home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Smanjenje ukupne težine vozila je odlučujući faktor za smanjenje potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova. Mazda spada u pionire u oblasti konstrukcije vozila uz pomoć lakih materijala: već kod redizajnirane Mazde2 je dala primer kako težina vozila može biti smanjena čak 100 kilograma u odnosu na prethodnu verziju modela.

Sa modelom CX-5, Mazda otvara novo poglavlje u lakoj konstrukciji: kod ovog kompaktnog krosovera, koji će se na našem tržištu pojaviti u proleće 2012. godine, Mazda je kao prvi svetski proizvođač upotrebila komponente od ultra-čvrstog čelika od 1.800 MPa firmi  Sumitomo Metal Industries, Ltd. I Aisin Takaoka Co., Ltd. ein. Od ovog ekstremno čvrstog čelika izrađeni su nosači ugrađeni u prednji i zadnji deo karoserije iza branika, sa funkcijom maksimalnog ublaženja posledica sudara.

Novi poprečni nosači su čvršći za 10% i lakši 4,8 kg od do sada primenjivanih, a razvijeni su u okviru nove Mazdine SKYACTIV tehnologije, kombinujući smanjenu težinu uz veliku čvrstoću i povećanu bezbednost. Ova tehnologija, koja podrazumeva i nove motore, menjače, karoseriju i šasiju, čini CX-5 modelom sa najboljim vrednostima u svom segmentu kada je reč o potrošnji, emisiji izduvnih gasova i bezbednosti.

Prosečna potrošnja kod 2,2-litarskog dizel-motora SKYACTIV-D snage 110 kW/150 KS iznosi 4,5 litra na 100 kilometara, uz emisiju ugljen dioksida od 119 g/km, čime CX-5 već ispunjava granične vrednosti za Euro6 standard.

Novi 2,0-litarski benzinac od 121 kW/165 KS SKYACTIV-G kod modela CX-5 troši samo 6,0 litara goriva na 100 km (CO2 emisija 139 g/km) – u oba slučaja u kombinaciji sa 6-ostepenim menjačem i prednjim pogonom.

PR Mazda


čitanja : 1088



Komentari

Za svaku pohvalu

Autor Moron 07 Okt 2011, 18:29

zatezna cvrstoca 1800 MPa!!!
recimo da je 4 puta jaci od obicnog celika

Autor d 07 Okt 2011, 19:34

Zatezna čvrstoća je manje bitan faktor u ovom slučaju. Žilavost, i krutost samog nosača u ovom slučaju su primarni. To što se na ovkvom nosaču može uštedeti manje od pola kila upotrebom visoko vrednog čelika, govori o čistom marketingu i šupljoj priči.

Autor Mange 07 Okt 2011, 22:55

Nije mi jasno da neko pored ovakvih mazdi moze da izabere tojotu, mazda pravi mnogo bolja auta

Autor Viktor 08 Okt 2011, 12:32

Svaka cast!

Autor DaMir 10 Okt 2011, 09:25