
"Železnice Srbije" ove godine će prevesti oko 20.000 komada novog
"Fiatovog" modela "500L" iz Kragujevca, a tek sledeće
godine od 140.000 do 160.000 komada, saznaje Blic.
U ovog godini "Železnice" će prevoziti automobile samo do Bara, dok će sledeće godine početi isporuke i pravcem prema Mađarskoj.
- Prevoz "Železnicom" počeće u drugoj polovini juna. Za početak, to će biti jedan voz nedeljno, što je 200 automobila. To će se postepeno povećavati i do kraja godine bi trebalo da bude 9 vozova nedeljno, u novembru i decembru - kaže sagovornik Blica.
- Dosad smo pregovarali samo o prevozu do Bara. Najavili su da će biti i vozova prema zapadu, tri do četiri kompozicije nedeljno, tako da bi ukupno trebalo da bude od 12 do 14 vozova nedeljno. Tek sledeće godine očekuje se da prevoz dostigne između 140.000 i 160.000 vozila iz Kragujevca.
Italijanska kompanija obezbeđuje vagone preko svog špeditera iz Nemačke. Reč je o vagonima koji su viši nego standardni.
Izvor: Blic.rs
Foto: Fiat
zar nije bese jeftinije ili brze(samim tim i isplatljivije) preko Hrvatske ?
Koliko se godisnje proizvede Meriva, C3 Picasa, Vengi...Bas me zanimada vidim koliko ce se godisnje realno proizvoditi 500L? Ne vjerujem preko 50 000.
Malo je 20.000
Šta ako u samom startu potražnja bude veća?
EU + SAD ...
@NemanjaBB
nije brze, a pogotovo ne jeftinije preko HR.
Nije sve tako linearno kao sto izgleda...
Smederevska luka ima 5x veći kapacitet od luke BAR mne.
Rečni tokovi Dunava... Al' ajde sad, valjda su naši ,,stručnjaci'' izračunali kako ,,treba''
Brzi voz imamo :)))), samo nam fali ratna mornarica
@Dejan L
a kako bi ti iz smederevske luke stigao brodom do Italije?
@Dejan L
Nemam pojma odakle ti podatak za luku SD kada je u nasoj zemlji recni promet u odnosu na drumski i zeleznicki mnogo manji. Jedini promet koji mozda ima luka u SD-u je zbog zelezare. Odvalio si i preziveo si - brodovi koji plove Dunavom su recni i nisu namenjeni za plovidbu otvorenim morima samo priobalje i do najvise par kilometara i to zbog svojih konstrukcija tj karakteristika i zbog struja(koje su za tvoju informacije mnogo jace). Dalje tu je kapacitet recnih brodova koji je manji zbog mnogo faktora, kao sto su prevodnice, dimenzije i ogranicenja na plaovnom putu. I da uopste planiraju da ih teraju recnim putem to bi radili u BG koja je najveca luka ostale su propale. Pomorskim brodovima mogu da dodju do bilo koje luke u EU od koje je logistika bolja jedno 100 puta i dalje mogu da teraju za SAD.
20.000 ove godine :)
A sledeće plafon 50.000 :)
Preostale navedene brojke mogu samo da sanjaju ;)
@ carobnjak
Ma neka voze i žičarom, samo neka se izvozi. Ja sam samo naveo koliki kapacitet ima Luka Smederevo. A vozom mogu i na druge strane sem ka CG , ovaj (MNE-u)
@Dejan L
Kakva bre grdna Amerika?
Kako ce otici tamo ovo,jos brze ce se vratiti...
Ajde,necu reci da je ruzan ovaj auto,ali pogledati automobile koji prolaze i koji se prodaju u Americi,dobijes resenje da ce ovo tamo tako brzo propasti da se nece setiti da ovako nesto opet posalju tamo.
Bolje da su poslali bili Alfu 159 u SAD,prosli bi bolje nego sa Fiat 500 i L
A sta bi radila luka Bar i crnogorske železnice? Još su u državnom vlasništvu, Verovatno im Crnogorci ponudili korišćenje za male pare. Ako bude problema ko sad sa snegom, mogu i preko Hrvatske ili Soluna. Ne zaboravite da treba uvoziti motore, menjače i dosta delova u početku. Isto vozom.