home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Sudeći po izjavama Gunnara Herrmanna, direktora za razvoj Ford Focusa, Fordov novi 1.0L EcoBoost I3 motor bi u bliskoj budućnostimogao da razvija čak 177KS.

Ovaj motor je već predstavljen u novom Focusu, u dve verzije (sa 100KS i 123KS), a takođe će se naći i pod haubama modela Ka, Fiesta, B-Max i C-Max.

Herrmann je takođe najavio da će 1.0L EcoBoost motor u potpunosti zameniti atmosferski 1.6L motor do 2015 godine. Herrmann očekuje da veliki broj kupaca nije spreman da pređe sa 1.6L na 1.0L, ali “samo dok ne provozaju Focus sa 1.0L EcoBoost motorom.“

Autor: Zoran T. – Autoblog.rs

Slika: Ford



čitanja : 2339



Komentari

A kad ga proda prvi vlasnik, onaj drugi ima da da silu para na popravke.

Autor McLaren 23 Feb 2012, 07:59

Malo je, kume. Bez 250 KS u 750 ccm i 2 cilindra, neću ni da pričam. A onda ima da uživam, brat-bratu 10.000 km, pa pazarim novi.. Moraće Ford da odradi downsizing i za garanciju na ove motore na 1 godinu ili 15.000 km, šta pre istekne..

Autor Dikh tu kava 23 Feb 2012, 08:16

Ali Focus nije lak kao Ka. Neverovatno glupa kombinacija, C klasa i 1.0 motor

Autor Dejan L 23 Feb 2012, 09:22

@Mclaren
Ma kakve popravke, uzece nov :)

Autor Panco 23 Feb 2012, 11:49

Mislim da ovde nema popravke

Samo novi...a uz poznate uslove garancije kukuu

Autor ipanema 23 Feb 2012, 13:24

Citam komentare, sve inzenjer do inzenjera...

Autor tommy... 23 Feb 2012, 13:43

3 cilindra, 1,0 l i 177 KS - bez komentara.

Autor Predrag 23 Feb 2012, 13:54

@Predrag
bas cekam da se javis...:)
Zar ovo nece eksplodirati cim se upali?

Autor carobnjak 23 Feb 2012, 14:16

@carobnjak
Verovatno da su mu nabili neku turbinčinu kako bi povećali pritisak u cilindrima (komori za sagorevanje). Ovaj motor bi u atmosferskoj varijanti imao max. 75-80 KS, a sve ostalo je dobijeno na račun natpunjenja. Neće da eksplodira, ali je u svakom slučaju na granici izdržljivosti. Vek motora će verovatno biti kao kod Yuga iz perioda sankcija, osim ako nisu koristili materijale koji su ekstremno otporni na habanje i termička opterećenja (na pr. keramike) ili ko zna kakve legure. Ovo nije u skladu sa downsizing ideologijom (smanjenje zapremine motora i izduvne emisije, povećanje snage i obrtnog momenta uz što niže troškove). Ovo je budalaština.

Autor Predrag 23 Feb 2012, 15:45

@tommy
Druze ako znas nesto vise prosvetli nas.
Ne moras biti veliki poznavalac auta da bi shvatio da velika snaga ne ide sa malecnom kubikazom pogotovo ne kod vozila ovakvog tipa.

Autor Panco 23 Feb 2012, 15:46

@Predrag
a koji to atmosferski motor iz jedne litre izvlaci 80ks?

Autor carobnjak 23 Feb 2012, 16:58

@carobnjak
Rekao sam max. 75-80 ks. Na pr. 1.0 VVT-i ima 70 KS.

Autor Predrag 23 Feb 2012, 17:28

@carobnjak
Ili novi VW-ow 1.0 koji će imati 75 KS.

Autor Predrag 23 Feb 2012, 17:56

Motor u F1 od 1600cm3 je imao 1000ks i to u zadnjoj deceniji prošlog veka, tako da ovo nije ništa. Ali u poređenju sa TSI 1.2 je avion:)

Autor 2012 23 Feb 2012, 18:11

@ stručnjaci bolji od mene
Vozio sam Corsu 1.0, dok ide po ravnom vozi se kao i svaki drugi, a čim je i najmanji uspon, ako joj ne nabiješ obrtaje, kao da voziš pokretne stepenice, 0.5 km/h

Autor Dejan L 23 Feb 2012, 18:56

@Carobnjak
Verovatno neki BMW ili Honda Civic.. a vise od 60KS ostali tesko.

