
Fiat još uvek pokušava sa konsoliduje redove i napravi plan za održivi rast, a sada su najavili i da će izmeniti redosled predstavljanja novih modela.
Naime, iako je plan bio da se prvo predstavi novi mali Jeep koji bi se u ponudi našao čak i ispod Patriota, sada je Fiat ipak odlučio da prvo napravi zamenu za Sedicija.
Prema nezvaničnim informacijama, novi Sedici će doći već tokom sledeće godine, dakle, tačno onda kada je bio najavljivan dolazak novog baby Jeepa, kodnog imena B-SUV.
Novi Sedici i novi Jeep će ipak biti bazirani na jedinstvenoj platformi. Oba automobila će imati i pogon na četiri točka, te male benzinske i dizel Fiatove motore.
Oba automobila će se proizvoditi u Italiji u fabrici Mirafiori, a Jeep će biti u ponudi na većini svetskih tržišta.
Izvor: Proauto.ba
Tako je, prvo svoje dvoriste da sredi. Da se zna red. Ali ovo nje dovoljno. Mora brdo novih modela! Bilo bi dobro kad bi FIAT ponovo imao limuzinu srednje klase ili bar nesto nalik Oktaviji sto bi otkinulo deo kolaca strancima, pa makar to bilo i na domacem italijanskom trzistu...
€UCS
Fiat treba samo da pravi automobile A i B segmenta ukoliko misli da opstane. C segment i "lifestyle" modeli ga vode u sigurnu propast.
Treba da imaju automobilčić od 3m, 3,5 m i 4 m i tu je kraj.
Može i limuzina iz B segmenta.
Bravo, Croma & Co. - NE nikako
Pod hitno novi Punto, pa neka Marea II, mada joj ja ne bih dao takvo ime
@Predrag,
Zasto ne Bravo i neka nova sedan Croma? Previse si ostrascen mrznjom prema FIAT-u da bi video dalje...
Bravo je ocenjen najvisim ocenama kod novinara ali je politika cena i marketing uradjen ocajno. VW upravo trazi lifestyle modele kako bi sebi dodatno pospesio prodaju, to za sada ide i FIAT-u (a on cak i nema neku ponudu van tog okvira). Isto zele i Citroen i drugi proizvodjaci. Limuzina kalibra Oktavie bi bila odlican potez, kao sto je nekad bila Marea a pre nje Tempra. Msm, kad Skoda ima SuperB-a, svaki drugi proizvodjac ima pravo da pokusa u okviru svojih mogucnosti.
Panda ce dominirati gradskim sredinama a ne CityGO.
@Predrag
U pravu je Uros, treba im vece vozilo od Brava. Iskreno sa malim modelima koje imaju u gami ne moze se puno zaraditi, to je cinjenica. Treba im nesto vece da bi zaradili veci novac po autu...a i sada imaju Darta da ga malo srede za Evropu i eto nove Maree ili kako god jer oni odavno nemaju pristojnu limuzinu.
@Uros Cuore Sportivo
Octavia nije limuzina! :)
LIFTBACK
@Orlo
ne pristojnu nego nikakvu...
@Orlo
bas tako, limuzinica, koja inace uopste nije los model, jedino sto ne pamtim kad sam je video...
Cena!
Moje mišljenje je da ime mnogo znači ako se ponavlja.
Bravo, Stlo, Bravo, ako novi ne nazovu Bravo, biće to greška. Glof već 6 generacija, astra 4 generacije, Focus 3 generacije. A kako se računa kod Peugeota? 304, 309, 306, 307, 308, to što se generacijama ne zove isto , ne znači da je prodat u mnogo manjem broju od Golfa! Korola..., Znači ime je bitno, a ne generacije uspešnih modela. Saberite samo 205, 206 i 207, koliko ih je prodato (20.000.000 kom????????????)
Askona, vectra, insignija...
Dart može biti Marea.
A problem velikih FIJATA je bio u platformi, a sad MOGU platformu DA UZMU OD KRAJSLERA. Šta onda?
Uostalom, ne vidim zašto to ne bi uradili odmah, malo drugačija maska i LOGO FIAT...
@ mile antena
Kako misliš to, pogledaj samo enterijer ovog i prošlog Čirokija.
Pogledaj redizajn Kompasa.
Nema više one sive plastike a la Dačija
@UCS & Orlo
Da, mrzim ih strašno, najstrašnije, ali ipak mislim da bi bolje bilo da se zadrže na A i B segmentu (max. C), a da veće segmente i luksuznije modele prepuste ostatku grupacije. Na pr. neka Lancia pravi C i D segmenta, a Alfa neka se pozabavi sportskim i lifestyle modelima.
Lepo sam im rasporedio dužine: 3m, 3,5 m, 4 m i eventualno 4,25 m. Ovi manji da budu što jeftiniji i da idu na masovnu proizvodnju.
P.S. Za Bravo je kampanja bila loša kod nas jer smo beznačajno tržište, a verujem da su se u ostaku sveta potrudili da ga izreklamiraju, ali ne ide. Nije išlo ni sa Stil-om iako je imao bezbroj verzija karoserije.
Ne verujem da su toliko nenormalni da ulože u razvoj modela, a da se ne potrude na sve načine da prodaja bude veća.
Ovaj Markione nabada kao ćorava koka zrno, jer nude bezbroj prdavaca (Classic, 500, Panda, "nova" Panda, Grande, Evo, Idea, sad još i Luzero umesto Idea-e...) i prave sami sebi konkurenciju i sluđuju potencijalne kupce. Ne ide to tako. Koji još proizvođač tako radi? Možda onaj glupi Suzuki... ne znam više nijednog, pomozite mi ;)
Po jedan predstavnik za svaku dužinu i kraj, a neka paketima opreme variraju cene, a ne ponudom starog i "novog" modela. Budalaština.
