
Koncept verzija budućeg Maseratijevog SUV-a je predstavljena prošlog meseca na Salonu automobila u Frankfurtu, i to pod nazivom Kubang (ime koje je već korišćeno 2003. godine na SUV konceptu koji nije ušao u proizvodnju), dok bi serijski model po poslednjim informacijama mogao da se zove Maserati Cinqueporte.
Maseratijev SUV će biti napravljen na platformi novog Jeepa Grand Cherokee, a proizvodnja bi trebalo da se odvija u "Jefferson North Assembly Plant" fabrici u Detroitu. U paketu će biti i ZF osmostepeni automatski menjač, pogon na sva četiri točka i Brembo kočnice.


Novi italijanski SUV na tržište stiže 2013. godine, a u ponudi bi trebalo da ima V8 benzinac i 3.0 V6 turbo-dizel motor.
Ivan Mitić - Autoblog.rs
Vrh dizajna. Odličan!!!!! Ko je sledeći?
Samo se još čeka RollsRoyce suv, pa nek ide ...
"Maseratijev SUV će biti napravljen na platformi novog Jeepa Grand Cherokee"
A ovaj koristi platformu ML-a. :) Tek sledeći Grand će imati "svoju" platformu. Do sad su koristili Mercedesovu,kao i motore,diferencijal itd.
Kajen je takodje trebao da koristi Mercedesovu platformu,Porše se prvo njima obratio. Medjutim,pošto se nisu dogovorili oko plaćanja,tj Mercedes je hteo udeo u akcijama a ovi to nisu hteli,nije došlo do saradnje... Tako su uzeli platformu od VW-a,Tuarega tačnije i VW sad ima udela u akcijama. :)))
Grand Cherokee i Mercedes ML platforma se zajednicki radila u Americi do 2008. godine.
Jeep je svoju samostalno usavrsavao do pocetka 2010. godine, a Mercedes je svoj ML izbacio tek pre koji mesec.
Jedino sto im je zajednicko je medjuosovinsko rastojanje, a za 3.5 godine razdvojenog usavrsavanja platforme dosta se moze promeniti.
Danas Grand ima razlicite motore od Mercedesa a i par diferencijala nije kao kod ML-a. Jedino Mrecedesovo je 5-brzinski auto menjac, ali on se zamenjuje 8-brzinskim 2013 godine ili mozda krajem 2012.
@Bole
Nije.
http://suvs.about.com/od/jee1/fr/11_JeepGCBW.htm
" He also said that the Grand Cherokee was designed and developed before the Fiat partnership."
Platforma sadašnjeg Čirokija je ML-ova. Tek sledeća generacija će imati samostalno razvijenu platformu. Menjač nije Mercedesov,diferencijal jeste.
A novi 8-ostepeni menjač stiže početkom 2012-e god.
ZF-ov.
"Torsional stiffness is 146% more than the current Grand Cherokee and is stiffer than the BMW X5 and Toyota Highlander for improved durability and reduced noise, vibration, and harshness. "
@PITBULL
"Medjutim,pošto se nisu dogovorili oko plaćanja,tj Mercedes je hteo udeo u akcijama a ovi to nisu hteli,nije došlo do saradnje... Tako su uzeli platformu od VW-a,Tuarega tačnije i VW sad ima udela u akcijama."
to jednostavno nije tačno
VW godinama unazad pokušava da kupi porsche...i to nema veze sa jednim modelom
@Bole
Danas Grand uopste nema Mercedesove motore.Benzinski je americki 3,6 V6,a dizel je italijanski iz VM-a.
Porše je prvo pokušao da kupi akcije VW-a. Nakon što su se olupali i došli do ivice bankrota,VW ih je sačekao na krivini i otkupio polovinu akcija. Naravno da je tačno ovo što sam napisao gore. Prvo su tražili Mercedesovu platformu ali nisu hteli da daju akcije za uzvrat. Zato su se posle toga obratili VW-u. I dobili platformu Tuarega. :) Ja sam malo iskarikirao u 11:03 (poslednja rečenica). Umesto Mercedesove,dobili Tuaregovu platformu. Dizele ubacuju Audijeve i to mi je Porše. :)
A opet su prodali svoje akcije. Pa bolje onda da su to uradili sa Mercedesom nego sa VW-om. :) Kvalitetniji i bolji džip bi im bio. Plus bi i bolji motor dobili. :)
@pitbul
Hoces da kazes da Jeep nista nije radio na platformi Grand Cherokeeja od kako ih je Mercedes prodao pocetkom 2007. godine do jeseni 2009 kad ih je Fiat preuzeo?
