home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Primena Pravilnika o obaveznom posedovanju sve četiri zimske gume na vozilima odlaže se za sledeću zimsku sezonu 2012/2013, saopšteno je danas iz Ministarstva za infrastukturu i energetiku.

U saopštenju se navodi da je sa Ministarstvom unutrašnjih poslova dogovoreno da se "do stupanja na snagu te odredbe Pravilnika striktno kao i prošle godine primenjuju odredbe starog Pravilnika, kojim se predviđa obaveza upotrebe najmanje dve zimske gume na pogonskim točkovima, ili letnje guma sa najmanje četiri milimetra dubine šare, kao i upotreba lanaca na pogonskim točkovima".

"Odluku donosim imajući u vidu da se bliže zimski uslovi u saobraćaju i da su proizvođači i distributeri guma izrazili zabrinutost da svi građani možda neće moći da obezbede sigurne i skupe gume, čime bi doveli u pitanje i samu primenu Pravilnika", rekao je resorni ministar Milutin Mrkonjić.

Komitet za bezbednost saobraćaja Srbije je danas predložio da se Pravilnik o obaveznoj upotrebi zimske opreme izmeni tako da zimske gume moraju biti na svim točkovima vozila samo kada to nalažu uslovi na putu. Time se, smatraju u Komitetu, ne bi ugrožavala bezbednost učesnika u saobraćaju, a istovremeno bi bilo uvaženo materijalno stanje građana.

Kada se temperatura opadne ili počne sneg, u saobraćaju bi smela da učestvuju samo vozila koja imaju zimske pneumatike na svim točkovima i ostalu zimsku opremu, predlaže Komitet.

Motorna vozila koja nemaju zimske gume na svim točkovima, smela bi da učestvuju u saobraćaju uvek kada su kolovozi suvi i kada temperatura nije niska, piše u saopštenju Komiteta.

Autor : Beta.rs

Foto : Opel / arhiva Autoblog.rs


čitanja : 4143



Komentari

Šta je to "niska" temperatura po tumačenju Komiteta?

Koliko sam više puta čuo, letnje gume naglo gube svoja svojstva na ispod otprilike 7C, a zimi je jako retko suvo i iznad 7C, pa bi ipak celu zimu imalo smisla imati zimske gume - ipak bezbednost iznad svega.

Autor Miki 14 Okt 2011, 22:12

@ Miki
Koliko si šlepera zimskih guma navukao, pa te ove uredbe toliko bole?

Autor Ex Italo fan 14 Okt 2011, 22:28

Bravo "genijalci". Ono što je zaista važno, to odlažu. Ali zato obavezno kupite prvu pomoć jer tu imaju proviziju. Iako već imate fabričku u kolima. A zimske gume? Nema potrebe,nek se lupa raja i ove zime...
@Djordje
U pravu si bio,pohvale komitetu !

Autor PITBULL™ 14 Okt 2011, 22:51

Zimske gume nisu obavezne u Nemačkoj (osim ako uslovi na putu ne zahtevaju) i Švajcarskoj!

Ako u jednoj totalno alpskoj državi kao Švajcarskoj nisu potrebne, molim lepo. Jedino ako napravite udes sa letnjim gumama usred zime u Švajcarskoj, ode vam koža na šiljak od strane osiguranja.

Autor Avalanche 14 Okt 2011, 23:17

Videli i oni da se glupost teško može sprovest u delo.
Da ovoj sirotinji propisuješ 4 zimske gume.
Ili da na ekstra autu voziš pola godine M+S !?
To je isto kao i propisivati da moraju bisači da budu uključeni celu zimu. Ili kad sunce greje da vozač nabaci sunčane naočare.
Bilo je dovoljno definisati da se samo promeni u gumama vazduh, do 15 novemra do 15 marta, da bude zimski, hladan a u suprotnom letnji topao vazduh.

Autor Energy saver 14 Okt 2011, 23:27

@Ex Italo fan: na bavim se gumama uopšte, ali sam prošle zime imao neprijatno iskusto da me je udario odpozadi jedan sa letnjim gumama u toku zime jer nije uspeo da zakoči. Izgleda da tebi mora slično da se dogodi da bi počeo da razmišljaš o bezbednosti na prvom mestu.

