
RX-8 je juče na stazi NAVAK ispraćen u istoriju i na našem tržištu: u trenutku lansiranja 2003. godine, ovaj model je predstavljao evoluciju sportskog automobila sa rotacionim motorom.
Mazda je bila i ostala jedini proizvođač automobila u svetu koji je proizvodio i rotacione Wankel motore.
Njegov dinamični i sportski dizajn, jedinstveno centralno otvaranje vrata i prostor za četvoro putnika, uz RENESIS rotacioni motor, učinili su ovaj model pravim hitom među kupcima sportskih automobila širom sveta.

Dizajn
Mazdu RX-8 krasi pojava klasičnog sportskog modela sa moćnim i dinamičnim dizajnom eksterijera koji ostavlja utisak kao da se automobil kreće čak i kad stoji. Uz sve detalje koji čine jedan sportski auto, poput širokih bokova, upadljivih izduvnih cevi, velikog otvora za hladnjak ili 19-oinčnih točkova, i enterijer ovog modela je sportski, ali istovremeno sofisticiran, sa sportskim kokpitom, obrtomerom čija se crvena zona penje kako motor dostiže radnu temperaturu, uz sportski oblikovana i dizajnirana sedišta.
Komfor i funkcionalnost
Centralni stil otvaranja vrata je jedinstven kod modela RX-8, danas koliko i 2003. godine kada se pojavio na tržištu. Ovaj sistem omogućava da ulazak na zadnja sedišta za putnike bude krajnje jednostavan. Takođe, RX-8 omogućava da se razne tehničke inovacije koje su već postale deo navika savremenog čoveka takođe nađu nadohvat ruke, poput hands-free Bluetooth korišćenja telefona ili utičnice za MP3 plejer, ili BOSE audio sistema sa auto-pilot funkcijom koja automatski podešava zvuk u skladu sa bukom u kabini, razvijena specijalno za RX-8.
RENESIS rotacioni motor
RENESIS rotacioni motor je dobio osam nagrada od kada je uveden 2003. godine, uključujući i nagradu "Najbolji svetski motor godine" 2003. i 2004. godine i doneo velika unapređenja na polju štedljivosti i očuvanja životne sredine, istovremeno dajući automobilu pravi sportski duh i jedinstvene sportske performanse, i to bez korišćenja turbo-punjača.
Naziv RENESIS dolazi od Rotary Engine genesis. Rotacioni motor raspolaže snagom od 231 KS pri 8,200 obrtaja. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 6.4 sekunde uz maksimalnu brzinu od 234 km/h. Uz šestostepeni menjač, prvobitno razvijen za treću generaciju modela MX-5, RX-8 pruža optimum mogućnosti da se savlada visoki obrtni moment rotacionog motora.
RX-8 je model koji je kroz svoju istoriju donosio neverovatno zadovoljstvo u vožnji svim sportski nastrojenim vozačima. Proizvodnja modela RX-8 zvanično se završava ove godine, a prvi čovek Mazde Takaši Jamanuči izjavio je da će, bez obzira na zatvaranje jednog poglavlja, rotacioni motor uvek ostati otelotvorenje duha kompanije Mazda. RX-8 ostaje u sećanju kao legendarni sportski model Mazde, čije ime stoji upisano u istoriju automobilizma.
PR Mazda
Nek joj je večna, večna slava!
Jedinstven automobil u svakom pogledu....
Fenomenalan auto ! Imao sam prilike da ga vozim. Jedino što kažu da motor ne može preko 100 000km,sad da li je to tačno...
U svakom slučaju,za naše tržište je ko stvoren,1300ccm,231 ks.
zujalica...ali nije za nase gorivo, a za tu konjazu i kubikazu trosi previse...jer ne sme na nizim obrtajima da se vozi..mene interesovala pre par god, hteo da je kupim. odustao
automobil kome je trebala generalka cesce nego yugu.
odlican za voznju, kvalitet motora nula.
STrider
Hvala.
Evo ga beli lepotan :
http://www.dodaj.rs/?3i/wQ/3Q5gekdA/241020123117.jpg
Vrti se na 9 500 obrtaja, urla. :)
Zaljubio sam se u auto. :)))