home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako piše Tanjug, američki Ford mogao bi ove godine na evropskim poslovima da izgubi do 600 miliona dolara budući da dužnička kriza pogađa kompletnu prodaju automobila u regionu.

Prodaja kola u Evropi najverovatnije će se kretati oko 14 miliona vozila u 2012, što znači da se može očekivati smanjivanje Fordove prodaje u regionu, izjavio je finansijski direktor Forda Luis But.

On je kazao da je Evropa imala težak start ove godine i upozorio da bi Ford ako se taj trend nastavi, mogao da nagomila gubitak od 500 do 600 miliona dolara u tom regionu. Prošle godine Ford je imao gubitak na evropskim poslovima od 27 miliona dolara, podsećaju agencije.

Ford je uveren da će ukupan profit kompanije porasti u ovoj godini zbog toga što se mogu očekivati dobri rezultati u Severnoj Americi, gde raste prodaja automobila.

Ford je projektovao prodaju novih kola u Evropi između 14 i 15 miliona u 2012, u poređenju sa 15,3 miliona u prethodnoj godini. Evropska dužnička kriza umanjila je tražnju za novim Fordovim putničkim automobilima i kamionima u regionu, koji je prezagušen kapacitetima i na kome vlada oštra konkurencija cena.

U četvrtom tromesečju minule godine gubitak Forda bio je 190 miliona dolara u Evropi. But očekuje da će manjak na evropskim poslovima biti sličan ili će se donekle pogoršavati i u prvom tromesečju 2012. Ford računa da će će se pozicija kompanije moći popraviti jedino uvođenjem novih modela na to tržište.

Kompanija takođe namerava da proširi prisustvo u zemljama čija se auto-tržišta nalaze u usponu, kao što su Indija i Kina, u okviru plana povećanja godišnje prodaje vozila i do 50 procenata do sredine ove decenije.

Ford, koji je uspeo da preživi krizu bez vladinih kredita, za razliku od glavnih rivala Krajslera i Dženeral motorsa, zaradio je 9,28 milijardi dolara u 2010 i 2011, posle gubitaka 30,1 milijardi dolara izmedju 2006 i 2008.

Ford je u julu minule godine takođe najavio da će smanjiti dug do 15,7 procenata na oko 14 milijardi dolara, što je manje od od polovine zaduženja u 2009, od 33,6 milijardi dolara.

Kompanija želi da popravi kreditni rejtin kako bi se povećala ulaganja i obnovila isplata dividendi. Finansijski direktor But izjavio je da kompanija planira smanjivanje ukupnog duga na oko 10 milijardi dolara do sredine ove decenije. Drugi po veličini američki proizvođač, kao i njegov glavni rival GM, planira razvoj ne samo u SAD, nego i na ostalim tržištima u usponu. Ford će se na tom putu koncentrisati na manje automobile, popularne u zemljama u razvoju, u okvru plana da na tim tržištima učestvuje u ukupnoj prodaji kola sa 55 odsto do 2020.

Autor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Ford



čitanja : 1417



Komentari

auto,
,,budući da dužnička griza"
Valjda K treba da stoji, ne G. Kriza valjda.

A taj Ford mnogo planira.
,,Kompanije planira ovo, planira ono... Planira da smanji dug, planira da poveća ovo, ono...."
To se kaže: ,,Planovi razni, džepovi prazni!"
Niko im nije kriv što imaju gubitke. Dobro su se setili da trebaju da obnavljaju modele i da izbacuju nove, i da prave globalne modele, a ne jedne samo za američko, druge za evropsko tržište, i da trebaju malo da budu konkurentni, da smanjuju cene.

Autor MasterHaosis 01 Mar 2012, 15:20

bas zato im se i desava sve ovo sto imaju gomilu globalnih modela. na kraju nezadovoljni i evropski kupci, nezadovoljni i americki kupci jer auto nije ni evropski ni americki

Autor mile antena 01 Mar 2012, 16:00

mile antena, pa jedino ako je Ford izuzetak u automobilskoj industriji. Neki ljudi, najviše u Americi i ne shvataju da je kriza naterala proizvođače da se udružuju, da menjaju svoje taktike kako bi opstali.
Kako na primer VW, Gijat, Tojota i ostali imaju uglavnom globalne modele pa im ništa ne fali?
Audi je isti, bilo u Americi, Bilo u Evropi, Japanu, Kini...
Isto važi za Mercedes, BMW.
Druga su tržišta brazila i Indija, pa neki proizvođač i i prave modele samo za tamo.
U Evropi se ne žale što je neki model Američki, jer nema takvog razmišljanja, ovde nema Američkih modela. Ovde ima kvalitet, a ne nacija. Ako je automobil dobar, jvalitetan, jeftin po mogućnosti, taj prolazi.
To samo Amerikanci imaju kompleks.
Pa i Jotoja je bila do pre neku godinu jedan od najprodavanijih brendova tamo, a Japanska je marka, pa šta.
Evo ovde, naši ljudi pozdravljaju Hondu iako je Japanska, čitao si kako svi podržavaju onaj visok nivo opreme. To se ceni, a ne nacija.
Naravno, ima i ovde fanatika za određene marke i nacije automobila. Na primer italijanski fanovi obično ne podnose sve što dolazi iz Nemačke, ne gledajući da li je dobro ili loše, sa druge strane nemački fanovi ne podnose italijanske marke i pljuju po njima bez obzira da li je automobil dobar ili nije.
Na sreću, takvih je malo, ili nedovoljno da promene nešto, i automobilska industrija ne zavisi od takvih, nego od ljudi koji ćute i kupuju. A ne ovi što samo pričaju.
Tako da, ti bolje poznaješ situaciju u Americi, Ford je tamo na visokoj nozi, ali Ford ima tamo dosta modela.
ovde u Evropi niko ne gleda što Ford nije evropski, nego što ima malo da ponudi. za razliku od Amerike gde ima i Mustanga, i F-150 i još mnogo što šta, ovde samo čuješ Fokus, Fijesta, Fokus, Fijesta, sto puta fokus, sto puta Fijesta.
Ostali modeli kao da ih nema. Ford Mondeo samo kolko da se kaže da imaju predstavnikau tom segmentu, Kuga takođe, Fusion isto. Nisu loši modeli, na protiv. ALi nema reklame, nema dovoljno promocija, nema ništa, a kvalitet je opet, osrednji, a cena malo skuplja.
Evo na blogu, samo si viđao novosti za Fijestu i Fokus.
Evo na sajmu u Nišu, Ford nije ni bio.
I hoćeš da kažeš da smo mu mi zabranili i mi smo mu krivi to što nije došao, jer nismo smatrali da je dovoljno ,,Evropski"? na sajmovima svi proizvođači imaju priliku da pokažu šta imaju. neće da učetvuju, molim lepo.