Autor krle 23 Feb 2012, 19:10

@Predrag
vecina 1.0 motora ima 65-69ks.
Taj VW -ov motor ce tek stici na trziste, a i onda nema 80ks! :)

Autor carobnjak 23 Feb 2012, 19:24

@krle
ni BMW ni Honda nemaju 1.0 motor danas, bar koliko ja znam...

Autor carobnjak 23 Feb 2012, 19:26

@2012, hahahaha
kako možeš usporeðivati racing motor iz f1 sa motor iz putnickog automobila. Naravno da bi semoglo izvući više snage iz 1.0l motora. Nezaboravi više snage iz malog motora znaci više obrtaja i samim time vožnja je teža pogotovu u gradskim uslovima. F1 motor od1.6l imao je ler na 6000 obrtaja, sve ispod toga nije ni mogao da mirno radi. A vrtio se sve do 20000 hiljada obrtaja, pokušaj to provozati u svakodnevnom autu.

Autor BiH_USA 23 Feb 2012, 19:37

@Dejan L
Možda nisi primetio ali Corsa 1.0 nema turbo punjač, pa nije jasno šta si hteo da kažeš.
Nije ti smetao Fiat od 0.9L koji će se praviti u Zastavi? Što njega nisi uzeo za primer? On ima 2 cilindra, pa bi ga mogao uporediti sa peglicom?

Autor 2012 23 Feb 2012, 19:37

@carobnjak
Naporan si. Rekao sam max. 75-80 KS, znači može i toliko, ali ne znači da je dobro. Kao što 1.2 8v u Classicu ima 60 KS, a u 500 69 KS, tako i ovaj od 75 KS može da se navrti na 80 KS.

Autor Predrag 23 Feb 2012, 19:41

@ 2012
1.0 do 100ks i nekako, ali preko 100ks iz 1.0 motora...
Svi oni ,,mogu'' da se voze, ali kako I KOLIKO do generalke?
A kad mu nabiješ 5-6.000 o/min troši kao da je 2.0

Autor Dejan L 23 Feb 2012, 19:43

@Predrag
pa moram malo da te cimam, odavno nisam...:)
Pa moze to i vise da se navije, ja sam milsio na serijske motore koji se danas nude!

Preskocio si Grande ciji 1.2 ima 65ks! :)
Danas svi novi Fiati sa 1.2 motorom imaju 69ks (500, Panda, Punto)...

Autor carobnjak 23 Feb 2012, 19:49

@BiH_USA
Motor F1 1600cm3 od 1000ks se "vrteo" do 12000rpm (današnji 19000), lepo je povlačio od 6000rpm, a uz to je imao i turbo restriktor, ili kalibrisanu cev na usisu i i ventil pritiska ili restriktor, na turbini, tako da je bio ugušen.
Inače ovaj mali Ford će imati max snagu ispod 5500rpm.
Tako da milim da nisi razumeo pojam turbo punjača i njegovu ulogu

Autor 2012 23 Feb 2012, 19:50

@2012
Fiatov 0.9L se ne pravi Zastavi (koja takodje ne postoji)!
Jel tako Energy? :)

Autor carobnjak 23 Feb 2012, 19:51

@dejan
ti si upravu,
ja bi radije imo 2.0 l sa 150 ks nego 1.0l sa 200ks

Autor BiH_USA 23 Feb 2012, 19:51

U novom Autobildu ima test Ford Focus 1.0 ECOBOOST: 125 ks pri 6000 obrtaja u min,
Max obrtni momenat 170 Nm pri 1700 o(200 Nm sa overboost).
Motor je velicine papira A4 formata, a kazu da motor neobicno zuji kao sivaca masina... :)))
Prosecna potrosnja 5 litara (cisto sumnjam)...
Emisija Co2 114 g/km.
A cena? Cak 20700 eura u Nemackoj!
Poredjenja radi 1.6/105ks je 17850 eura a 1.6/125ks 20500 eura.
Slabiji 1.0 Ecoboost/100ks pocinje od 18050 eura...

