
Škoda je na prestižnom "Salon Retro Mobil" u Parizu koji je održan od 1. do 5. febrara 2012. predstavila vredne eksponate iz svoje muzejske zbirke. U centru pažnje na sajmištu Porte de Versailles nalazilo se pet istorijskih Škoda automobila, jedan motocikl i jedan trkački bicikl.
Na jednoj od najvažnijih izložbi oldtajmera u svetu nije izostala ni Škoda kao
jedan od globalno najstarijih proizvođača automobila s bogatom tradicijom.
Češki proizvođač automobila, čija istorija seže unazad 117 godina, u Parizu je
ponovno prezentovao odabrana istorijska vozila.
Najstariji i ujedno jedan od najskupocenijih Škodinih eksponata je Hispano
Suiza Škoda iz 1928. godine. Ovaj oldtajmer raspolaže rednim 6-cilindarskim
motorom zapremine 6.654 cm3. Agregat generiše snagu od 100 KS.
Škodina proizvodnja iz vremena pre Drugog svetskog rata, konkretno 1930-tih
godina, predstavlja istovremeno još tri izložena automobila: neizostavni su
elegantna Škoda Popular Monte Carlo i Škoda Rapid II, koja zadivljuje
karoserijom izrađenom individualno po narudžbini kupca i jedinstvenim
elektromagnetsknim menjačem Kottal. Oba automobila pogone četvorocilindarski
motori zapremine 1.386 cm3 uz snagu od 30 KS. I oba su proizvedena 1937.
godine. Treće vozilo iz 1930-tih godina je veličanstvena Škoda Superb 3000 OHV
(tip 924). Proizvedena 1939. godine ima, baš kao i Hispano Suiza, redni
6-cilindarski motor, radne zapremine od "samo" 3.137 cm3. Motor Škode
Superb 3000 OHV postiže snagu od 85 KS.
U izloženom primerku Škode Felicije (tip 994) iz godine proizvodnje 1961. u
Parizu je mogao da se vidi i jedan takozvani "youngtimer". Njegov
motor zapremine od 1.089 cm3 postiže snagu od 50 KS.
Za razliku od prethodne godine kad su na Škodinom štandu mogli da se vide i
legendarni Voiturette A iz 1906. ili trkačko vozilo Škoda 1100 OHC iz 1958.,
svi izložbeni eksponati kompletno su zamenjeni. Na taj način su posetioci sajma
i u 2012. godini ponovno dobili priliku da upoznaju ostale atrakcije iz vredne
Škodine zbirke.
Eva Ticova, šef servisne radionice za restauriranje iz Muzeja Škoda automobila
izjavila je: "Salon Retro Mobile je prestižan i značajan događaj zato smo
veliku pažnju posvetili izboru vozila. Naš cilj bio je da i ove godine
posetiocima pokažemo drugi, takođe zanimljiv deo istorije naše kompanije."
"Salon Retro Mobile" otvara svoja vrata svim oldtajmer fanovima već
37. godinu zaredom. Po prvi put je 2012. izložbena površina proširena na tri
hale kako bi moglo da se smesti više od 350 izlagača. Ovaj sajam u pet dana od
1. do 5. februara 2012. ugostio je oko 90.000 prijatelja oldtajmera iz čitavog
sveta.
@carobnjak
Evo odgovora na tvoje jučerašnje pitanje. Mislim da je ovde dobra prilika da ga postavim.
Pregledaj sve pažljivo da ne bi više pričao bezvezarije:
http://www.skoda-auto.com/en/innovation/production/Pages/Carproduction.aspx
http://new.skoda-auto.com/en/about/info/news/News/Pages/2009_50_110yearsofengineproduction.aspx
http://new.skoda-auto.com/en/about/info/news/News/Pages/2011_16_four-million-transmissions.aspx
http://new.skoda-auto.com/en/about/info/news/News/Pages/2010_32_12TSI.aspx
http://new.skoda-auto.com/en/about/info/news/News/Pages/2009_51_launchesproductionofanewengine1_2.aspx
...
P.S.1 Dogurali bi baš tu gde jesu. Škoda je primer idelne privatizacije jedne društvene (državne) fabrike: zadržan je brend kao i sopstveni razvoj i proizvodnja komponenti i modela, zadržani inženjeri, stalan napredak... Svaka im čast. Treba da budu ponosni na svog proizvođača automobila.
P.S.2 Fiat ne proizvodi menjače za svoja vozila, već ih kupuje kao gotov proizvod. A ti se smej VW-u i Škodi...
