogla očekivati gužva jer je pregled automobila bio besplatan, juče do podneva dovezeno je samo 13 automobila od kojih, kako su nam objasnili zaposleni u AMSS-u, čak šest nije bilo ispravno.

- U ovoj akciji ukupno smo pregledali oko 200 vozila, a oko 30 odsto nije imalo dovoljno ispravne zadnje kočnice. Imali smo čak slučajeve da zadnja kočnica uopšte ne radi! Kada to saopštimo vozačima, većina njih kaže da nije ni znala. Posle automobila sa neispravnim kočnicama, najviše ima neispravnih farova i svetleće signalizacije, a problematični su i pneumatici. Verovali ili ne, dešavalo se čak da dođu ljudi koji imaju sve četiri gume različitih dimenzija - upozorava tehničar Milovan Ranković.

Da je više nego opasno voziti automobil sa neispravnim kočnicama slaže se i koordinator Komiteta za bezbednost saobraćaja Milan Božović. On naglašava da se prilikom kočenja bez zadnjih kočnica može izgubiti kontrola nad vozilom.

- Vozilo se tada zanosi u jednu stranu. Vozači pokušaju da reaguju, pa udare u drugi automobil, kamion ili padnu s puta! S druge strane, ako vam je do sada trebalo 25 metara da zakočite, sa neispravnim kočnicama će vam trebati 30 i više metara - kaže on.

Božović naglašava da su ljudi nekada ozbiljnije vodili računa o svom automobilu pa, recimo, u bivšoj Jugoslaviji gotovo da nisu postojali ovakvi problemi.

- Sada imate situaciju da vozači odu na servis tek kada primete neispravnost ili im neko to kaže. Postoji i loša obuka, jer su ranije u auto-školama vozači morali da uče kako se ponaša vozilo i kako prepoznati neke značajne kvarove - objašnjava Božanić.

Kako prepoznati da vam ne rade zadnje kočnice

- Vozač mora jače da pritisne pedalu kočnice da bi se zaustavio

- Prilikom kočenja, automobil se više naginje napred

- Vozilu je potreban duži put da se zaustavi prilikom istog pritiska na kočnicu

- Kod kočenja na klizavoj podlozi vozilo zanosi na jednu stranu

Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Stojadin Jovanović tvrdi da je ono što je AMSS otkrio u kontrolama veoma zabrinjavajuće.

- Cilj ove akcije je bio da ljudi provere ispravnost vozila, naročito zbog početka turističke sezone. Pored kočnica, farovi i svetlosna signalizacija takođe su veoma značajni, iako ljudi misle da nije tako. Preporučujemo najmanje tri tehnička pregleda godišnje. A zbog temperaturnih razlika trebalo bi proveriti sve sisteme za kočenje, svetla, uređaje za označavanje vozila kao i upravljačke mehanizme - kaže Jovanović.

Mladi manje brinu 

Tehničar AMSS-a Milan Ranković kaže da na tehničke preglede češće dolaze stariji vozači, a da mladi ne brinu dovoljno o ispravnosti kola.

Omladina smatra da im je dovoljno da imaju dozvolu, automobil i to je to. A vrlo je važno da automobil bude ispravan. Ima sitnica koje možda nisu važne za bezbednost u saobraćaju, ali kočnice, trap, gume osnovne su stvari koje moraju da budu ispravne. AMSS dva puta godišnje pravi po sedam dana akcije besplatnog pregleda, a ako je interesovanje veće, produžimo na još nedelju dana - objasnio nam je on.

Inače, akcija besplatnog pregleda AMSS-a traje još danas.

Autor : Radovan Ž. Marković



čitanja : 1304



Komentari

1/3 nema ispravne kočnice, u tu 1/3 spadaju Yugo, Z 101, Z 128, Golf 2, Opel Kadett Suza, Trabanti, Poljaci, Vartburzi...
A dodaću još i one što poput moje komšinice ne menja ni ulje motora, a kamoli KOČIONO ulje, a eto obavezno zaboravi da spusti ručnu. Starost vozila i nemarnost, a tek onda standard (plate) građana

Autor Dejan L 25 Jun 2011, 00:54

@Predrag
u kojoj trecini je tvoja Florida? :)))

Autor carobnjak 25 Jun 2011, 01:13

@carobnjak
Svaki moj automobil spada u one druge 2/3 ;)

Autor Predrag 25 Jun 2011, 01:20

Pardon: bez druge ;)

Autor Predrag 25 Jun 2011, 01:21

Ala im je istraživanje! Uzeli da vade prosek neispravnih na besplatnom teh pregledu na koji uglavnom dođu oni kojima je tehnički pregled skup pa hoće da uštede. A to su naravno vozači starijih vozila koji zbog ovih cena goriva nemaju više ni za tehnički pregled a kamoli za pločice. Onaj ko je nedavno pljunuo 10-20 soma na auto teško da će da juri da dobije besplatni tehnički.

Naravno, kriza nije opravdanje za nebezbednu vožnju, ako nemaš pare za održavanje vozila - kupi jeftinije vozilo ili idi pešaka.

Autor Jonie 25 Jun 2011, 08:03

Jednostavno država i tehnički pregledi ne bi smeli da gledaju "kroz prste" za ovakve neispravnosti i dopuste da se ovako neispravna vozila registruju!

Na zapadu u većini zemalja važi da vozila starija od 10god moraju na tehnički svakih 6 meseci! Nije do džabe uvedeno!

Autor Miki 25 Jun 2011, 08:36

drzava i tehnicki pregledi i svi normalni ljudi u ovoj zemlji ako ih opste vise i ima treba da se dignu na noge i oteraju ovu bagru koja je dovela polovinu stanovnistva da nema ni za hleb a ne za zadnje plocice. ja svakodnevno gledam sta se desava i muka me hvata kad vidim da ljudi nemaju za hranu redovnu kupuju u maxiju najeftiniju salamu a deca mleko piju 3 puta nedeljno. uzas !!!! kako onda da im zamerim to kociono ulje i zadnje plocice .

Autor SRBENDA ???? 25 Jun 2011, 12:09

Ne bih se bas kladio kako su noviji auti besprekorni. Neko lepo rece prvo je do vlasnika. Moj swift je u 14. godini i besprekoran je zato sto se brinem o njemu kao clanu porodice. Komsija ima megana starog 5 godina i celave gume. Resio covek da se isprsi i kupi auto preko svojih mogucnosti pa nikako da mu zameni gume verovatni iz prve ugradnje.
Trebalo bi dati rok od maximalno godinu dana da svi stari benzinci predju na plin i tako ispune euro3 normu, a stare dizele na otpad. I strogo kaznjavati vlasnike tehn. pregleda ako propuste neispravnan auto.

Autor rasa 25 Jun 2011, 12:14

A "Srbenda" ako nema za hleb da proda auto i ide busom. Nismo se mi rodili u kolima. Tim krsem bez kocnica stradace neko neduzan. Za hleba nemam al za benzin mora da bude!!! Idi begaj.

Autor rasa 25 Jun 2011, 12:18

@Miki, a na kom to "zapadu" se radi tehnicki pregled na svakih 6 meseci?
Recimo u Ceskoj se radi na svake 2 godine, nebitno koliko je staro vozilo.

Sve neki "poznavaoci"

Autor rebro 26 Jun 2011, 00:03