Autor Miki 15 Okt 2011, 08:16

Komitete za bezbednost saobraćaja je skup neznalica, EX policajaca, šupljoglavaca, koji primaju veliku platu za svoj nerad.
To što su oni čuli 7°C baš kao i Mirko Alvirko, je cirkuzjanija.
Ko se nađe zaglavljen u snegu ,bez opreme, ko napravi cirkus, zbog opreme, treba žestoko goniti.
Kod nas 90% zime nema snega, nego suv ili vlažan kolovoz, pa znači da sulud može da izmisli obavezu obaveznog korišćenja M+S pola godine!
Uzgred, veći deo M+S su jako nezgodne na vlažnom i prljavom afaltu. Stotine ljudi su tako stradale.

Autor Energy saver 15 Okt 2011, 10:07

@ Miki
ukoliko je bilo suvo, to je moglo da ti se desi i da si Ti imao ozbiljnije letnje gume na savremenom automobilu, a on zimske na kršu iz prošlog veka. Osnovno je da vozač prilagodi vožnju mogućnostima vozila i uslovima na putu. Sa aspekta bezbednosti nema smisla nametnuti obaveznu upotrebu zimskih guma od 01.novembra do 01. aprila, a dozvoliti upotrebu istih u letnjem periodu, jer zimska guma leti nije ništa upotrebljivija kada je toplije nego letnja na hladnom, a suvom.

Autor Ex Italo fan 15 Okt 2011, 10:16

Valjda su uvideli ds su preterali sa prvom pomoci pa resili da odloze sprovodjenje ove odredbe.Nabavio sam i jedno i drugo pa sad kako hoce.

Autor milan 15 Okt 2011, 10:20

@auto
Ova slika( pripadnica lepseg pola kako vezuje lance), je bila i prosle godine.. Dakle, radila je arhiva.. :)

Izbori su blizu.. Zato nije sprovedena odredba o sva 4 zimska pneumatika.. Za aspekta bezbednosti, naravno da je bolje, ali kada se pogleda finansijska situacija, ona govori drugaciji..
Ono sto stvara dilemu jeste preiod( pola godine).. Nismo jos Island..

Autor Panchev9 15 Okt 2011, 10:32

@Ex Italo fan: moglo se da se desi na 100 načina, ali desilo se baš tako da je bila temperatura oko nule, polusuv asfalt, ja morao da zakočim pri oko 40-50km/h relativno oštro. Imao sam zimske gume i auto ima ABS, a iza mene na 20-tak metara Dacia Logan sa letnjim gumama (i mislim bez ABS-a) koja je rekao bih počela da koči na vreme ali nije uspela skroz da zakoči pa udarila u mene sa oko 10-tak km/h. Na sreću nije bilo veće štete (zamena branika i jednog fara kod mene) ili povređenih, ali sam plično ubeđen da je on imao zimske gume zakočio bi na vreme...

Poenta, bilo je više testiranja zaustavnog puta i upravljivosti (imate neke i na webu) za letnjim i zimskim pneumaticima na istom autu pri temperaturama oko nule sa ili bez snega ili ispod, i UVEK su zimski prolazili mnogo bolje.
Jednostavno se letnji pneumatik stvrdne i postane kao plastika, a zimski ostane elastičan sa mnogo boljom trakcijom. Ne znam šta više da dodam... Mislim da je ipak bezbednost najvažnija. Oni koji drugačije misle verovatno to još nisu osetili to na svojoj koži.

Autor Miki 15 Okt 2011, 10:40

Trebalo bi možda da vežu upotrebu zimskih pneumatika za temperature niže od nule. Pa kada je niža, onda su 4 zimska pneumatika obavezna (ko ima letnje, ne bi smeo u tim uslovima da vozi - mislim postoji i javni prevoz i taksiji za nuždu)

Autor Sloba 15 Okt 2011, 10:47

@Panchev9

Jeste iz arhive, ali na kraju članka je i naglašeno da je slika iz arhive Autobloga.

Autor auto 15 Okt 2011, 11:00

Podrzavam upotrebu zimskih guma (sve 4) u zimskom periodu.
Bice dana kad one nisu neophodne, ali sta cemo sa onim danima kad je i sa zimskim rizicno voziti zbog leda ili snega na putu?
Samo je diskutabilan period, mislim da su mogli po 20 dana s obe strane perioda da skrate obavezu koriscenja zimskih pneumatika.

