
Napredna tehnologija i izuzetan kvalitet izrade, prepoznati su od strane stručnih žirija i specijalizovanih medija koji su Fiatove benzinske motore od 2009. godine do danas nagradili sa 13 prestižnih priznanja širom sveta.
Fiatove benzinske motore odlikuje visoka efikasnost, skromna masa, visok stepen zaštite životne sredine i moć da ponude posebno uživanje u vožnji.
MultiAir elektro-hidraulični sistem kontrole ventila omogućava veću agilnost i bolje vozne karakteristike u svim režimima vožnje, rast snage motora do 10 odsto, uz redukciju potrošnje goriva i emisije štetnih gasova do 10 procenata.
Revolucionarni TwinAir motor je ekološki šampion sa štetnom emisijom od samo 92 grama sa Dualogic transmisijom, odnosno 95 grama s klasičnim menjačem. Laka konstrukcija, MultiAir tehnologija, Start&Stop sistem i turbo punjač omogućili su da ovaj dvocilindrični motor ponudi 25 odsto više snage uz 15 procenata manju potrošnju bezolovnog benzina u odnosu na motor 1.2 8V.
Vrhunski benzinski motori zajedno s proslavljenim MultiJet turbo dizelima čine jednu od najubedljivijih gama na tržištu. Izuzetan kvalitet Fiatovih dizel motora priznat je i od strane drugih proizvođača, tako da su našli primenu u vozilima General Motorsa (Opel, Cadillac i Chevrolet), Suzukija, Marutija, Saaba, Forda, Tate, DR Motor Company... Motor 1.3 SDE MultiJet proglašen je motorom godine u svetu za 2005.
TwinAir motor od 0,9 litara i MultiAir 1.4, kao i 1.3 MultiJet II pokretaće novi Fiat 500L koji će se proizvoditi u Kragujevcu. Veliki novitet biće prvi put prikazan na predstojećem Salonu automobila u Ženevi koji se održava početkom marta.
Motor-tehnologija / Nagrada:
- MultiAir tehnologija / „TechnoBest 2009“
- MultiAir / „Engine Development Team of the Year“ (Automotive Testing Technology International Awards 2009)
- 1.4 FIRE T-Jet / „Engine of the Year 2010“ in Brazil
- 1.4 FIRE MultiAir Turbo / „New International Engine of the Year 2010“ (Engine of the Year 2010)
- 0.9 TwinAir / „TecnoBest 2010“
- MultiAir tehnologija / „Best of Whats New“ 2010
- 0.9 TwinAir / „H2 Roma“ 2010
- 0.9 TwinAir / Top gear Magazine Awards 2010
- 0.9 TwinAir / International Engine of the Year/Sub 1-litre/Best New Engine/Best Green Engine (Engine of the Year 2011)
- 0.9 TwinAir / Airi – Associazione Italiana
- 0.9 TwinAir / Paul Pietsch Preis fur Technik 2011 (Auto motor sport)
- 1.4 FIRE MultiAir / Engine of the Year 2012 (Autoesporte Magazine Award)
- Environmental Car 2012 (CAR Magazine Brazil)
PR Fiat Automobili Srbija
Normalna stvar i to se zna da fiat ima odlicne benzinske motore , o dizelu ne bih trosio reci (JTD,MULTIJET) ... Ali objasnice nam Predrag i ostali poznavaoci da to nista ne valja :))
Mislim da broj nagrada sve govori!
Medju najboljima, u inat svima! :)
@ carobnjak
Pola ljudi ne prati ni 1 autoemisiju, ni 1 časopis namenjen auto svetu, ni 1 blog, ni 1 forum, pljuju Fijat, a voze automobile sa Fijatovim motorom.
JTD i MultiJet znam kako idu, T-jet nisam
Ovo su sigurno dobri motori ( ili su "tehnički" debili oni koji su im nagrade dali ), ali fiatovi modeli sa ovim motorima su ( čini mi se ) jezivo skupi, a pretežan deo prodaje čine "nenagradjeni" fiatovi motori ( da ih drugačije ne nazovem ). Dakle, koja korist od dobrog motora, kada mu "debil-menadžer" da nenormalnu cenu, tako da taj motor malo ljudi "vidi"?
Nije to 1.2 TSI da je "najbolji" i da je džaba", a uz sve to pouzdaniji od bilo kog atmosferskog motora ...
Kad je Fiat bio auto? Nikad!
Motori su im posebna prica, samo sto izadju iz proizvodnih pogona potrebno ih je voziti na generalku...
16V pogotovo, JTD pa ne postoji gori dizel motor na svetu, cak je i volkswagenov TDI bolji od tog nazovi motora. Bilo bi dobro kada bi Fiat nestao sa svetske auto scene, ili makar kompletno se preselio u Ameriku da ga vise ne gledam u Evropi.
@baSlo
Najbolji dizel motor na svetu (JTD) ti nazivas najgorim hahaha ... Necu trositi reci na tebe , simpatican si mi al stvarno :))
@Regular 86-88
Slažem se sa tobom u potpunosti. Fiat ima problem preko 30 godina: tamo negdje od ritma (mada smatram da je njihov sunovrat počeo sa 128) su pravili očajne automobile - regata je najlošiji auto koji su napravili. Kad su negdje 95-96 počeli proizvoditi aute sa odličnom limarijom, kvalitetu nije pratila izvedba elektronike (prosto zato što štede na elementima spojeva. Hajjde recimo da su i to poboljšali, ostalo je pitanje previsoke cijene i nekih sitnih detalja na vozilima koji užasno smetaju. A kupci imaju dobro pamćenje. Da ne bi bilom zabune, ja vozim automobile FIAT grupacije, pa znam što govorim.
Ma moze da dobije hiljadu nagrada bilo koji motor ako ga ocenjuje ziri koji ga nije ni probao ili po KS po litri...kada prodju par desetina hiljada km onda se izdvajaju dobri motori od onih koji su havarisani. Kada se pojavio bio je jedinstven zato sto ima 2 cilindra plus turbo...
meni izgleda da vi ste svi vidoviti i znate da ce se TwinAir raspasti posle 10000 ili ste mozda vec presli sa njm toliko? iste price su bile i za 1.2 tsi(105). uostalom pogledajte istoriju, nekada je bilo potrebno 2000 kubika za 100ks a motori nisu bili mnogo pouzdaniji od 1,2tsi. ne smatram da ce ovaj motor biti sampion pouzdanosti ali nece biti ni katastrofa