home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Blic.rs

Probna proizvodnja na robotizovanim linijama u sedam fabrika koje prave glavne delove za novo „Fijatovo“ vozilo „500 L“ treba da počne do 15. marta, dok će masovni rad krenuti paralelno sa novom fabrikom automobila, početkom maja. Roboti su dovezeni iz Italije, delom ih je proizveo japanski „Panasonik”, a biće angažovani na svim proizvodnim procesima.

Nova robotizovana linija je predstavljena juče u jednoj od novoizgrađenih fabrika u industrijskoj zoni „Grošnica“, u PMC (Promo Magneto Components). Pomoć ovih ‘pametnih mašina’ biće korišćena i u „Fijatovoj“ centrali u Kragujevcu.

- Do kraja godine će biti završen i kompletan autoput koji vodi od Kragujevca do koridora 10. Ključni cilj Vlade je da se ne uruši privredni sistem zbog sveopšte krize. Železara u Smederevu je bila iznuđen potez, jer ne sme da se zaustavi proizvodnja čelika, pa i limova za fabrike koje su bitne za Srbiju, poput „Fijata“ - izjavila je Verica Kalanović.

U fabriku PMC, koja ima 14.000 kvadratnih metara zatvorenog prostora, uloženo je 60 miliona evra, a planirano je da se proširi na ukupno 18.000 kvadrata.

- Posao će samo u našoj fabrici naći 300 radnika iz metalske struke, i već smo dobili polovinu najsavremenije opreme, koja se ispituje, šteluje, i već radi. Do kraja nedelje dobijamo sve potrebne mašine - kaže Dejan Dragutinović, glavni mendžer PMC kompanije.

Prema rečima Aleksandra Ljubića, savetnika u Ministarstvu ekonomije, „sedam fabrika vitalnih delova za ‘Fijatova’ vozila se nalaze u Kragujevcu“, ali u celoj Srbiji ima ukupno 120 firmi koje proizvode automobilske delove.

- To je dokaz da se Srbija vraća na mapu velikih zemalja koje imaju moćnu automobilsku industriju. U „Fijatovoj“ fabrici je završena poizvodnja prototipova, počela je probna proizvodnja novog modela „500 L“, a krajem maja će početi i serijska. Sve osim motora i menjača će se proizvoditi u Srbiji, a to je 80 odsto delova, što znači da će novi automobil biti pravi srpski proizvod.

Mlađan Dinkić, bivši ministar i predsednik URS, izjavio je da će naredne godine prihod od izvoza automobila u Srbiji biti 1,3 milijarde evra, što je šestina ukupnog izvoza koji sada vredi osam milijardi evra. Posao će samo u „Fijatu“ dobiti 2.500 radnika, dok će u prvi mah samo u fabrikama koje prave vitalne delove, u Grošnici i na matičnoj lokaciji „Fijata“, dobiti još 1.300 radnika.

Dinkić: Voleo bih da Džej Lo dođe u Kragujevac

Poznatu svetsku zvezdu Dženifer Lopez, koja će na sajmu automobila u Ženevi biti promotivno lice novog modela “500 L” koji će se praviti u Kragujevcu, voljan je da upozna i Mlađan Dinkić, predsednik URS.
- To je u svakom slučaju dobar model. Daću sve od sebe, ali je pitanje šta će na kraju da bude. Voleo bih da dođe u Kragujevac i da bude gost u centru Šumadije. Sve je to povezano sa „Fijatom“, i sa poslom. Prodaja novog automobila znači više posla za naše radnike - kaže Dinkić.

Autor: Nebojša Radišić



čitanja : 2263



Komentari

@carobnjak

"ali u celoj Srbiji ima ukupno 120 firmi koje proizvode automobilske delove" - to je samo konstatacija, ne znači da će biti angažovane.

"Ključni cilj Vlade je da se ne uruši privredni sistem zbog sveopšte krize" - ove je najsmešnija rečenica/izjava koju sam pročitao u poslednje vreme :)))

„sedam fabrika vitalnih delova za ‘Fijatova’ vozila se nalaze u Kragujevcu“ a "Sve osim motora i menjača će se proizvoditi u Srbiji" - šta su onda "vitalni" delovi? Možda i ja naučim nešto novo...

"Fijatova vozila" - koja osima Luzera?

Autor Predrag 09 Feb 2012, 11:45

Sve mi se vise cini da ne odrzavanje Sajma automobila u Beogradu, ima veze sa "osvetom" uvoznika prema drzavi i FAS-u kako "mozda" ne bi mogli da predstavi 500L u Srbiji , odmah posle Zeneve..

