
Vlasnici Honde Civic hibrid proizvedenih između 2006. i 2008. godine podneli su tužbu u američkoj saveznoj državi Kaliforniji optužujući japanskog proizvođača vozila da je lažirao podatke o potrošnji tokom reklamiranja.
Kada se 2006 Civic hibrid pojavio u prodaji, Honda je obećavala potrošnju u gradu od 4.7 litara na 100 km, ali većina vlasnika ovog hibrida kaže da njihov automobil troši oko tri litra više.
Problem leži u Hondinim baterijama koje gube snagu veoma brzo i nisu u stanju da se napune do maksimuma. Na taj način baterije nikada nisu pune i automobil koristi svoj benzinski motor u većoj meri što dovodi do veće potrošnje.
Ovo nije prvi put da je Honda suočena sa tužbom pošto je još tokom 2009. godine iz istog razloga Honda obećala popust od $1,000 svima onima koji zamene svoj Civic hibrid sa drugim Hondinim ili Acurinim proizvodom. Međutim, neki vlasnici tvrde da to nije dovoljno i sada žele nadoknadu od $10,000. Honda ima rok do 11. februara da se izjasni da li želi nagodbu sa vlasnicima Civica ili da se pojavi na sudu.
Autor: Zoran T.
Foto: Honda
Nedavno sam vozio Priusa. Isti slucaj. Samo prvih 15 minuta pokazuje 3 L, a nakon toga trosi kao i svaki drugi automobil. Kao Stojadin. Mozda i vise jer mu je specificna tezina veca. Svaki savremeniji dizelas trosi manje. Mislim da bih pre kupio obicnog Korejanca od ovih nasminkanih japanskih hibrida.
nedavno sam citao poredjenje izmedju jette tdi i ford fusion hybrid, oba na americkom trzistu. oba su vise-manje istih dimenzija. jetta ima 2.0L tdi motor (140 hp verzija), a fusion 2.5L koji zajedno sa elektricnim motorom razvija 190 hp. na kraju su i jedan i drugi trosili 36 mpg tokom celog testa, sto izadje oko 6.5 litara. to su brojevi koji su dobijeni tokom voznje na testu.
e sad, i jedan i drugi imaju premium cene u poredjenju sa osnovnim modelima. razlika je ta sto kod jette za premium cenu dobijes samo dizel motor, po opremi opet nema nista novo. dok kod fusiona isto premium cena, ali dobijes toliko standardne opreme da na kraju ispadne da za fusion hybrid platis isto koliko i za obican fusion sa tolikom opremom. neki proizvodjaci (buick lacrosse, lincoln mkz) cak nude i hybrid verzije sa istom cenom kao i benzinske verzije, pa ko sta hoce neka bira (mocniji motor ili manju potrosnju)