@Predrag
mnogo si materijala postavio a ja sam te pitao samo 2 pitanja. Molim kratak i konkretan odgovor, ne pada mi napamet da ovo sve citam!
E sad da te malo razbijem:
Nisam tvrdio da je Skoda privatizovana lose, pa rezultati sve govore!
Nikada se nisam smejao Skodi, posebno ne VW-u, nego samo tebi! :)))
I na kraju, pa ako Fiat sam ne proizvodi menjace, zasto bi Kragujevac, smesno!
Vecina proizvodjaca ima posebne fabrike i motora i menjaca, koji cak i nisu u istoj drzavi (Toyota na pr u Francuskoj)
P.S. nista od tvojih argumenata, kao sto sam i mislio...
@carobnjak
Nisi ni pogledao a pišeš kako sam ti postavio mnogo materijala. Sve zajedno nema 3 strane, a sasvim je dovoljno da pročitaš SAMO naslove, jer u njima piše sve što te zanima.
To što Fiat ne proizvodi menjače dovoljno govori.
Pričaš kako je Škoda na VW-ovoj grbači, kako se šlepuje a onda odjednom pošalješ ovaj gornji post. Nisam ovo, nisam ono. Kao ona baba u reklami za Pinhole naočare :)))
Smešan si :)
Moji argumenti su gornji linkovi.
@Predrag
postavio si mi Skodin zvanicni sajt!?!
A sta mislis, da on nije kreiran za medije?
@Predrag
ako ima tako malo, onda ces ti sa lakocom naci odgovore na moja 3 pitanja:
1.da li Skoda ima fabriku motora ili menjaca, SVOJU?
2. koje godine je izgradjena i gde se nalazi?
3.sta je Skoda doprinela autoindustriji, bilo kakav tehnicki/bezbednosni izum?
@carobnjak
Voljda oni najbolje znaju kada su, šta su i za koga su počeli da prave. Misli šta hoćeš. Stalno si nezadovoljan.
Odoh.
@Predrag
evo nasao sam! :)
Znaci fabrika postoji od 2001., i spada u najnaprednije "U OKVIRU VW GRUPE"!
Znaci, fabrika je izgradjena nakon 10 godina od okupacije VW, pa ajde da budemo posteni pa da sacekamo jos 10 godina da i u Kragujevcu nikne fabrika Fiatovih motora (bar)...
ZAKLJUCAK (koji ti nikako da ukapiras): U Skodi sve savrseno funkcionise ali pod naredbom VW-a, jer se oni bas nista ne pitaju, niti su ikada...
@ carobnjak
Bože Petra!
Škoda Fabia 2000.god je i pored VW-a imala svoj 1.4 MPI motor.
Škoda i dalje ima svoj dizajn centar!
Škoda razvija menjače, a VW odobrava!
Zna se ko je imao najbolje alate za obradu metala, evo i posle 50 godina u preduzeću ,,KOLUBARA METAL'' se koriste Škoda mašine. Neuništive su!!!!!
@Dejan L
koliko ja znam ,Skodin benzinac iz Favorita/Felicie je bio 1.3 a 1.4mpi je 100% VW!
Sve to sto Skoda ima je delo VW, nije tesko shvatiti, osim ako bas neces kao Predrag...
@Dejan L
u pravu si, sad sam nasao, na pocetku je ugradjivan 1.4 mpi koji je u stvari stari Skodin 1.3 ali modifikovan od strane VW!(bas tako pise)
Postoji i VW-ov 1.4 mpi od 1390ccm (kasnije zamenjen sa 16v, kao i Skodin), dok Skodin ima 1397ccm.
Eto mogu i ja da nesto ne znam!
Duboko se izvinjavam, posebno Predragu! :)
@ carobnjak
Taj 1.4mpi (44kw i 50kw) je u stvari pouzdani Škodin motor 1.3 sa malo kracim klipom i većim prečnikom.
Dok su 1.4 16v VW motori, koji znatno više troše i nisu pouzdani kao 1.4 iz Škode, medjutim moja preporuka ti je VW 1.2, koji se pokazao odlično u verzijama bez klima uredjaja...
Škoda Klub Srbija
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2011/02/14/skoda-4-miliona-proizvedenih-menjaca-mq-200
Škoda razvija menjače za sebe , za VW i SEAT
Шкода је Ауди без кожних седишта! Златно доба Шкоде је било пре Другог светског рата а после под комунистима и сад под Фолциком је задржала само име. Кога се фолцика дочепа, том ни И од индивидуалности не остаје...што наравно не значи аутоматски да је лоше, штавише развалише са продајом, али препаковани Фолцика је препаковани Фолцика.