Autor MasterHaosis 01 Mar 2012, 16:50

@MasterHaosis,
gresis, a evo zasto: volkswagen je pokusavao americkim kupcima da uvali evropski proizvod dobrih 50 godina i uvek je bio neuspesan. postaje uspesan tek sada kada razvija za amerikance specificne proizvode kao sto su passat, jetta, touran i slicni. mogu oni liciti na evropske modele, ali nemaju mnogo toga zajednickog. ista stvar je i sa toyotom. najpopularnije toyote u severnoj americi su bas one koje su razvijene specificno za americke kupce (camry, tundra, americka corolla, highlander, sienna ...). gm isto, jako malo imaju globalnih modela, svaki kontinent uglavnom ima svoje modele. jer sta je problem: amerima je najbitniji prostor i cena, evropskim kupcima je najbitniji kvalitet enterijera i potrosnja. i na kraju dobijes auto kao sto je novi ford focus koji nije ni na nebu ni na zemlji. jer ford je pokusao da spoji sve navedene karakteristike (i dimenzije i cenu i kvalitet enterijera i potrosnju) u jedno i u nijednom nije uspeo. tako da kritike dolaze sa obe strane bare. ford jos uvek odlicno prolazi financiski jer u americi belezi velike rezultate zahvaljujuci odlicnoj prodaji americkih modela kao sto su f-series, fusion, escape, explorer dok su svi globalni proizvodi ispod ocekivanja. evo najbolji primer fiesta: ja sam ga vozio i super je auto, ali na kraju dana on je i dalje dobre $2,000 skuplji nego hyundai accent. i na kraju dana amera samo interesuje prostor i cena, a accent je veci i za $2,000 jeftiniji. to sto fiesta ima kvalitetniji enterijer i bolje se ponasa u krivinama nikoga nije briga.
premium marke su jedine koje mogu prodavati globalne proizvode jer realno ti auti se i prodaju najvise zbog imena.

Autor mile antena 01 Mar 2012, 19:02

@mile antena
Potpuno se slazem sa tobom.Iako vozim Focus, novi model mi se upšte ne sviđa. Pored toga nervira me licemerje amera, kada u USA modelu vidim centralni displej od 7 inča, dok za evropski treba lupa za očitavanje.
Zbog svega što si naveo, plašim se da ni 500L neće imati svetlu budućnost na tržištu preko "bare".

Autor MAX 01 Mar 2012, 20:44

@ Master Haosis
Najbolji komentar ikada. Ka je teško sr**e
Mondeo bezličan, proporcije užas

Autor Dejan L 01 Mar 2012, 21:37

mile antena, to sam ja i rekao:

,,Tako da, ti bolje poznaješ situaciju u Americi, Ford je tamo na visokoj nozi, ali Ford ima tamo dosta modela.
ovde u Evropi niko ne gleda što Ford nije evropski, nego što ima malo da ponudi."

To se ja slažem sa tobom. Ford tamo ima dosta modela, naveo sam kao primer Mustang i F seriju, zaboravio sam na explorer, i ove pikapove koji su veoma popularni farmerima.

Ali sam ti rekao da kod nas je ovde drugačija stvar. Evropljani svima daju šansu, evo Ford je imao kao i svi drugi.
brate ne može Ford da dođe sa 5 proizvoda, da pukne i da kuka kako je puko.
Dođeš uložiš malo, dobiješ malo, i posle kukaš kako si dobio malo. ja stvarno ne razumem tu filozofiju.
Pogledaj Micubiši i Suzuki na primer. Imaju svega par modela, i gotovo. Slabo prolaze, pucaju ko zvečke, ali ne kukaju. Znaju zašto su pukli i gotovo, nastavljaju, trude se, opstaju.
A samo Amerikanci izvode nešto. Ford ima Ka koji je zaboravljen, ima Fijestu, ima Fokusa, Transita, Fusion, Kugu, Mondea i Maksove. Od svih njih aktuelni su Fokus i Fijesta koji su među prvima. A ostali truba. Nema da se angažuju, nema da vidiš uporedne testove, objašnjenja, vožnje po stazama.
Pogledaj na primer Audi.
A1, S1, Q1, A1 Sportback (ove godine), A3, A3 Sportback, S3, A4, A4 Avant, A5, A5 kabrio, A5 Sportback, RS5, A6, A6 Avant, A7, A8, TT, R8, Q3, Q5, Q7.
Isto pogledaj BMW, mercedes, VW, Fijat, pogledaj paletu njihovih modela, pa uporedi sa Fordom, i uporedi ko se kolko zalaže U EVROPI.
Ford mora da shvati da mu Evropa nije Amerika, da ni jedna američka marka u Evropi ne prolazi na slavu u Americi.
A Amerikanci pošto mnogo izvoljevaju, tako i prolaze, zato je sad Američko tržište u duplo goroj poziciji nego Evropsko. A do pre nekoliko godina bilo je obrnuto. Doći će na kraj da biraju ili ovako ili nikako. A s obzirom da je tvrdokorna nacija, izabraće nikako. Ali ovako kako su navikli do sad, da se razbacuju sa automobilima koji gutaju naftu kao nenormalni, kao što su navikli do pre krize, neće da nastave. Ako ne žele da idu peške. Sad će baš na ovu krizu neki proizvođači da prave modele samo za Ameriku.
A da mogu oni da opstanu samo u Americi nebi niko želeo da izbacuje čuvene američke legende u Evropi (Kamaro i Mustang), i da Kadilak dolazi u Evropu, nego bi bilo kao ranije.
Naučiće ih ova kriza sve pameti, sve proizvođače u svetu, naučiće ih da dele i da se udružuju ako hoće da prežive. I naučiće ih da su se ljudi opametili, da većina tačno zna šta hoće da kupi, a ne šta im se nametne.
Ranije je bilo ,,kupiću šta ima, jebi ga" a sada na krizu ,,kupiću šta ja nađem za moj novac što jeftinije a bolje, ili neću da kupujem uopšte"

mile antena, samo si jednu stvar pogrešio. U Evropi je takođe, bar na ovim krajevima najbitnija cena.
Cena je glavni faktor kada neko hoće da kupi auto. I izgled, oprema i enterijer naravno. Ali cena broj jedan.
Kao što smo Orlo i ja pričali onamo, narod se zbog nemaštine okrenuo ka manjim i jeftinijim automobilima.
U Americi toga još nema, ali polako.