Hajde neka mi neko kaže da nisam u pravu :))
@ carobnjak
Znam da je na Dartu Đulijetina platforma, mislio sam na veći budući model
@Predrag
ja cu, naravno! :)
Idi na mobile.de pa pogledaj koliko ima modela Bravo...
Sto se "prdavaca" tice, ne mogu biti sami sebi konkurencija jer profit ide u istu kasu. To me ne cudi jer sam vise puta zakljucio da nemas osnove ekonomije, trzista itd. (bez uvrede) :)
Ko jos tako radi?
Prva je pocela Astra Classic, Clio 2 i 3, Octavia uporedo stara i nova, da da , bas tvoja Skoda!
To uopste nije lose jer onaj ko uzima auto za sebe a ne planira da ga proda, uzme odlazeci model bez decjih bolesti, napucan opremom za 20, pa i 30% manje love od tek izaslog.
Strategija itekako pije vodu, posebno na slabije razvijenim trzistima...
Zadovoljan? :)
@Dejan L,
enterijer italijani mogu da rade, svaka im cast za to, ali sto se tice mehanike to nebi trebali da diraju. jeepu ne treba neki mali crossover koji nema bas nikakve off-road mogucnosti. daimler je to vec probao sa compass i patriot i oba su bila velika propast.
Fiat treba da pravi lose i jeftine automobile, ako misli da ce uspeti time sto pravi lose i skupe automobile, grdno se vara.
@carobnjak
Mora da je mnogo dobar pa ga svi prodaju :))
Čini mi se da je 50% proizvodnje Stila završilo u Srbiji, a Evropa se otarasila krševa.
Umesto da prodaju "nove" prdavce, oni nude stare. Pa ko je lud da kupi model koji se novim zove samo zbog drugačije maske i branika? Mada ima raznih pacijenata...
Fiat fura taj fazon interne konkurebcije, i prodaja mu piči u sve dublji minus. Drugi koji nemaju te akcije bolje prolaze, tako da je moje poznavanje ekonomije i tržišta sasvim solidno (samo pogledaj šta radi većina) ;)
Ok je ostaviti jedan udarni model (kao što je to Octavia, Astra...), ali ostaviti celu dupliranu gamu sa sve viškom modela prepakovanih na više načina je čista bezvezarija.
@ mile antena
Daimler je to namerno uradio, dizajn Kompasa i Patriota je BOŽE SAČUVAJ. Svesno su ih sputavali i davali im instrukcije kako treba da rade, u prevodu Daimler je imao svoje ciljeve i gazio je preko Krajslera pa i naređjući mu kako da izlije plastiku. Nemci su to, ovi iz VW-a sada svesno uništavaju SEAT. Pogledaj kakvi su im modeli, ni MPV ni HB, oštre i šiljate linije
@Dejan L
nema potrebe za vecim!
Jos pre 25 godina Fiat grupacija je ovako zacrtala svoj plan:
Fiat-manja, jeftina, komercijalna vozila
Lancia-luksuzna
Alfa-sportska.
Lancia je skoro nestala, Alfa spala na 2 i to mala modela! :(((
Danas jedino sam Fiat postuje tu strategiju...
@mile antena
slazem se, vase modele samo vi znate da napravite! :)
Istina je da Talijani mogu napraviti dobar i kvalitetan auto. Pitanje: da li je neko vidio "trulog" talijana koji je proizveden u posljednjih 10 godina (tu ne mislim na one koji su eventualno bili razbijeni, pa nestručno popravljeni)? Ja nisam. Ponavljam po hiljaditi put; FIAT imna kretensku politiku cijena i modela. Evo alfa 159 se tiho prestala proizvodoti,a da nasljednika nema na vidiku. Meni je iskreno žao što npr. 2005. godine na platformi vectra/chevrolet epica/alfa 159/ croma, FIAT upravo nije napravio auto tipa epica (a i po toj cijeni), a ne eksperimentirao sa cromom, odnosno njenim dizajnom. Glasam za to da da dodge dart dođe u Evropu pod amblemom FIAT-a. Isto tako, smatram da marketinški trebaju napraviti neku dosljednost u modelima, a ne da im mijenjaju imena u svakoj novoj generaciji, a prave se da prethodnik nije ni postojao (kao stilo/ bravo). Evopsko tržište nije kao američko, ono traži određenu tradiciju.
@Predrag
ajoj prijatelju kako napaceno zvucis (nikako ne zelim da te uvredim)...
Stilo kanta, Skoda keva, moj tata je jaci od tvog... Stila vozim i sasvim sam zadovoljan a verujem i vecina mojih kolega.Po njihovom broju je ocigledno da rade posao.
Istina jedna i jedina je da svi proizvodjaci, manje-vise, prave ista sr... i da su to sve zamenljive konzerve, iliti "krsevi" ukljucujuci i Skodu. To priznaj sebi i nazovi problemi o kojima se ovde razglaba momentalno nestaju.
Pozdrav
Šta je Fiat, evo linkova, interesantno je...
http://www.fiatspa.com/en-US/Pages/Home.aspx
http://www.fiatindustrial.com/en-US/Pages/HomePage.aspx
Pogledajte samo brendove i malo više poštovanja nekima ne bi falilo! Ako im nije dovoljan Fiat ili Alfa, mogu da pazare npr. Ferari ili Maserati, s tim bi bili (valjda) zadovoljeni.
p.s. Nemam Fiat vozilo!