Autor Damko 15 Okt 2011, 15:47

@Damko
Po ledu je teško šta uraditi,osim kad imaš spajkove (što je zabranjeno).
Ali opet su zimske bolje tu. A što se tiče snega,za njega su i pravljene. Razlika je neverovatna,kao drugi auto. Vodljivost,trakcija,kočenje,celokupna bezbednost. Totalna suprotnost u odnosu na letnje. Nije ni čudo što osiguranje ne plaća štetu akoimaš letnje. Ko bi se naplaćao,a i što bi??? Isto kao da voziš auto bez kočnica,a oni treba da ti plate štetu. Podržavam to 100%. Ko je kamikaza,nek sam plaća "veselje".

Autor PITBULL™ 15 Okt 2011, 19:36

P.S. http://www.benzinukrvi.com/klip123/Spajkovi%20(gume%20sa%20ekserima)/

:)

Autor PITBULL™ 15 Okt 2011, 20:18

"Sporno" je šta je bolje za suvu i hladnu podlogu, nije tu baš jedinsvten stav stručnjaka, osim onih, naravno, koji rade za prodavce guma, koji "prodaju" tezu o temperaturi od 7 stepeni kao "granici" upotrebe letnjih i zimskih guma. Lično mislim da je letnja bolja za suvu i hladnu podlogu.
A ne razumem zašto su kod nas zabranjene zimske gume "eskerice", jer su putevi ionako očajni i ne mislim da to baš uništava asfalt ( osim kada "proklizuje". Vozio sam u daljoj prošlosti razne "ekserice" i mislim da su u odredjenim prilikama ( ako su OK ) bez premca. Ne može sa njima da se nosi obična zimska guma.
Kada bi kod nas bile dozvoljene, uzeo bih ih danas bez razmišljanja. Naravno, ne bilo kakve, već one "prave"

Autor Moron 15 Okt 2011, 23:22

@ Moron
Upravo tako.

Autor Ex Italo fan 15 Okt 2011, 23:43

Nek vozi ko šta hoće! Što se brinu neuki i dušebrižni za ostatak populacije. Čujem da će se uz zimske vinterice deliti i duge gaće.
Izmisli nam i svetla po suncu, od kojih je se bezbednost toliko poboljšala da je to neverovatan uspeh, pa panduri više ne trebaju.
Uzgred, kako je lepop voziti ovih dana kad anđeli štrajkuju.
Da Bog da ostali u većitom štrajku.

Autor Energy saver 16 Okt 2011, 10:50

u potpunosti se slazem sa pojedincima sto se tice zimskih guma i perioda koriscenja. pre dve godine sam kupio novi auto i u oktobru kupio 2. zimske gume, pre toga sam trazio po netu i magazinima koja je naj naj. kupio sam goodyear ug 7+, i bio prezadovoljan, s obzirom gde sam sve isao te godine bile su mi itekako potrebne, sto bi reko moj drug, za winteru tigrovu, na masnu gredu sam mogo da se popnem s njima. nema gde nisam izlazio a lance nisam ni vadio iz gepeka, sto s letnjim sumnjam da bi. pre mesec dana sam uzeo tigrovu winteru, zbog finansija sam nju izabro, pa cu videti kako ce se pokazati. slazem se da je suludo voziti zimi kad je temperatura iznad 10stepeni, i kad je suv asvalt, ali jutra su nam hladna i beton mrzne ako je iole vlazan, pa je opet isplatljivije imati je na autu ako si je vec kupio. naravno da i abs vecim delom odradi prilikom kocenja, jer i na suvom a i na vlaznom putu i leti i zimi, ako auto prokliza, dzaba ti je i zimski i letnji pneumatik. sto se meni i dogodilo pre 7 godina, januar mesec u plusu letnji pneumatik a put vlazan pride i rizla po njemu je doprinela svoje. ps. svako ima pravo na svoje misljenje, al meni je zivot mog deteta kao i moj i ostalih na prvom mestu. jeftinije je u svakom pogledu kupiti nego strepiti da ti se to dogodi, platiti pa onda tek kupiti. nije odlozeno sto nema guma nego narod nema para. guma ima na pretek, ako ne jedna ima druga, treca, samo nesto skuplja.

Autor neutralan 02 Nov 2011, 18:24

Svi mi bi najvise voleli kada bi imali mogucnosti (finansijske)da pred zimsku sezonu stavimo sve cetiri michelin gume i da imamo opremu koja se trazi ali neka drzavni vrh prvo stvori uslove za ispunjavanje trazenog pa tek onda da se zahteva sve i svasta, zanimljivo je samo to kako imaju bujnu mastu, sta li je sledece...

Autor drki 03 Dec 2011, 09:22