Ako je ista platforma to znaci da ni Mercedes nista nije menjao platformu od 2007. godine. Skoro 5 godina? Pa to je onda zastarelo. Meni je to malo smesno.
Auto 5-brzinac je sigurno Mercedesov, a mozda i differencijal u osnovnoj verziji (Quadra-Trac I).
http://www.allpar.com/trucks/jeep/2011-cherokee.html
Chief Engineer Phil Jansen wrote: “We started developing Grand Cherokee as DaimlerChrysler and leveraged our partnership with Mercedes. While there are some common componentry that we share, the vehicle in platform is truly a Jeep.”
http://www.allpar.com/trucks/jeep/2011-cherokee.html
Bas me zanima kako ce ovo Maseratijevo cudo uzivo izgledati ;)))
Steta je sto Porse nije usao u dil sa Mercedesom, pogotovo kada su u pitanju dizel motori :(
@Bole
To je platforma novog ML-a. Nju koristi novi Grand Cherokee. Novi ML je izašao 2011-e. Prethodni je predstavljen 2005-e a ne 2007-e. Menjač nije Mercedesov ! Kao ni motor. Tek sledeća generacija će biti potpuno samostalno razvijena.
@Barosso 13:59
Potpisujem. Kad već nisu samostalno razvili auto,onda je mnogo bolje da su pomoć dobili od Mercedesa,nego vagena. Da ne pričam o motorima.
@pitbul
Mercedes je PRODAO Chryslera na pocetku 2007. godine.
Hoces da kazes da je nova platforma za ML bila gotova jos krajem 2006. godine?
Ili..
Cele 2007. Chrysler samostalno razvija platformu.
Cele 2008. Chrysler samostalno razvija platformu.
Cele 2009. Chrysler samostalno razvija platformu.
A nije mi jasno zasto pricas za menjac da nije Mercedesov kad je to opste poznato i ponovljeno hiljadu puta. Taj isti menjac ce ici i u Lancia Thema sa dizel motorom dok ne dodje Chryslerov 8-brzinski automatik pod ZF licencom.
http://en.wikipedia.org/wiki/5G-Tronic
Naravno, samostalno razvija platformu koja ima mnogo zajednickih delova sa Mercedesovom platformom posto su krenuli od iste stvari kad su bili DaimlerChrysler, ali razvoj se od pocetka 2007 razdvaja u dva samostalna pravca.
Ja ne verujem da je platforma bila gotova vec krajem 2006. godine. Osnovne stvari kao medjuosovisnko rastojanje jesu, ali vecina stvari ne.
@Bole
Ne znam šta ti je toliko teško da ukapiraš?
http://suvs.about.com/od/jee1/fr/11_JeepGCBW.htm
A na ovom linku što si postavio,vidi se u koje modele se ugradjuje taj 5-obrzinski menjač ! Nema novog Čirokija ! Sam si sebe demantovao. :)
Kakva platforma ML-a za Cayenna, o cemu vi pricate ovde? Cayenne i Touareg su od starta planirani da se prave na istoj platformi u cijem su stvaranju ucestvovali inzinjeri VW-a i Porschea...
@Bole
Čoveče umeš li ti da čitaš?
Novi Grand koristi platformu novog ML-a !
http://suvs.about.com/od/jee1/fr/11_JeepGCBW.htm
A sam si sebe demantovao linkom koji si postavio ! Lepo piše u kojim modelima se nalazi 5G menjač. Naravno,novi Čiroki nije na toj listi...
@pitbul
To je bila zajednicka platforma u VEOMA ranom periodu razvoja. I Mercedesova i Jeepova verzija su znacajno izmenjene u odnosu
na kraj 2006. godine. Ali neke bitne stavke kao medjuosovinsko rastojanje su otsale iste, sto ne znaci da se ne mogu promeniti u sledeceoj generaciji Mercedesove ili Jeepove verzije platforme.
