home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Tanjug piše da bi Italijanski "Fijat" mogao zbog slabog dolara da prebaci proizvodnju sportsko terenskih vozila za robne marke "Džip" i "Alfa romeo" u SAD iz Italije.

"Fijat" je planirao da izrađuje nove modele za svoja dva brenda u fabrici u Torinu i da ih kasnije izvozi u Ameriku, ali je slab dolar u odnosu na evro prinudio upravu kompanije da ponovo analizira tu odluku.

Italijanska grupa, koja kontroliše "Krajsler", američkog proizvođača u okviru koga posluje brend "Džip", još nije donela konačnu odluku, precizirala je specijalizovana agencija.

"Fijat" je obustavio pripreme za ulaganje više od milijarde evra u modernizaciju fabrike Mirafjori, u očekivanju odluke suda da se izjasni povodom neuspelog dogovora sa jednim brojem nezadovoljnih radnika o novim, restriktivnijiom uslovima rada, iako je uprava kompanije postigla sporazum sa većim brojem sindikata.

Odluka suda očekuje se do 15. septembra, ali bi suspenzija plana ulaganja mogla da utiče na vreme lansiranja novih modela u trenutku kada je "Fijatu", prema proceni analitičara, preko potrebna akcija zamene zastarelih linija vozila, sa više novijih modela. Cilj je bio da se novi modeli pojave na tržištu u trećem i četvrtom tromesečju 2012.

Sportsko-terenska vozila trebalo bi da se proizvode u zajedničkom preduzeću "Fijata" i "Krajslera."

U svetlu neizvesnosti planova o sudbini fabrike Mirafjori, izvršni direktor "Fijata" Serđo Markione, koji je istovremeno i šef "Krajslera", nedavno se sastao sa guvernerom regiona Pijemont Robertom Kotom, u kome se nalazi taj pogon.

Guverner Kota je izjavio da je Markione garantovao da će obećanje "Fijata" o modernizaciji fabrike biti ispoštovano, ali da postoji mogućnost promene tipa vozila koja bi se montirala u Mirafjoriju.

Prošlog novembra "Fijat" je najavio ulaganje jedne milijarde evra u poizvodnju sportsko-terenskih vozila brenda "Džip" i "Alfa romeo" u Mirafjori fabrici početkom četvrtog tromesečja 2012. Od tada je evro porastao u odnosu na dolar oko devet procenata, čime su povećani troškovi izrade kola u Evropi namenjeni američkom tržištu.

"Fijat" je u prvoj polovini godine smanjio udeo prodaje na evropskom tržištu sa 8,1 u 2010, na 7,2 odsto kada su isporuke pale 13 odsto, na oko 530.000 vozila. Cilj "Fijata" je da oporavi tržišni udeo u drugoj polovini godine uvođenjem novih modela, uključujući "fijat frimont", evropsku verziju "Krajslerovog" sportsko-terenskog vozila "dodž džerni" i manjeg kompaktnog automobila "lanča ipsilon."

"Fijat" je juče objavio da je šef prodaje kompanije Andrea Formika, koja je rukovodila "Tojotinom" evropskom prodajom pre nego što je septembra 2010 prešla u italijsnku firmu, podnela ostavku i da će je zameniti Lorenco Sistino, šef "Fijatove" filijale za izradu lakih komercijalnih vozila.

Italijanski auto-gigant planira da krene sa proizvodnjom manjeg gradskog automobila u 2013. godini, prema poslovnoim planu usvojenom 2010.

Uprava kompanije planira da do 2014. godine u italijanske pogone i nove modele uloži 20 milijardi evra, pod uslovom da se postigne dogovor sa radnicima o strožijim uslovima rada, manjem izostanku s posla i većoj produktivnosti.

Markione je u januaru dobio većinsku podršku za investicioni plan u fabriku Mirafjori, u zamenu za mere kojima se ograničavaju štrajkovi i garantuju manja odsustva sa posla, kada je 54 odsto od 5.500 radnika odobrilo dogovor na refendumu, ali se tome usprotivio "Fijatov" najveći sindikat i zatražio sudsku zaštitu čija se odluka očekuje sredinom meseca.

Autor : Tanjug.rs

Render : Autobild.de


čitanja : 1433



Komentari

Zvuci logicno posto ce od Jeep-a inace da pozajmi platformu sigurno. A gde se inace pravi Jeep u Evropi? U Austriji, Shtajer/Grac?
Drugi razlog je sigurno i povratak Alfe u SAD a s acime drugim nego sa SUV-om nekim, kad vec sa Spyder-om novim odugovlace. Ili da prvo snime nastavak "The Graduet"-a (Diplomca) da im odradi marketing novog modela.... :D

Autor Uros Cuore Sportivo 01 Sep 2011, 19:16

Uopšte mi se ne sviđa izgled ove SUV Alfe.

Autor Cvele 01 Sep 2011, 19:49

Slika je extra...

Autor Ivan Malagurski 01 Sep 2011, 19:53

Logičan izbor da krš krša krpi.

Autor GTI sportska sprava 01 Sep 2011, 20:40

Sindikati će na kraju sahraniti Fijat. Zbog preskupe radne snage Fijat je skuplji od recimo Škode, Renoa ili Forda u odgovarajućoj klasi što je stvarno sumanuto.

Autor bakicar 01 Sep 2011, 21:06

To što Jeep ima zajedničke platforme sa Mercedesom i neke motore takođe, to verovatno znači da je krš
Bolesno zavisno poređenje zlih dušebrižnika

Autor Dejan L 01 Sep 2011, 21:09

Onde gde se Merceres zajebo Fijat se dobro udomio. Ili se Krajzler dobro udomio, zavisi kako se gleda.
Uglavnom širi se proizvodnja bižuterije, krša i sranja u Ameriku

Autor GTI sportska sprava 01 Sep 2011, 22:31