
Odredba prema kojoj vozači u Srbiji od 1. novembra na vozilima treba da imaju sve četiri zimske gume, bez obzira na vremenske uslove, još je važeća!
Odluka o njenom odlaganju nije objavljena u Službenom glasniku, izjavio je predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.
- Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić usmeno je saopštio da je odložena primena te odredbe, ali u Službenom glasniku to još nije objavljeno, pa bi vozači koji se oslone na usmenu izjavu ministra mogli da snose posledice - kazao je Okanović.
Okanović je precizirao da bi policija ukoliko zaustavi vozača bez sve četiri zimske gume mogla da mu naplati kaznu od pet hiljada dinara.
- Ukoliko se po snegu i zimskim uslovima dogodi saobraćajna nezgoda, a vozač nije imao sve zimske pneumatike osiguravajuća društva bi štetu mogla da naplate vozaču - naveo je Okanović.
Okanović
je rekao da je objavljivanje odluke u Službenom glasniku neophodno da bi ona
bila bila važeća. Objavljivanjem odluke u Glasniku treba da bude određen i
datum početka njene primene.
Autor : Beta.rs
Foto : arhiva Autoblog.rs / Mercedes
DOPUNJENO: I zvanično odložena primena novog pravilnika o zimskoj opremi
Vozači u Srbiji ove zime neće morati da koriste sve četiri zimske gume na svojim vozilima, pošto je u Službenom glasniku danas objavljena odluka kojom se odlaže primena novog pravilnika o korišćenju zimske opreme u saobraćaju.
Primena novog pravilnika zvanično je trebalo da počne danas, ali je odložena za godinu dana.
Umesto sve četiri zimske gume vozila u Srbiji do 1. aprila 2012. godine moraju da imaju najmanje dva zimska pneumatika na pogonskim točkovima ili da na sva četiri točka imaju letnje gume čija dubina šare ne sme biti manja od četiri milimetra.
Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić je sredinom oktobra najavio odlaganje primene pravilnika o upotrebi zimske opreme.
Autor : Beta.rs
Čim su usmeno rekli,verovatno neće tražiti sve 4. Svejedno,sve 4 su jedino rešenje... Bez obzira na propise. Samo na 2 točka je polovično rešenje,onda ona druga dva ne vrše funkciju. A tek je glupost "letnje sa najmanje 4mm šare", totalna besmislica.
Najopasnije je zimske na pogonskim, a letnje ćelave (pošto da imaju 4mm verovatno ne bi stavljao zimske uopšte) na druga dva točka... Ala to ima da "leti" u krivinama ili pri naglom kočenju!
Ko je bar jednom vozio po snegu sa letnim gumama stavice sve cetiti zimske u to sam siguran bez obzira sta zakon propisuje. Onaj ko je vozio sa letnim po snegu zna o cemu pricam, Ja sam samo jednom i vise nikad.
@Dakara 17:55
Potpuno drugi auto. Sa letnjim se muči da krene sa ravnog,sa zimskim skoro ko džip. :) Kočenje,trakcija i upravljivost...
Ja volim da kažem,to je kao kad bi hteo letnju odeću da nosiš zimi,ili zimsku leti. :)
Ili što se tiče univerzalnih (koje nisu dobre ni leti ni zimi) kao kad bi jednu garderobu nosio i leti i zimi.
Univerzalne jedino mogu da piju vodu tamo gde su blage zime pre svega,kao i ne mnogo jaka leta. Univerzalna je nešto bolja od letnje zimi,ali nije to to.
https://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s