Autor Panchev9 09 Feb 2012, 11:49

@ Panchev9
Ja sam to odavno rekao! U inat Fijatu i VLADI!
A ko im je kriv kad su pljačkali narod sa onolikim maržama?
Nisu na vreme skinuli cene, sad se češu i tamo gde ne svrbi.
Focus je u Sloveniji godinama koštao 9.000, pre krize 10.000, kod nas je bio od 14.000, pa naviše. U 2x siromašnijoj zemlji isti auto 4.000€ skuplji, MOZGOVI!
A i banke su krive, svojom kamatnom politikom...

Autor Dejan L 09 Feb 2012, 12:05

@Pančevski
haha :) Možda ;) Super teorija zavere ;)

Ali predstaviće oni tu šklopociju na nekom gradskom trgu, blokiraće neki grad, a vest će prenositi svi mediji. Pljunuće još par miliona samo da bi ga izreklamirali. Džaba sve kada proizvodnja i prodaja neće dostići 200.000 jedinica. No way!

A pomenutih 1,3 milijardi € prihoda od izvoza se odnosi upravo na taj obim proizvodnje.

Ovo je bajka najbolja od svih, pošto je raspalila maštu u glavama skoro svih stanovnika Srbije.

Autor Predrag 09 Feb 2012, 12:11

Fiat ce napraviti lepu promociju za model 500L za svetsko trziste.. U to ne sumnjam.. I sad se secam promocije modela 500..
Ali posto mi u svemu kasnimo..

Autor Panchev9 09 Feb 2012, 13:37

@Predrag
a sta po tebi znaci "vitalni delovi"?
Naravno da ces da naucis nesto novo! :)

Autor carobnjak 09 Feb 2012, 15:13

@carobnjak
Sve bez čega jedan automobil ne može da funkcioniše (da radi i da se kreće). Motor i menjač svakako spadaju u tu kategoriju.

Autor Predrag 09 Feb 2012, 16:00

@Predrag
vitalno znaci od zivotnog znacaja!
Znaci to su prakticno svi delovi koji omogucuju da se automobil normalno koristi ( a ne samo da se motor upali, to moze i na stolu!)
Dakle, kompletna karoserija, kompletan enterijer, tockovi, sistem za upravljanje, kocenje, ogibljenje, elektricni uredjaji itd.
Svi dodatni bezbednosni uredjaji (vazdusni jastuci, ABS, ESP, SPS, SNS, klima uredjaj, ozvucenje, e;lektricna pomagala) NISU vitalni delovi jer se auto moze lepo voziti i bez svega toga, kao pre 20-ak godina...
Naravno, motor i menjac se podrazumevaju!
I tako, lako dolazimo do 80%, mozda malo manje... :)

Autor carobnjak 09 Feb 2012, 16:38

Novi Autoklub: detaljno o novom 500L!
Do kraja godine 40 000 komada, zatim 100 000 godisnje.
Verzija sa 7 sedista od 2013. ali za SAD.
Enterijer slican kao Pandin ali sa okruglastim detaljima umesto cetvrtastih.
Prvo vozilo na NOVOJ platformi koja ce se koristiti za novi Punto i male krosovere Fiat i Chryslera.(500 SUV i Chrysler Jeepster)

Autor carobnjak 09 Feb 2012, 18:46

@ DejanL
Molim te kad si toliko pametan pa od 10 tema na 8 imas komentar sto ne pocnes necim da se bavis i napravis milione. Razumes se u cene, dizajin... i sta sve ne jos. Brate odusevljavas me koliko si svestran

Autor Alfa 24 09 Feb 2012, 18:50

@Predrag - druze, u svim evropskim casopisima se pojavila vest o novom Fiat 500L modelu. Negde su pomenuli da se proizvodi u Srbiji, negde da je JV sa srbijom 2/3:1/3, negde nisu pomenuli Srbiju uopste. Negde pominju da je to neslednik Fiat IDEA, negde da je konkurent MINI-ju, kazu da je life style model, ali ga nigde unapred nisu nazvali sklopocija. Jel mozes da nam objasnis odakle dolazi tolika mrznja prema modelu koji jos niko nije imao zvanicno da testira, i na osnovu toga oceni, a ti ga znas u sitna crevca i znas da je sklopocijah?

Autor boris 09 Feb 2012, 18:53

@carobnjak
što im svi Fiati liče na Fiće?
Umeju li šta drugo i bolje da naprave sem fiće?
Fića je bila a izgleda i ostala oličenje najprostijeg i skarabudženog auta.

Autor Energy saver 09 Feb 2012, 19:04

Meni se ovaj auto sve vise i vise svidja. Slao sam mail @Auto ali nisu postavili sliku:

Ovo sam nasao na stranom forumu i odusevio sam se kako auto dobro izgleda - 500L by Gucci: http://tinyurl.com/500lbygucci

Ako bi ovako nesto izbacili ja bih ozbiljno razmislio o kupovini!

Autor Dragan 09 Feb 2012, 19:15

@ Dragan

Slika Fiata 500L by Gucci je pre dva dana objavljena na forumu.