Autor carobnjak 23 Feb 2012, 20:19

Realno će brzo doći vreme da će turbo motori od 1000cm3 imati prosečno 180-200ks. I ti motori mogu biti kvalitetniji od atmo motora.
Pa zar su do skora se pravili dizeli od 2000cm3 sa nekih 65ks a današnji TDI dolaze blizu 200ks, pri tome prelaze bar duplo više od starih trakalica.
Tako da ovi turbo benzin još predstavljaju vežbu, koja će finalno dovesti i do 200ks po litru zapremine.

Autor 2012 23 Feb 2012, 20:22

@carobnjak
U tome i jeste caka. Radi se o skupim materijalima vitalnih delova. Samo vidi koliko je skuplji dizel od običnog benzinca? Tako će biti i ovde razlika.
Inače tek kreće razvoj turbo benzina. Recimo, turbine na benzincima su iz prošlog veka mehanički gledano.

Autor 2012 23 Feb 2012, 21:20

Trajace kao i svi ostali Fordovi motori...
Glavni preduslovi za dug vek motora dobra konstrukcija i kvalitetni materijali. Sit sam slusanja/citanja o tome kako su motori velike zapremine dugovecni, jer su rastereceni. Svaka Honda Civic sa v-tec motorom iz `80 je na primer nadzivela Sierru 2.0, iako je imala manju zapreminu, puno veci broj obrtaja i vise KS. I ako neko potegne kako su nekadasnji veliki Mercedesi prelazili puno, neka se seti njegove cene, ali i vesti koliko je neki baja u Americi presao sa Accordom.

Autor Duka 23 Feb 2012, 21:31

@2012
Bice kvalitetniji od atmo motora??? Na osnovu cega si to zakljucio?
Brzi mozda i da ali kvalitetniji sigurno nece.
Vreme kvalitetnih motora je odavno proslo, danas se motori prave tako da se cesce kvare kako bi imali zaradu od rezervnih delova. Uskoro ni toga nece vise biti nego bacaj ceo motor kad se pokvarii i kupuj novi jer se stari nece isplatiti popravljati.
I da ko te je to slagao da TDI prelaze duplo vise od starijih dizela? Vozim jednog takvog starijeg zato te i pitam.

Autor Panco 23 Feb 2012, 21:38

I jos nesto. Dobro se secam kako je vecina poznavalaca govorila za prvi 1,9 TDI sa 90KS da nece dugo trajati i da ce onaj "provereni" sa 75 KS biti puno bolji pa se ispostavilo da nije. Pri tom ne tvrdim da ce ovaj motor trajati dugo, vec da treba sacekati i videti, ne osudjivati unapred. Pozdrav!

Autor Duka 23 Feb 2012, 21:51

@Panco
Stari dizeli su mogli da sastave 100-150 hiljada bez generalne, a TDI 300-400 hiljada.
Inače videćeš koliko će preći turbo benzinci. Mehanički mogu da poderu 3 atmo motora, ali je problem čestih havarija, pregrevanjem delova, šte je već rešeno. Tim rešenjem proboljšano je mehaničko stanje motora, do bez izdera.

Autor 2012 23 Feb 2012, 22:02

@Panco
U pravu si potpuno. To je sada politika proizvodjaca - koja je svrha da naprave motor/auto koji se ne kvari - kupci ne bi kupovali novi a servisi i proizvodjaci delova bi propali. Kao sto kaze moj profesor: "Kontrolisano loseg kvaliteta se sada prave vozila" ;)

Autor Orlo 23 Feb 2012, 22:58

@Orlo
ja cuo da su servisi VW i Skode, propali jer se nikada ne kvare...

Autor carobnjak 23 Feb 2012, 23:08

@carobnjak
I ja...mora da smo iste stvari citali... ;)

Autor Orlo 23 Feb 2012, 23:22

Nazalost mozda sam malo stariji od vas pa se secam 200D pa Fiat-a 132 2500 dizel koji su razvijali, koliko bese, 60, 75 Ks... Danas se iz dva litra dizela izvlaci 200 Ks i to je sasvim normalno e sad sto neko ima blokadu da nesto ne moze... Pre deset godina vau hard mi je imao 20 Gb, danas ? Ovo je XXI vek, ne zivite u proslom...

Autor tommy... 23 Feb 2012, 23:31