Autor MasterHaosis 01 Mar 2012, 21:41

Dejane L, o hvala brate. izvinjavam se, tek sam sada primetio tvoj komentar
,,@ Master Haosis
Najbolji komentar ikada. Ka je teško sr**e
Mondeo bezličan, proporcije užas"

haha, tek ću ja da imam ,,najbolje komentare ikada"
Taj Ka je propala investicija. Meni nije jasno što su uložili truda i novca u njega kada ga ne pominju više.
A meni se lično sviđa baš, samo skup je oko 11 000 evra ja mislim.
Mondeo, onako po meni, nije loš, ali ništa posebno.
Isto važi za Kugu i kompaniju.
Jedino su Fokus i Fijesta vrh! A i odlično su se pokazali.

Autor MasterHaosis 01 Mar 2012, 22:12

@MasterHaosis,
ne kazem da svaki kontinent treba da ima poseban model od A do S, ali dizajnerski auti nikako nebi smeli biti slicni. jer ukusi se previse razlikuju.
drugo, ne znam na osnovu cega zakljucujes da je americko trziste u duplo goroj poziciji nego evropsko. pa evo i gm i ford su imali rekordne godine u 2011 godini, a gubitke su imali samo u evropi. a fiat, koji je nekada bio kao spasioc chryslera, sada zavisi od chryslera.
i ono poslednje, kazes da je i u evropi mnogo bitna cena. zbog cega se onda vw tako dobro prodaje? nemoj pogresno da me razumes, vw ima odlicne aute, ali zasto ljudi daju premium cenu za vw kada mogu dobiti tehnicki identicne skodu i seat za manje novca? oznaka?

Autor mile antena 01 Mar 2012, 23:41

@MasterHaosis
Ne znam bas da li je bas Ford Ka propala investicija zato sto ga nema kod nas. Ne znam da li si primetio ali ti mali auti, A-segment, kod nas nikada nisu zaziveli iako se u inostranstvu dobro prodaju, plus zarada kod nas je minimalna a broj je nedovoljan za neku jacu reklamu. Neki se ni ne pojave na nasem trzistu od tih malisana...
Ford se inace dobro prodaje u Evropi uglavnom zato sto su do sada radjeni posebni modeli za Evropu i to u Nemackoj tako da su prakticno evropski proizvod. U V.Britaniji je Ford Mondeo institucija za sebe a i Focus. To sto oni sada hoce da ustede novac razvojem globalnog modela im se izgleda obija o glavu, jer kao sto kaze mile antena pokusavaju da spoje nespojivo ukus Evropljana i Amera.

Autor Orlo 01 Mar 2012, 23:44

Orlo, kod nas su baš i najprodavaniji gradski automobili.
Pa pogledaj Jugo u prošlosti, gledaj Punto sada, Dačija Logan, Sandero, Fijat 500, Ford Fijesta, Hjundai I10, Mazda2, Ford Fijesta, Citroen C1, Pežo 107 i tako dalje...
A nisam ni u jednom momentu rekao da je Ford Ka propala investicija zato što ga nema kod nas, nego zato što ga nema uopšte u Evropi.
kada sam njemu nekada pomenuo na ,,nas" mislio sam na celu Evropu pošto on živi u Americi. A kada baš mislim na naše tržište, onda ga napomenem.
POgledaj ti Fijat 500, i pogledaj Ka. Istovremeno su izašli, proizvode se u istoj fabrici u Poljskoj, dele 80/ delova i komponenti, istu platformu koriste, gledaj kolko je 500 uspeo za ovih nekolko godina, dok se za Ka skoro i zaboravilo.

Autor MasterHaosis 02 Mar 2012, 00:03

@MasterHaosis
Kod nas prolaze Logan,Punto,Sandero,I10 zbog cene...Zato se i kupuju...Da su malo skuplji ljudi ih ne bi ni kupovali...Taj 'srpski' punto je isao mnogo za firme i firme,plus zbog cene ljudi navalili staro za novo...
Hteo sam da kazem da se na zapadu voze mali automobili,bio sam u Rimu,naravno veeeliki grad,Smartica,Yarisa,Poloa i ostalog koliko hoces na ulicama....
I da,nije isto premijum proizvodjacima i ovim manjim...Premijum mnogo igra na znacku,bedz...Zna se da je to kvalitet i da je skupo i onda svugde ide i prolazi.
Gledao sam test juce neki Americki,testirao i pricao o Audiju A7,na kraju testa je rekao u fazonu,ja necu da izlazim iz njega,spavacu veceras ovde :))) hehee

Autor dusan 02 Mar 2012, 00:17

@MasterHaosis
Nisam ja ni rekao da mislim na sve njih. Ti si konstantovao i nabrojao B-segment a ja sam govorio o A-segmentu tipa Splash, Twingo, Agila, Picanto, Spark, Ka, Aygo, ranije Fox i Lupo itd...Hocu da kazem da je njihovo ucesce mnogo manje u odnosu na klasu veca vozila.

Autor Orlo 02 Mar 2012, 00:29

mile antena, pa i jeste da se ukusi razlikuju, ali koliko god da se razlikuju neće baš sve marke da pribegnu tome da menjaju modele, kako američke, tako Evropske. Na primer Nemačka trojka, i Fijatova trojka neće nikad da prave automobile samo za Američko tržište, niti će ikad Kadilak da pravi modele samo za Evropsko. Mislim, prilagođavaće standarde, ali će modeli biti istog izgleda.
Pa američko tržište jeste sada u gorem stanju nego evropsko.
Te ,,rekordne" prodaje mogu da se okače mački o rep. Pročitao sam ja priče i ovde o evropskim i japankim ,,rekorderima" Svi imaju rekordne prodaje a iz dana u dan su u goroj poziciji.
Ja gledam onako kako je, a ne kako neka marka objavi.
Na primer, činjenica je da kadilak posle pitaj kolko vremena dolazi u Evropu.
Činenica je (kao što sam već dva puta ponovio) pa će Ford po prvi put da izbaci Mustang za evropsko tržište, kao Ševrolet njihov model (mislim da je Kamaro).
Činjenica je da je GM bio pred katancem, kao i Krajsler kolko putai da ih je država pomagala. I Evropljane su države pomagale, ali mnogo manje nego Amerikance.
Pa ajde da se bijemo ja i ti, a da za mene uskoči čarobnjak, i da se ja posle hvalim kako sam bolji od tebe.
ja neznam na osnovu čega možeš da zaključiš, a pogotovo na osnovu čega GM i kompanija mogu da se hvale ,,rekordnim" prodajama. Pa ako imaju rekordnu prodaju ,kako to da ih država vadi stalno.
Pa sam si rekao prošli put da država nikad neće da dozvoli da krajsler propadne.Pa ako su Amerikanci toliko moćni i rekordni, zašto ih je država uvek pomagala?
Dalje, dok su ,,superiorni" Amerikanci bili prinuđeni da prodaju svoje fabrike. Evo taj Ford je prodao Volvo, i sve što je imao.
GM je prodao Saab, to je jedina marka u Evropi koja će da propadne.
A reci mi, koliko njih je pogašeno u Americi?
Dalje, činjenica je da je Fijat kupio krajsler i kompaniju. A ti tvrdiš da Fijat zavisi od njih. Epa, to ćemo morati da pitamo čarobnjaka pošto on zna dobro stvari o Fijatu.
kako to da su američke marke prinuđene da prodaju svoje pod marke i da ih država spašava toliko, a sa druge strane ni jedna Evropska marka nije prodata, osim jadnog Saaba i Volvoa sa strane za vreme krize, a gle kolko ih ima.
Brate, pomiri se sa činjenicom da su Evropski proizvođači mnogo jači od američkih.
Ajde za tržište možda i nisam u pravu, ako je prošla godina stvarno bila rekordna, ali to je samo prošla, ja sam rekao za vreme krize celokupno, znači zadnjih nekoliko godina.