Autor auto 09 Feb 2012, 19:18

@Energy saver
vidi, ovako pise u Autobildu (tj. stoji crtez):

500 + Panda = 500L :)

Autor carobnjak 09 Feb 2012, 19:20

@Energy saver
kako ti se dopada moje objasnjenje za vitalne delove? :)

Autor carobnjak 09 Feb 2012, 19:22

@Auto

Ne pratim Vas forum :/ Uglavnom ja cu gledati sta ekipa iz Kragujevca sprema, jer sam siguran da ce izdavati neke posebne edicije 500L modela.

Zavisi kako se pokazu kvalitetom, ja bih uzeo ili ovaj fazon Gucci edition ili 4x4 verziju ako bude.

Autor Dragan 09 Feb 2012, 19:25

@Dragan
nece biti 4x4, ta opcija je ostavljena za novi Jeepster, na istoj platformi, koji ce biti konkurent Opel Mocca-i...

Autor carobnjak 09 Feb 2012, 19:44

@carobnjak
Fiat mora vitalne delove da zakloni šminkom, koja se dodatno plaća. Inače kupci bi se zgražavali.

Autor Energy saver 09 Feb 2012, 20:07

@Energy saver
kupi novi Autobild, nije skupo, samo 50 din, doziveces prosvetljenje! :)

Autor carobnjak 09 Feb 2012, 20:10

@carobnjak
Ni jedan majstor iz oblasti automobilizma ne čita novine. To shvati, pa razmisli.
To je štivo za neupućene, kojjima treba prosvetljenje, da nauče kao što lakše da daju pare za loša kola.
Ja koliko znam ni jedan automagazin nije negativno ocenio neki testirani model.
Jedino Top Gear, sa velikim budžetom izvodi sprdnju i tera šegu, pa je zato popularan.
Inače po novinama je sve dobro. Kao nešto može bolje, ali opšta ocena je obično oko 4.

Autor Energy saver 09 Feb 2012, 20:26

@carobnjak
Šta bih ja da mi ti nisi objasnio pojam "vitalan" :)
Tvoji komentari su totalno nevitalni (obična maštarija i fikcija).

@boris
Ne podnoosim Fiat od 2008. godine.

Autor Predrag 09 Feb 2012, 20:37

@Energy saver
nisam mislio na tekst nego da vidis slike! :)
A koju ti literaturu koristis?
Bas bih voleo da napredujem u svom znanju, da budem recimo kao ti...

@Predrag
na koje komentare mislis?

Autor carobnjak 09 Feb 2012, 20:41

@Predrag
voleo bih da vidim kako funkcionise taj "automobil" koji se sastoji samo od motora i menjaca, sto je definicija proistekla iz tvoje "pameti"...

Autor carobnjak 09 Feb 2012, 20:48

Energy saver
U magazinima je uvek bolji auto posle FL.. To je cudo jedno koliko mu FL nadahne kvaliteta(kao da je bio krntija).. Toliko da vlasnici pre FL pozele da svoje vozilo bace niz liticu.. :)

Dobar je onaj "Gucci".. ;)
Jedino ce cena da bude odbojna..

Autor Panchev9 09 Feb 2012, 20:50

@Panchev9
koji sad Gucci?

Autor carobnjak 09 Feb 2012, 21:01

@carobnjak
Pročitaj sporne rečenice jedno 10 puta. Možda uspeš da razumeš suštinu:

"SVE bez čega jedan automobil NE MOŽE DA FUNKCIONIŠE (da radi i da se KREĆE). Motor i menjač SVAKAKO spadaju u tu kategoriju."

Autor Predrag 09 Feb 2012, 21:01

@Predrag
ti samo procitaj svoj prvi komentar, ok?

Autor carobnjak 09 Feb 2012, 21:21

carobnjak
Postavio Dragan( 19:15h)..

Autor Panchev9 09 Feb 2012, 21:33

kakav fijat kakvi kooperanti!
sta reci za njih kad njima ne treba ni jedan inzenjer.
samo ne znam sta misle da ce obicni ljudi da urade.
taj auto ce da se raspadne pre nego sto izadje iz hale!

Autor dole 10 Feb 2012, 16:06

Svaki deo je važan, moj gazda se obogatio praveći šelne za auspuh, lim iz Smednreva i par presa. A u kakvoj smo krizi, važnije su nam pare nego sve ostalo. Gradonacelnik Kragujevca već računa koliko će od te miljarde ostajati u KGu.

Autor B.M. 14 Feb 2012, 09:07

Svaki deo je važan, moj gazda se obogatio praveći šelne za auspuh, lim iz Smednreva i par presa. A u kakvoj smo krizi, važnije su nam pare nego sve ostalo. Gradonacelnik Kragujevca već računa koliko će od te miljarde ostajati u KGu.

Autor B.M. 14 Feb 2012, 09:08