
Kako piše Tanjug, italijanska grupa „Fijat” koja kontroliše američki „Krajsler” objavila je da je tokom 2011. više nego udvostručila godišnju zaradu, zahvaljujući pre svega „Krajsleru”.
Neto profit, koji se pripisuje matičnoj kompaniji, je preko očekivanja analitičara porastao na 1,3 milijarde evra (1,71 milijardi dolara) sa 520 miliona evra u godini ranije, dok je ukupan prihod porastao 66 odsto, na 59,5 milijardi evra.
Trgovački profit, odnosno zarada pre isplate kamata, poreza i drugih izdataka, bio je 2,3 milijarde evra, u poređenju sa ciljem od oko 2,1 milijarde.
Akcije grupacije porasle su u sredu na berzi u Milanu šest procenata, na 4,86 evra, prenele su svetske novinske agencije.
Izvršni direktor „Fijata” i šef „Krajslera” Serđo Markione naglasio je da je ukupan „Fijatov” neto prihod minule godine stigao od američke kompanije.
Grupacija „Fijat automobili”, koju čine robne marke „Fijat”, „Lanča” i „Alfa romeo”, zabeležila je lane pad isporuka od 2,4 odsto, na dva miliona vozila, uglavnom zbog smanjene prodaje u Evropi, u kojoj je „Krajsler” sa svojim novim modelima skočio 22 odsto.
Autor: Tanjug.rs
@UCS
Da, ispostavilo se da je znao sta je radio kada se ustremio na Chrysler... Jos samo kada bi Alfu doterao na nivo da parira nemcima, gde bi mu bio kraj... Dusa me boli za tu Alfu, mnogo se otezu sa novim modelima... VW to stancuje, ne mozes da prebrojis, a ovima je trebalo 10 godina za naslednika 147ce...
na kraju ispalo odlicno za obe kompanije. svaka cast fiatu jer se vidi da je zaista zeleo da pomogne chrysleru (naravno, i da ima korist od svega toga), ali je poenta da ih nisu samo iskoristili i ostavili na umru kao sto su svabe (daimler) uradili.
@W,
Treba im vremena, uporedi i ekonomiju Italije i Nemacke. Fiat je ipak prvi na redu u celoj ovoj nazovi "renesansi" nakon visegodisnje tishine u svim klasama, ima "pravo prvenstva". Strpljen spashen.
Kada bi VW kupio Alfu za mene bi ona prestala da postoji. Nema tu puno logike, ali je tako... Pica se pravi i u Nemackoj, ali nije isti dozivljaj kad je jedes. Zato onaj ko bira glavom uzme Golf a onaj koji bira srcem Giulliet-u. Tako je kako je.
@mile antena,
Ti znas iz prve ruke, kakv je odnos amerikanaca prema ovom partnerstvu s italijanima?
@Uros,
poslednji put kada je fiat bio u americi, tokom 1980ih, imali su gori kvalitet od yuga. i ta reputacija ih prati do danasnjeg dana, tako da su mnogi bili protiv partnerstva. za sada ide dobro, od kada je fiat dosao svi chrysler/dodge/jeep/ram su dobili nove enterijere tako da ne ide lose. videcemo kako ce se fiatova mehanika pokazati na duzi period kada izadje dart ove godine
kao sto postoje Coca-Cola i Pepsi, McDonalds i Burger King, iOs i Android, Nike i Adidas... tako i nemackoj industriji u evropi mora neko da bude ozbiljna konkurencija (ne japanci ili koreanci). Italijani su jedini koji imaju tradiciju, vrhunske sportske automobile, smekerski dizajn... ostaje da dignu kvalitet, a ja cu prvi sa nemca da predjem na italijana, prilikom sledece kupovine (uz to, cim izadje, kupujem mom caletu FIAT 500 L, a prodajemo njegovu Skodu fabiju- da covek uziva pod stare dane, i da se seti mladosti kad je slatko vozio Fiat 850). Napred, Zabari.
Oдавно коментаришем овог батицу што не избија из џемпера (ко наш Мрка из Лакосте) и убеђен сам да зна шта ради! На крају крајева кад је ове наше властодршце превео за 1,2 милке еврића и пола Крагујевца некретнина, има способности у њему. Све у свему ценим да ће сад кренути да опорави Фијат групу. Година или две и биће резултата без сумње...
@carobnjak - ne, to je mozda Boris sa velikim B. (stvarno nisam obratio paznju sta on vozi).
A do juče pljuvaste čoveka.
Fijatovih 5 minuta će tek doći.
I za mene Alfa u nemačkim rukama može da bude i spejs šatl, u njoj neću videti emociju
@mile antena,
A s kojim modelima su uopste tada nastupali na americkom trzistu, ne sluzi me secanje. Ja se samo secam Alfe Spyder kao deo Fiat grupacije i to je to...
"The Ritmo was sold on the British market as the Strada from the autumn of 1978[6] until it was replaced by the Tipo in June 1988.
In North America, the Fiat Strada was introduced for the 1979 model year to replace the 128.[8] It used the same 1.5 DOHC engine as the X1/9, generating 69 hp (51 kW), and featured a standard 5-speed manual gearbox. In spite of a roomy interior, the Strada failed to convince enough buyers to forget reliability issues from previous models was disappared from North America in 1982."
@carobnjak,
Pih, toliko primetno kao sto je recimo nekad Tavria nastupala na nasem trzistu. Ili Aleko i Polonez....