Procitaj jos jednom sta pise.
http://en.wikipedia.org/wiki/5G-Tronic
2005-Present Jeep Grand
Cherokee
Da li znas sta znaci engleska rec PRESENT?
@Bole
Sinak,novi Čiroki je predstavljen 2011-e. A WK (2005) takodje koristi platformu ML-a (prethodnog). Novi Grand koristi platformu novog ML-.
I nigde na tom linku ne piše da novi Grand koristi Mercedesov menjač,kao ni motor. Sam si sebe demantovao. Ali pošto vidim tvoje komentare i na temi Lančije,ne bi više s tobom gubio vreme...
Pozdrav,uživaj.
@pitbul
1.Menjac
Pogledaj ponovo link, nadji podnaslov Applications (primena). To znaci modeli u koje se ugradjuje ili u koje se ugradjivao. Treci odozdo je Grand Cherokee i pise od 2005-Present(to na engleskom znaci sadasnjost, tj. ugradjuje se i u trenutnu generaciju WK2, a ugradjivao se i u WK od 2005 godine).
Ako ne verujes wikipediji, ukucaj u google "2011 grand cherokee mercedes transmission" i mozes naci mnogo relevantnih sajtova na kojima mozes naci potvrdu da je to mercedesov menjac.
2. Motor
Nikad nisam rekao da Grand koristi Mercedesov motor (bilo benzinac bilo dizel, ne znam zasto si to izmislio)
P.S.
A na Lanciji jos nisi odgovorio za zastarelost.
@PITBULL
Nemas ti pojma o cemu pricas...Od pocetka se znalo ciju ce platformu imati Kajen...
Ujedno,zasto je ML bolji od Tuarega?Tuareg je jedan od NAJBOLJIH Suv na trzistu...Uz to,Ml je nesto sitno skuplji,gledajuci cene novog ML-a i ovog trenutnog,tj zadnjeg Tuarega...
I zasto je uopste Mercedes toliko JACI od Vw-a?Mislim,tako predstavljas Mercedes u odnosu na Vw kao da uporedjujes Mercedes i Zastavu.Ti decko pojma nemas,po nekad mislim da ne razmisljas dok pises to sto pises...Pa najjace platforme ima Vw,tj Vw,Audi...Dizel motori,opet oni(LeMans pogledas,ako nista drugo)TSI motori isto razbijaju...Mercedes je posle Bmw-a i Audija...Sta dalje da pricamo.
@pitbul
"@Bole
Sinak,novi Čiroki je predstavljen 2011-e."
Nemoj da izmisljas. Novi Grand Cherokee WK2 predstavljen je na salonu u NJujorku u aprilu 2009. godine.
http://blogs.cars.com/kickingtires/2009/04/2011-jeep-grand-cherokee-at-2009-new-york-auto-show.html
Informisi se malo, sa tolikim samopouzdanjem tvrdis nesto, a u stvari malo stvarno znas.
@Bole
Dosadan si. Ne znam šta pokušavaš da dokažeš???
Na tom istom linku piše i da sadašnja B klasa koristi 5-ostepeni automatik,što NIJE TAČNO ! Nova B klasa ima 7G-tronic. Nigde nisam našao da novi čiroki koristi stari Mercedesov menjač. A čak i da je tako,to je njihov problem. Zašto nisu uzeli 7G-tronic.
Slazem se da je ovo koncept, ali gledajuci neke slike na netu sa sajma, unutrasnjost kao i neki detalji na spoljasnjosti izgledaju dosta jeftino, kao da su ga odradili u zadnjem trenutku, sa budzetom Chop Shop-a... :)
Ne zam zasto mi je uklonjen komentar li vozio sam novi Grand Cherokee 2011 3.0 CRD i RAZOCARAO SAM SE TOTALNO Prvo auto uopste nije tih,unutra se motor cije kao u kamionu,drugo trosi kao kamion jer mu se kako god vozio motor vrti na visokim obrtajima a vrti se zato sto ima manjac sa samo 5 brzina.TOLIKO IMA I LADA NIVA