
Nissan je povećao prodaju automobila od oktobra do decembra 2011. za 19,5 odsto u odnosu na isti period 2010. godine. U tom intervalu, zabeležen je i skok profita ove kompanije od 3,2 procenta.
Kompanija sa sedištem u Jokohami saopštila je da je profit u periodu oktobar-decembar 2011. dostigao 82,7 milijardi jena (1,07 milijardi dolara), u odnosu na 80,1 milijardu jena u istom periodu 2010. godine.
Nissan je prodao 1,2 miliona vozila u svetu u poslednjem tromesečju 2011, što je 19,5 odsto više nego u poslednja tri meseca 2010. godine.
Predsednik i izvršni direktor Nissana Karlos Gon upozorio je da su najveća iskušenja pred kojima se kompanija našla bile poplave na Tajlandu, gde je zaustavljen rad jednog pogona, i "nenormalno jak jen."
Nissan je odlučno odgovorio tim izazovima i podstakao proizvodnju i prodaju, dodao je Gon.
Japanska kompanija zadržala je procenu za čitavu fiskalnu godinu koja traje do marta 2012, na 290 milijardi jena (3,8 milijardi dolara).
Kao još jedan uspeh Nissan navodi prodaju električnog vozila Leaf, za koje tvrdi da je najbolje prodavano vozilo na elektro-pogon, do sada.
Nissan je u 2011. godini isporučio 22.000 primeraka tog automobila u svetu, a kompanija planira da 2012. poveća broj zemalja u kojima će plasirati model Leaf.
Nissanova ukupna prodaja za devet meseci ove fiskalne godine porasla je u svim ključnim regionima, izuzev na tržištu zemljotresom pogođenog Japana.
Prodaja je porasla 12 odsto u Severnoj Americi, za 21 procenat u Evropi i 20 odsto u Kini.
Izvor: Tanjug.rs i B92.net
Foto: Nissan