Takodje, evo da te podsetim na 1 moju priču od ranije:
Kada smo uzeli Feliciju, komšije su nas ismevale, kada smo uzeli Fabiju 2000. opet ista stvar.
Isti su 1998. kupili Polo Classic 1.4 benzinca.
Prvo su im pocrkali podizači prednjih stakala, a onda i ventilator ventilacije, kad su popravili podizače, desno staklo je palo samo od sebe za 5-6cm. A keder vozačevih vrata im se pocepao od mraza.
Često su upaljačem grejali ključ da bi otključali vrata, a alarm je vukao struju.
Eto ovo je istinita priča. Mi smo na Fabiji promenili 1 kraj spone i zadnji lonac, par sijalica i bez razloga nije proradila centralna brava prtljažnika, ali se sama i popravila!!!!! I šta sad imaš da kažeš?
Nama i danas danju kažu Škoda nikad nije bila Auto (i to oni koji voze stojadina, suzu i Sandero). Zavist ili šta već?
@Гагиба
apsolutna i vrlo jednostavna istina! :)
@Dejan L
bespotrebno siris temu! Niko nije negirao Skodin kvalitet ili uspeh, sustina je da iza toga stoji VW a ne Skodina istorija ili ceski strucnjaci...
@carobnjak
Drago mi je što si se uverio da pričaš bezvezarije. Škoda je oduvek imala svoju fabriku motora i menjača (po menjačima je bila čuvena i pravila ih je i za druge proizvođače). Do 2001. je motore pravila samo za svoje potrebe, a od 2001. ih pravi i za ostale članove VW grupacije. Isto važi i za menjače.
Ubuduće ti ne argumentujem ništa jer se podrazumeva da pričam istinu, a ne neke maštarije. Ne mogu da gubim vreme objašnjavajući ti stvari koje ne želiš da vidiš.
1.0 8v i 1.4 8v su motori koji su se ugrađivali u prvu Fabiju, a oba su nastala na osnovu 1.3 motora koji se ugrađivao u Favorit/Feliciju.
Škodini inženjeri sami razvijaju svoje modele! Zapamti to! Fabrika nije ni na čijoj grbači jer posluje profitabilno.
Škoda između ostalog proizvodi i ovo:
http://www.skoda.cz/en/
@Predrag
naravno, znam da je Skoda i ranije imala svoje fabrike. Problem je sto ti ne razumes sta znaci biti deo VAG-koncerna...
Kako sami razvijaju kad sve dobiju od VW, platforme, motore, menjace i sve ostalo?
@Predrag
Dokaz za ono sto sam naveo:
"Фолксвагенове инвестиције у стил и механику нових модела, отворило је нову страницу у историји Шкоде. Модел Фелиција из 1996. се и даље базирао на Фавориту, али је квалитет добио потпуно нову димензију. У Чешкој, као и у осталим земљама у транзицији, Фелиција је постала врло популаран аутомобил, који се могао купити по повољним условима. Следећи модели: Октавија и Фабија, су коначно испунили услове тржишта Европске уније. Октавија је прављена по узору на Фолксвагенов Голф. Вероватно, следећи изазов Шкоде, је да произведе аутомобил, независан од матичне Фолксваген групе."
E kad se to desi onda ce biti istina to sto ti potenciras, a do tada baj-baj! :)
P.S. a da se to nece skoro desiti kaze ovo:
"Nemacki Folksvagen predstavio novu integracionu tehniku nazvanu MQB koja ce premijerno biti predstavljena na narednoj generaciji Audija A3 i VW Golfa.
Konkretno, ova tehnologija ce pokrivati citavu VW gamu , a slicno ce biti i kod Audija, Seata i SKODE" !!!
Skoda odlicno posluje pod okriljem vw-a, ne postoji promasena kupovina sto se tice skodinih modela jer su cenovno prihvatljivi, solidnog kvaliteta, pouzdani, a imaju i dobru preprodajnu vrednost.
Skoda dizajnerski ima svoje modele, kad vidis oktaviju znas da je skoda, kad vidis yeti znas da je skoda, a ne kao kad vidis lanchia-u, pridjes do nj, a ona se pretvori u chrysler.
VW je skodi ostavio sasvim dovoljno slobode da razvija posebne modele.