
Tanjug piše da bi Italijanski "Fijat" mogao zbog slabog dolara da prebaci proizvodnju sportsko terenskih vozila za robne marke "Džip" i "Alfa romeo" u SAD iz Italije.
"Fijat" je planirao da izrađuje nove modele za svoja dva brenda u
fabrici u Torinu i da ih kasnije izvozi u Ameriku, ali je slab dolar u odnosu
na evro prinudio upravu kompanije da ponovo analizira tu odluku.
Italijanska grupa, koja kontroliše "Krajsler", američkog proizvođača
u okviru koga posluje brend "Džip", još nije donela konačnu odluku,
precizirala je specijalizovana agencija.
"Fijat" je obustavio pripreme za ulaganje više od milijarde evra u
modernizaciju fabrike Mirafjori, u očekivanju odluke suda da se izjasni povodom
neuspelog dogovora sa jednim brojem nezadovoljnih radnika o novim,
restriktivnijiom uslovima rada, iako je uprava kompanije postigla sporazum sa
većim brojem sindikata.
Odluka suda očekuje se do 15. septembra, ali bi suspenzija plana ulaganja mogla
da utiče na vreme lansiranja novih modela u trenutku kada je
"Fijatu", prema proceni analitičara, preko potrebna akcija zamene
zastarelih linija vozila, sa više novijih modela. Cilj je bio da se novi modeli
pojave na tržištu u trećem i četvrtom tromesečju 2012.
Sportsko-terenska vozila trebalo bi da se proizvode u zajedničkom preduzeću
"Fijata" i "Krajslera."
U svetlu neizvesnosti planova o sudbini fabrike Mirafjori, izvršni direktor
"Fijata" Serđo Markione, koji je istovremeno i šef "Krajslera",
nedavno se sastao sa guvernerom regiona Pijemont Robertom Kotom, u kome se
nalazi taj pogon.
Guverner Kota je izjavio da je Markione garantovao da će obećanje
"Fijata" o modernizaciji fabrike biti ispoštovano, ali da postoji
mogućnost promene tipa vozila koja bi se montirala u Mirafjoriju.
Prošlog novembra "Fijat" je najavio ulaganje jedne milijarde evra u
poizvodnju sportsko-terenskih vozila brenda "Džip" i "Alfa
romeo" u Mirafjori fabrici početkom četvrtog tromesečja 2012. Od tada je
evro porastao u odnosu na dolar oko devet procenata, čime su povećani troškovi
izrade kola u Evropi namenjeni američkom tržištu.
"Fijat" je u prvoj polovini godine smanjio udeo prodaje na evropskom
tržištu sa 8,1 u 2010, na 7,2 odsto kada su isporuke pale 13 odsto, na oko
530.000 vozila. Cilj "Fijata" je da oporavi tržišni udeo u drugoj
polovini godine uvođenjem novih modela, uključujući "fijat frimont",
evropsku verziju "Krajslerovog" sportsko-terenskog vozila "dodž
džerni" i manjeg kompaktnog automobila "lanča ipsilon."
"Fijat" je juče objavio da je šef prodaje kompanije Andrea Formika,
koja je rukovodila "Tojotinom" evropskom prodajom pre nego što je
septembra 2010 prešla u italijsnku firmu, podnela ostavku i da će je zameniti
Lorenco Sistino, šef "Fijatove" filijale za izradu lakih
komercijalnih vozila.
Italijanski auto-gigant planira da krene sa proizvodnjom manjeg gradskog
automobila u 2013. godini, prema poslovnoim planu usvojenom 2010.
Uprava kompanije planira da do 2014. godine u italijanske pogone i nove modele
uloži 20 milijardi evra, pod uslovom da se postigne dogovor sa radnicima o
strožijim uslovima rada, manjem izostanku s posla i većoj produktivnosti.
Markione je u januaru dobio većinsku podršku za investicioni plan u fabriku
Mirafjori, u zamenu za mere kojima se ograničavaju štrajkovi i garantuju manja
odsustva sa posla, kada je 54 odsto od 5.500 radnika odobrilo dogovor na
refendumu, ali se tome usprotivio "Fijatov" najveći sindikat i
zatražio sudsku zaštitu čija se odluka očekuje sredinom meseca.
Autor : Tanjug.rs
Render : Autobild.deZvuci logicno posto ce od Jeep-a inace da pozajmi platformu sigurno. A gde se inace pravi Jeep u Evropi? U Austriji, Shtajer/Grac?
Drugi razlog je sigurno i povratak Alfe u SAD a s acime drugim nego sa SUV-om nekim, kad vec sa Spyder-om novim odugovlace. Ili da prvo snime nastavak "The Graduet"-a (Diplomca) da im odradi marketing novog modela.... :D
Sindikati će na kraju sahraniti Fijat. Zbog preskupe radne snage Fijat je skuplji od recimo Škode, Renoa ili Forda u odgovarajućoj klasi što je stvarno sumanuto.