Autor MasterHaosis 02 Mar 2012, 00:30

@ Master Haosis
Čestitam, ja sam to govorio protekla 3 dana, ali nisam umeo ovako detaljno.
GM je dobio pomoć koja se meri u MILIJARDAMA $ (kako oni to kažu bilionima $)
A evropske marke su dobile par stotina miliona € kao pomoć.
Saab propao, Opel na prodaju.
Mazda (pod fordom) prinuđena da prodaje akcije i sky activ tehnologiju.
@ Orlo i mile antena
Samo vi hvalite ono čega se pametan stidi, ,,patriotizam'' nema cenu, za sve ostalo tu je ma**er card
Hahahaha

Autor Dejan L 02 Mar 2012, 00:44

@Master Haosis
Izgleda mi da si upao u Tolstoj fazu :)
Jos neki komentar ove duzine i ,, Rat i mir" dobise konkurenciju.
Naziv dela : Ford i Evropa :))

Autor Bagzi 02 Mar 2012, 00:51

@MasterHaosis,
ti pricas o necemu kao da se desava svake 2 godine, a ne desilo se jednom u 100+ godina.
gm je u 2011 godini imao ne rekordnu prodaju vec rekordni profit u svojoj 100+ godina istoriji. zaradili su $7.6 milijardi. od njih u celoj auto industriji samo vw i ford su zaradili vise.
drugo, drzava ih je jednom spasila, otkud ti to "kako ih drzava vadi STALNO"? kad stalno?
ista stvar je i za ford, forda bas nikada nije drzava vadila. ni sada ga nije vadila iz problema, sam se izvukao i evo sada je jaci nego ikada pre ($8.8 milijardi profita u 2011).
trece, kompanije su prodate zato sto su bile rupe bez dna. ford je godinama ulagao pare u jaguar i land rover, ovi su uvek bili medju najgorim po kvalitetu. i naravno jednom je to moralo da pukne i resavalo bi se. zasto bi ford bacao pare na jaguar i land rover i zasto bi gm bacao pare na saab kad imaju svoje sopstvene modele? pa jel ima smisla bacati pare na jaguar ili ih uloziti i nove fordove? britanska auto industrija je nula, uvek bila, i dan danas nista nemaju. i ono malo njihove industrije sta je ok je u rukama stranaca.
nadji starije price na ovom sajtu, videces da od svih gm kompanija u celom svetu samo opel/vauxhall imaju gubitak u 2011. videces da od svih fordovih kompanija u svetu samo ford evropa ima gubitak u 2011.
a evo ti nesto za fiat-chrysler
In a call with Chrysler analysts, Fiat and Chrysler CEO Sergio Marchionne said that all of Fiat’s net income came from Chrysler last year.
http://articles.boston.com/2012-02-01/business/31013667_1_fiat-group-spa-chrysler-llc-chrysler-sales

Autor mile antena 02 Mar 2012, 01:11

@Dejan L,
bez uvrede, ali tebe sam odavno prestao da shvatam ozbiljno jer si dosta puta pokazao svoje (ne)znanje. milion puta si napisao nesto sto nema nikakve veze sa istinom, kada bi ti neko drugi pokazao da nisi u pravu onda se vise nebi javljao na tu temu, i posle 2-3 dana bi krenuo u istu pricu sa nekim drugim. i tako iz pocetka.

Autor mile antena 02 Mar 2012, 01:14

I gde je čarobnjak, sad kad nam je najpotrebniji! Da čita ovo sa stilom!

Bagzi, haha neznam koja je faza ali je mnogo moćna.
bar sam podigao aktivnost na blogu na viši nivo zadnjih par dana.

Dejane L, hvala brate, po ko zna koji put. Drago mi je da ti se sviđa.
Problem je kod njega što je fanatik. mile antena je ekstra lik i dobar poznavalac automobila, pogotovo američkih. I bolji je od mene poznavalac, to kažem pred svima. Pa ja nikog drugog osim njega ne pitam ništa vezao za modele u Americi.
Ali problem kod njega je što je fanatik američke autoindustrije, on se ponaša kao da ga je Obama lično platio da zastupa američke interese ovde na blogu, i kad je u pravu i kad nije.
On ne shvata da je sam sebi kontradiktoran, eno da ne kopiram sad tekst ali je mene nekoliko puta ubeđivao jedno isto kako Amerika nikad neće da dozvoli da krajsler propadne, i rekao je kada god su drugi mislili da je krajsler gotov- gle čuda, njega je država uvek spasila.
A sada tvrdi kako je američko tržište isto kao evropsko (ako ne i bolje), pita mene na osnovu čega ja zaključujem da je evropsko tržište bolje od američkog. A pisao sam, i pisao, i pisao. I sam je rekao da država nikad neće da dozvoli da propadnu. On ne može da shvati da Američke marke su ,,DOBRE" kolko su dobre samo zato jer ih je država vadila svo vreme. Evropljani su dobili milione, a amerikanci milijarde, kao što si rekao.
Evo jedan primer.

mile antena ima da rinta da kupi Mercedes C klase. Ja ima da rintam malo, da kupim Punto, i onda dođe auto, ovaj naš administrator i doplati mi da kupim istu C klasu. I ja ima da se hvalim kako imam iste rezultate.
Ma rezultati su isti, ali kako je došlo do rezultata to je glavniargument. mile antena je rintao za taj auto, a ja nisam imao da ga priuštim, nisam imao rezultate, pa je auto uskočio za mene.
mile antena čak može da zaradi kasnije i više, i ima da troši taj višak, a ja da zaradim duplo više od njega, opet sam u minusu jer zavisim od auta, moram da mu vraćam dug.
Znači taj Krajsler, i GM duguju vladi, bankama i kome sve već.
ČAK I DA PRODAJU DUPLO VIŠE AUTOMOBILA NEGO EVROPLJANI ONI OPET MORAJU DA VRAĆAJU DUGOVE, DOK PORŠE NA PRIMER DELI VIŠAK ZARADE SVOJIM RADNICIMA.
I ti sad njemu ima da pričaš, da mu pričaš i da mu pričaš, on će opet da tera po svome.

