home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Uspešno je sproveden prvi test drumskog voza u kome vozila u potpunosti samostalno bez ikakve intervencije vozača mogu na bezbedan način da prate vodeće vozilo.

Projekat "drumskog voza" SARTRE ima za cilj razvoj i testiranje tehnologije za automobile koji će moći samostalno da voze u kolonama na autoputu. Volvo kao jedini jedini učesnik iz automobilske industrije uspešno je izvršio prvu demonstraciju rada automobilskog voza.

Test flota je uključivala kamion vodič koji su pratila tri automobila a koji su se kretali potpuno samostalno, odnosno bez intervencije vozača, i sa razmakom od 6 metara.

U Volvou tvrde da će do jeseni biti kompletiran sistem drumskih vozova u kome će četiri vozila na berbednom rastojanju moći da prate vodeće vozilo pri brzini od 90 km/h.

Glavna prednost drumskih vozova leži u tome što svi vozači u koloni, osim vodećeg, imaju vremena za druge aktivnosti umesto upravljanja vozilom. Vodećim vozilom upravlja iskusan vozač, detaljno upoznat sa rutom putovanja. Svako vozilo u konvoju meri razmak, brzinu i pravac kretanja te ga usklađuje s vodećim vozilom. Time drumski vozovi povećavaju bezbednost saobraćaja i smanjuju negativan uticaj na okolinu zahvaljujući nižoj potrošnji goriva prilikom ravnomerne vožnje u koloni.

SARTRE projekat

SARTRE (Safe Road Trains for the Environment – bezbedni drumski vozovi za okolinu) je projekat koji delom finansira Evropska komisija, a koji vodi kompanija Ricardo UK Ltd u saradnji sa sledećim partnerima – Idiada, Robotiker-Tecnalia of Spain, Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA) of Germany, SP Technical Research Institute of Sweden, Volvo Car Corporation i Volvo Technology of Sweden.

Cilj projekta je ohrabriti sledeći korak u drumskom transportu, odnosno ostvariti razvoj sigurnih drumskih vozova koji će značajno doprineti bezbednosti saobraćaja kao i smanjenju potrošnje goriva i ugodnijem putovanju. Projekat je započet u septembru 2009. i trajaće tri godine.

Izvor: Index.hr



čitanja : 1567



Komentari

U nekim situacijama ovo ne bi trebalo da bude losa opcija

Autor Jovanovic 25 Jan 2012, 12:32

Ne,ne...Sad ce doci neki koji ce se prepoznati i reci kako je Mercedes mogao ovo da ubaci jos pre 20 godina,ali nije hteo da konkurencija ne place...
Eee moji MerdZane,tuce vas ovaj Volvo i sa kamionima i sa tehnologijom,a drugi u svemu po malo...

Autor dusan 25 Jan 2012, 12:42

a sta ako kamion sleti sa puta ili neka saobracajka(sto ce se sigurno nekad desiti), a ovi citaju novine, peru zube, igraju igrice na lap topu....

Autor MC 25 Jan 2012, 13:04

Ko bi mogli da budu korisnici ovog voza? Da li je ovo primenljivo u svakodnevnom saobraćaju? Ko bi u tom slučaju bio vođa?

Autor Predrag 25 Jan 2012, 13:11

Vodja ce biti Tadic...kako ko??

Autor beopozit 25 Jan 2012, 13:37

@MC
И мени прође мислима промисао а шта ако неки обучени терориста седне за управљач и повуче целу колону са неког високог моста у тандарију....на пример са нашег новог на Ади који је трипут скупљи од самог себе повуче целу Владу док ови опуштено контролишу рачуне на Сејшелима... :))
П.С. Нисам ништа лоше мислио, наша влада има аутомобиле који остају неколико сати испод воде. Дакле, не би било оштећених... (чисто да ме не протерате са Блога као што протераше оног директора из бибилиотеке) :)

Autor Гагиба 25 Jan 2012, 13:39

@MC
@Beopozit
@Gagiba
Carevi ste, slatko sam se ismejao! :D

Autor boris 25 Jan 2012, 15:28

Optimus Prime i autoboti ;)

Autor Bagzi 25 Jan 2012, 16:32

@dusan 25 Jan 2012, 12:42
Mercedes izbacuje 6d, koji je po mom misljenju bolji od ovog smeca. Jel tebi Mercedes jedini problem u zivotu? Hejteru!!!

Autor hh 25 Jan 2012, 19:39