Dejane L, ti si rekao za Mazdu da mora da prodaje akcije jer je pod Fordom. Nisam znao za taj podatak, ali to je posebna priča koju ne možeš da mu objasniš.
jer on nezna stanje van Amerike. Ford je jedini koji nije dobio pomoć od države, ali je zato morao sve da proda da bi preživeo. Meni nije jasno kako neko može da se takmiči sa nekim kada je morao da proda sve, dok Evropljani na primer kupuju. Eto Fijat je kupio Krajsler, neznam dal je ceo, ali je većinski vlasnik.
A Ford na primer je imao Volvo, koji je prodao, GM je imao Saab, koji propada.
Znači Američke kompanije su kao virus, zaraza, sve što drže, dotaknu, to propada.
Saab, Volvo i Opel su marke koje propadaju (Volvo je onako, Opel se drži) ali su bile Američke. Dok Evropljani nemaju problem, pojedini (Porše) čak dele bonus zarade svojim zaposlenima. A on i dalje pušta neke iluzije koje je projektovao, kako Amerikanci pariraju Evropljanima.
Stvarno mi nije jasno. marke za koje tvrdi da država neće da dozovli da propadnu, marke koje prodaju svoje marke da bi preživeli, gase višak marki i koje moraju da otplaćuju dugove, tvrdi da su podjednake sa konkurentima koji se šire, koji su dobili duplo manje pomoći, i koji dele višak prihoda svojim radnicima.

Evo, kada već govorimo Evropa vs. Amerika u automobilizmu, ja nisam nikada po klasama upoređivao automobile ali onako na brzaka, proizviljno bih rekao da je Amerika bolja samo kod terenaca. Džipovi, Fordovi, Ševroleti su nenadmašni. Kod sportskih automobila je nerešeno, kod ostalih Evropa vodi. Klasa malih automobila, Evropa. Klasa superautomobila, opet Evropa. Da ne zaboravimo slučajno Ferari, Lamborghini, Maserati, Porše, Mercedese, meklaren, Audi R8. Limuzine su opet bolje Evropske. Nemačka trojka, italijanski Lanče i Alfe. Kod super luksuznih limuzina neznam stvarno, možda Amerikanci imaju konkurenta za Rolls Rojs i Majbah.
A vi ostali, hteli ste epski tekst, dobili ste ga. na žalost, na ovu temu mislim da je poslednji. Počeo sam u 1 tačno da pišem, sad je 1:55.
Ravno sat vremena sam pisao ovo.
Ali zarad svih nas ja više neću da mu pričam o ovome. Ovo je zadnji put da mu pričam ovo.
Mogu američki nastrojeni opet da mi odgovore, ja neću da im odgovaram,zarad mene samog, zarad vas koji čitate sav tekst, iako vam se sviđa, zarad auta, možda se dečku ne sviđa sve ovo iako sam u pravu. Njemu se zapravo većina stvari i ne sviđa ali ih objavljuje. To mu je posao.

Autor MasterHaosis 02 Mar 2012, 01:55

Rekao sam da neću da odgovaram posle mog komentara. Ovo je napisao pre mog koemntara, dok sam ja sat vreme pisao jedan, pa moram na to da odgovorim.

mile antena, DEČKO CARE CARSKI!
Obožavam te, ali stvarno. Evo, stvarno te obožavam. I tebe, i ljude odavde, i auta posebno jer čita čovek sve to, i infarkt ima da dobije od nas na kraj.
Dečko, ti si stvarno kontradiktoran sa samim sobom
Sad me pitaš ,,@MasterHaosis,
ti pricas o necemu kao da se desava svake 2 godine, a ne desilo se jednom u 100+ godina.
drugo, drzava ih je jednom spasila, otkud ti to "kako ih drzava vadi STALNO"? kad stalno?"

Brate gledaj šta si pisao, ovo su tvoje poruke:

,,bez uvrede, ali ovo je zesca provala. nikad gm, ford i chrysler nece propasti. NIKAD. zato sto to drzava nikad nebi dopustila.

Autor mile antena 28 Feb 2012, 14:57"

,,da je drzava digla ruke od njih onda nebi sve vreme dobivali financisku pomoc drzave.
da je drzava digla ruke od njih chrysler bi odavno pukao jer su par puta u poslednjih 40 godina bili na ivici bankrota i gle cuda - svaki put su se vracali uz financisku pomoc drzave.
informisi se prvo malo pre nego sto tako nesto napises

Autor mile antena 28 Feb 2012, 18:04"

,,i da fiat nije uskocio drzava bi spasila chrysler. drzava nikad nebi dopustila da propadnu, isto kao sto nisu dopustili ni da gm propadne.

Autor mile antena 28 Feb 2012, 19:15"

pa to si ti pisao. Kako tad si pričao kako im je država pomagala Krajsler je uvek oživeo uz pomoć finansijske pomoći države, a sad pričaš kako se desilo samo jednom.

Znači gotovo, gotovo.....
ovo je gotovo, ovo je dokaz i meni i svima da trebam odma da prestanem na ovu temu da pričam sa tobom, jer stvarno ispadam budala.
Znači ljudi, auto, prestajem ovog momenta, može on da priča šta hoće, ali ja neću da mu odgovaram.
Auto, hvala na čitanju brate.

Autor MasterHaosis 02 Mar 2012, 02:14

@MasterHaosis,
sve sto sam rekao sam uvek pokrio sa cinjenicama. nisam kao neki drugi koji su 20 puta ponovili "cadillac je samo fancy opel" i onda se nikad vise pojavili na toj temi jer nemaju sa cime da potvrde svoje misljenje.
opet ponavljas "drzava ih uvek spasava" kao da se desava svake 2 godine. eto gm postoji od 1908 godine znaci 104 godine. mozda ja nesto neznam, ali koliko puta je drzava pomogla gm-u pre 2008 godine? i tad 2008 godine kada su dali pare dobili su deo vlasnistva tako da nisu bacili pare na slepo. shvati to kao da su kupili deo gm-a. isto je i sa fordom. kada je ford u celoj svojoj 109-godisnjoj istoriji dobio pomoc drzave?
lepo sam ti dao dokaz da fiat sada zavisi od chryslera, ne obrnuto. moze doci carobnjak ili ko god hoce na ovaj forum, to se nece promeniti.
i jeste, gm i ford su prodali ono sta su imali prodali. i? ti pricas kao da je ispalo lose sto se ford resio jaguara i land rovera i sto se gm resio saaba. pa prodali su ih bas zato sto su to bile kompanije koje su stalno gubile novac; sta-vise, gm-u i fordu svaka cast sto su takve rupe bez dna uspeli da uvale nekom drugom.
da li sam ja nastrojen ili ne to ne igra nikakvu ulogu. i 99% vas ovde ja mogu reci istu stvar (samo u suprotnom pravcu) jer dovoljno sam dugo ovde da vidim mnogo toga.
evo ti dejan prvi, prvo krene kritikovati aute (iako se na prvi pogled vidi da ne zna bas nista o njima, mozda je jednom sedeo u nekom americkom autu i na tome zasniva sva misljenja), kad vidi da nije u pravu onda krene mene licno kritikovati gde zivim, sta radim, kao da se to njega licno tice ...
da zivim u nemackoj i da hvalim nemacke aute nebi mi ni rec zamerio jer svabo je veliki prijatelj nas srba. ali posto zivim u americi i hvalim americke aute onda sam ipak veliki izdajnik jer kako mogu ista da volim od drzave koja nas je bombardovala.
tipicna prica koja se uvek ponavlja i za koju vecina ne zna nista vise reci osim jedne recenice. tebi svaka cast jer si objasnio sve svoje razloge i zasto imas odredjena misljenja i ako nista drugo postujem te zbog toga. mogao si kao neki drugi napisati jednu istu recenicu na 10 razlicitih tema i na tome ostati, ali nisi, i na tome ti svaka cast

Autor mile antena 02 Mar 2012, 02:16

@MasterHaosis,
da dodam samo ovo posto vidim da se nismo razumeli.
chrysler je jedini iz grupe koji je bio na ivici bankrota 2 puta - pocetkom 1980ih i 2008 godine. znaci 2 puta od 1925. godine. i ako je to nesto za sta treba dignuti toliku buku, pa i veliki volkswagen je isti broj puta bio spasavan da ne pukne, i posle rata i pocetkom 1970ih. i bmw je morao da prodaje isettu da prezivi. i francuske kompanije su se morale udruzivati da ne puknu. pricas kao da su samo americke kompanije ikada bile u krizi kroz celu istoriju autmobila.
znaci izmedju 3 kompanije (gm, ford, chrysler) imas tacno 300 godina istorije. i u tih 300 godina ukupno 3 puta je drzava dala financisku pomoc. i to pare nisu poklonjene - pare su ili vracene sa debelom kamatom ili je drzava dobila % vlasnistva kompanije.
i dalje mislis da treba dignuti toliku buku oko svega?

Autor mile antena 02 Mar 2012, 02:28

mile antena, brate ne isplati nam se više. Evo, ja ti sad na drugo odgovaram, ne pišem više na temu Amerika vs. Evropa ili krasjler, Ford ikompanija.
I ja tebe poštujem jer si lepo objasnio šta si imao.
I inteligentan si dečko, kao i otali koje poznajem, čarobnjak pogotovo.
Dejan L, Predrag,Orlo, Pittbul, ex italio fan i par njih jš su dobri momci još ,,od davnina"
auto je jedan od najinteligentnijih inače nebi mogao godinama da održava ovaj blog. Ja sam pravio sajtove i sajtove u prošlosti znam kakva je to muka.
ali ti brate imaš jedna problem kao i većina odavde. Ti si fanatik. Mene sad ne zanimaju oni, ja sam o tebi govorio. Ti na primer nenamerno nisi bio svestan da si mi nekoliko puta napomenuo kako je Krajsler bio nekoliko puta u poslednjih 40 godina pred bankrotom i uvek se vraćao jer mu je država pomogla. I na osnovu toga ja sam kreirao sve ove moje stavove i gigantske poruke.
I malopre, ti me zašto ja uporno ponavljam da je država nekolko puta spasila njih, odakle mi to.
I to je bio vrhunac.
Pročitaj ovu moju poruku ako nisi
,,Autor MasterHaosis 02 Mar 2012, 02:14 "
Eto vidiš na sopstvenom primeru zašto ne valja biti okoreli fanatik, jer tada gubiš sposobnost racionalnog ubeđivanja ljudi u suprotno.
Dok sam ja slabiji od vas, ali nisam fanatik, to mi daje prednost u nekim raspravama.
Svet je podeljen na Američku, Evropsku i Azijsku autoindustriju.
Pa i obožavaoci, fanovi i fanatici su odatle. Neki pripadaju čak i po državama, na primer italijanski i nemački nastrojeni uokviru Evrope. U okvori Italijanske imaš dublje, Fijatove fanove, Lančine, Alfine, u okviru Nemačke imaš Volkswagenove, Audijeve, Poršeove, Mercedesove, BMWove, i tako dalje.... Znaš i sam. Isto važi za ostale zemlje.
E sad, ti kažeš da si viđao ovde na blogu to dugo.
Epa da te podsetim, da si video šta se dešavalo, kako su se njihovi dueli završavali, pogotovo relacija Nemačka pritv Italije, ili FIjat protiv VW grupacije. Koliko postova je auto samo izbrisao. A da ne pominjem duele između nemačke trojke: Audi protiv BMWa protiv Mercedesa.
To jeste dobro da imamo ljubitelje raznih marki kako bi se konstruktivno razgovaralo, ali imati fanatike koji će da se raspravljaju i nerviraju sve više što ne mogu druge da ubede, to ne valja.
Šta su oni svi postigli? Ništa.
Šta sam ja sada postigao? Ništa.
napisao sam ogromne tekstove, nekima se sviđa, nekima je to zabava, neki ne vole, ali ništa se nije promenilo.
Isto ima fanovi da ostanu fanovi.
A to što su ti oni prebacivali što radiš u zemlji koja nas je bombardovala, to je drugo.
ja ti za to ne prebacujem, baš me briga, tvoje opredelenje, tvoja stvar. Lično, ne podnosim Ameriku, ali ni Nemci i ostali nisu ništa bolji, ali da ne pričamo o tome to je stvar politike. ja pričam zato što si fanatik američke auto industrije, to važi i za ostale fanatike ostalih industrija.

Autor MasterHaosis 02 Mar 2012, 02:51

Brate, još malo pa ću da spavam, tri ujutru je.
Ostali kad dođu ujutru kad vide ovo ima da zinu.
auto je već zinuo. Neka legne i on.
Ljudi, tema je glasila ,,Ford bi mogao ove godine na evropskim poslovima da izgubi do 600 miliona dolara"
A gledajte o čemu smo sve pričali večeras. Dobro, nismo baš otišli u ,,off topic" jer je bilo vezano ua gubitke i dugove i Amerikance, ali mnogo je. To su teške dubokoumne rasprave.
Ali glavno pitanje, mile antena, tvoje mišljenje, oće li Ford da izgubi tih 600 miliona u Evropi, i ako hoće, šta može po tebi da ih spase, ili da ublaže gubitke?
Ja neznam, kasno je da razmišljam, ali mislim da bi lansiranje Mustanga, Fokusa RS, Fijeste Sedana moglo da pomogne.
Naravno, novi Mondeo i Kuga po mogućnosti.
auto, mile antena, laku noć!

Autor MasterHaosis 02 Mar 2012, 03:22

@MasterHaosis,
da dodam samo ovo i onda se i ja iskljucujem iz price. ja se ne mesam u ono sta ne razumem. ja cu ti otvoreno reci da me evropska auto industrija ne interesuje posebno i da je ne pratim detaljno. i zato se ne javljam na takve teme. vrati se na teme koje si spominjao (fiat vs vw, audi vs bmw vs mercedes) i tamo neces videti jedan moj komentar. jer neznam o tome i iskreno da ti kazem - ne interesuje me posebno. meni je ovaj forum samo zabava za ubijanje vremena. znam i sam da nista necu posticu bez obzira sta pisao, ali kada mi je tokom dana dosadno na poslu ja dodjem ovde da ubijem vreme. i mogu prihvatiti kritiku na racun bilo cega osim kada krenu te licne price. kad neki vide da me ne mogu potuci znanjem o americkoj auto industriji onda krecu u licno vredjanje. nema potrebe da spominjem imena, znaju oni sami ko su.
jesam li fanatik, verovatno jesam, ali se javljam samo kada sam 100% siguran. neces me videti na temama o alfama i audiju i slicnim autima sigurno. a isto tako, bio ja fanatik ili ne, mislim da neko ko zivi u srbiji i samo jednom je seo u jeep compass (na osnovu cega donosi sva misljenja) i uporno kritikuje americke proizvode iz bilo kog razloga ... nema smisla raditi to. ne ubedjujem ni ja nikoga kakav je punto iz kragujevca pa ne vidim razlog zasto na vecini tema o americkim proizvodima se mora mora pljuvati. ovo naravno nije na tebe licno, pisem o ovom forumu generalno.
pozzz i laku noc.

Autor mile antena 02 Mar 2012, 03:23

@MasterHaosis
Hocemo jos ovakvih tvojih komentara!!! :DDD
Mislim kao i mile,da fiat zavisi od krajslera,ne obrnuto...
Moje misljenje...
I da,nije samo Porse nagradio radnike,vec i Vw + zaposlio jos 2.000 u Nemackoj i jos 200 u Americi :))
@mile
Izgleda Ford nije umeo sa Jaguarom?Sta ti mislis o tome?
Vidis da je jaguar sve jaci od kad su ga preuzeli indijci,pogledaj im modele...Ili ces sada sa pricom da je Ford sve to spremio ali na kraju odustao,pa ovi samo nastavili...Zamisli kada jedna firma ne moze volvo da vodi ili Saab,proizvodjace sa imenom,koje trebas samo da poguras malo i eto rezultata..Ali Ameri to nisu znali...
Master misli da Ameri imaju samo SUV bolje,ja mislim da ni to nemaju bolje...Tu dajem neresen rezultat...Ostalo,Ameri ne mogu da pridju...

Autor dusan 02 Mar 2012, 03:37

@ mile antena
Koliko milijardi pomoći je dobila američka autoindustrija?
Koliko miliona su dobili evropski proizvodjači?

Autor Dejan L 02 Mar 2012, 09:08

dobro jutro momci!
Momčad!
mile antena, ja znam da ti nisi prisustvovao raspravama fijat vs. vw, bmw vs. audi vs. mercedesi tako dalje, lepo sam rekao da pogledaš kao primer kako su se završavale te rasprave. Znači sve te silne svađe i prepucavanja, često i vređanja, završavala su se tako što je auto morao da čisti teme
A česte takve svađe iz teme u temu, i jedni te isti ljudi koji su se upisivali sa lažnim imenima da bi veštački povećavali broj ljudi na njihovoj strani je doveo do toga da imamo sad ovaj sadašnji sistem na blogu. Znači, moraš prvo da napišeš komentar, pa tek onda kada auto pročita, onda ih odobri.
I opet, neki nisu naučili iz toga.
To sam ti naveo da ti pojasnim zašto mora pažljivo da se piše, i zašto ne valja da se bude fanatik bez premca i da se prati politika ,,samo ja pa ja"

Drugo, nije mi jasno kako ti možeš da se čudiš ponašanjem Evropljana što su seli u Kompas jedared i pljuju po Amerikancima. Stvarno mi nije jasno, kada tvoji Amerikanci tamo to isto rade.
Pa sam si mi rekao onamo u temi za Fijat 500L, da su ga Amerikanci toliko zavoleli da već prave sprdnju sa njime.
Znači model nisu vozili ,a već prave šegačinu od njega na forumima, i ti se posle čudiš kako to Evropljani rade za uzvrat.
Brate ovde si na blogu godinama a još nisi naučio da je ovo evropski, srpski blog. Ne možeš ti da dođeš sam protiv svih ovde i da ti jedan ubeđuješ većinu da ne pljuju po američkim modelima, jer je to redovna pojava ovde, isto kao što je redovna pojava da se vaši Amerikanci tamo šegače sa Evropskim modelima, iako su kud i kamo bolji od američkih.

dušane, hehe znam ja da vi hoćete još eseja, to je vama zanimljivo.To vam dođe nešto kao šou, a ne da naučite nešto iz toga haha.

Dejane L, pozdrav brate. To ni ja neznam, ja znam samo da su Amerikanci dobili milijarde, a Evropljani milione.

Autor MasterHaosis 02 Mar 2012, 10:33

@MasterHaosis

Au, sto si raspisao se, cccc. ;)

@mile antena

Tesko ces ti objasniti to sto pokusavas ovde, video sam dodge durango pre 2-3 dana, kao kuca na tockovima, ali u Americi to mozes da sipas, imas gde da parkiras, a kupis ga za neku bagatelnu cenu bolje opremljenog krosovera na evropskom trzistu. Gledam cene u Nemackoj za novi durango, po 30 i neku hiljadu sa kozom i navigacijom, pa da imamo pristojnu cenu benzina i bolje plate kupio bih ga pa nek pregradi celu ulicu. :)
Americka vozila imaju dosta slabiji kvalitet enterijera, to je cinjenica, ali imaju i dosta dobrih modela, a i napreduju u poslednje vreme.

Sad da li ce drzava pomoci nekom ili nece, pa i Zastava je decenijama bila na drzavnoj infuziji. Da je na kraju bar postala profitabilna pa da kazemo opravdano, ovako - to su samo bile bacene pare. Amerika pomogla svojim proizvodjaciima, oni se izvukli iz krize, to je opravdano, mnogo bi vecu stetu imala drzava da nije pomogla. Kamo srece da su se svedjani setili da upumpaju malo para (a imaju ih vise nego dovoljno) u saab.

Autor Damko 02 Mar 2012, 13:00

@ Damko
Stoji i to, u pravu si i ti, ali šta je spaseno? Fabrika, radna mesta ili nešto treće (vlast)?
Cena benzina je 78 din u Americi, a kad bi plaćali 140 din, da li bi onda gledali na tone čelika i hiljade kubika isto?
Ima nešto što se zove efikasnost (iskorišćenje goriva), a američka vozila kaskaju mnogo za evropskim po tom pitanju.
Da sam na čelu Amerike, prepolovio bi za 10 godina potrošnju nafte (benzina), a kako? Pa predješ lepo sa 2.5 tona na 1.2 tone, štednjom na čeliku, smanjuješ potrebe za kubikažom, što povlači smanjenje potreba za nafotm. Bio bih doživotni predsednik, a i ne bi se toliko ratovalo za naftu.
Prosto i jednostavno
@ mile
Vaše milijarde tona nafte su platile žrtve mnogih ratova, čime se oni (ti) ponose?

Autor Dejan L 02 Mar 2012, 13:21

@dusan,
molim te kazi mi da se salis. sta je jaguar izbacio novo od kada ih je ford prodao? xf je bio vec spreman kada su ga kupili indijci. spominjes volvo i saab i kazes da ih je lako voditi? pa svedska auto industrija (iskljuivo saab) je u govnima vec duze vreme, mnogo ranije nego sto su ih gm i ford kupili. volvo sada nije u nista boljoj poziciji nego kada ih je ford vodio, a ako je bilo tako lako voditi saab sto ih spyker nije preokrenuo?

@Dejan L,
kolika kompanija je gm, a kolika je renault recimo? mislis da jednaka financiska pomoc treba i kompaniji koja proizvodi 9 miliona vozila godisnje i ona koja proizvodi 1 milion?

@MasterHaosis,
razlika izmedju nasih ljudi i amerikanaca povodom diskusija o autima je sto ce ti amerikanac reci, u slucaju 500L, da mu se auto dizajnerski ne dopada. i to je to. nece ici u neke urbane legende kako mu se auto ne svidja zbog nekih boljki iz proslosti (rdjanje, kvalitet). a nas covek ce ti postavljati slike enterijera najluksuznijih skoda uradjenih u photoshopu i usporedjivati ih sa slikama enterijera najjeftinijih fordova slikane mobilnim telefonima da bi nam pokazao kako je evropska skola bolja. posecujem i nase i americke forume i svidelo se to vama ili ne amerikanac mnogo lakse prihvati kritike. sa nasim ljudima je "ako se ne slazem samnom ti si budala cak i kada pricamo o necemu o cemu ne znam apsolutno nista".

Autor mile antena 02 Mar 2012, 14:55

@mile antena
evo ja sam dokaz da lepo pricam sa tobom iako se vecinom ne slazemo, jel tako? :)

P.S. ne kaze se "financiski" nego finansijski! Nisam sitnicar ali si to napisao bar desetak puta, bode mi oci... :)))

Autor carobnjak 02 Mar 2012, 15:19

@mile antena
Iskuliraj covece ne mozes sam protiv svih...neke stvari ne mozes da im objasnis tvrdog su stava a ovde na blogu se misljenja ne menjaju (uopste) ,o bilo cemu, pa cak ni posle ovih dugackih odgovora.
Znas sta kazu: o politici, autima i sexu svi sve znaju.
Pozdrav ;)

Autor Orlo 02 Mar 2012, 15:26

mile antena, e o tome sam ti sinoć pričao, što ti kažeš jedno a misliš na drugo,
,,razlika izmedju nasih ljudi i amerikanaca povodom diskusija o autima je sto ce ti amerikanac reci, u slucaju 500L, da mu se auto dizajnerski ne dopada"
a prošli put si govorio ovo
,,a po americkim forumima vec sada prave sprdnje na racun 500l."
E to su dve totalno različize stvari.
Jedno je ako Amerikanci kažu da im se auto dizajnerki ne dopada, a durgo je da teraju šegu sa njim, a još nemaju pojma o autu.
Ali ti nisi dvoličan, ne pričaš ti namerno kontraditkorne stvari nego ti si previše tamo, tamo živiš, radiš, steko si njeihov mentalitet i njehov način govora.
Ti na primer hoćeš da nam objasniš nešto (ili meni u ovim slučajevima) a napišeš duplo manje, misleći da se ostala polovina podrazumeva, ida ću ja da shvatim.
Nema tak otu kod nas, eto vidiš mene na primer, ti još nisi naučio iz mojih eseja suštinu. Suština je da sve što imam da ti kažem, ja to napišem.Ako imam deset rečenice, ja ću njih deset i da ti napišem, možda ak i dvanest, šetnest, da razvlačim na više kako bi tebi (i ostalima koji čitaju jer je ovo javno) bilo jasno šta sam hteo da kažem. A ne da napišem ukratko u 3,4,5, rečenica, a vi ostali da sanjate još deset koje sam hteo da kažem, na šta se odnosi moj skraćeni tekst.
Ja dobro znam Ameriance, naravno slabije od tebe ali u nekim sferama čak i bolje od tebe, na primer za pojedine igrice i njihov virtuelni svet. Da ne tupim mnogo, godinama sam na jednom sajtu hiveworkshop.com najveći sajt u svetu za War Craft. Od 800-1500 članova samo u jednom momentu na sajtu. Bio sam i moderator tamo. Dešavalo se da po deset sati provedem tamo na sajtu neprestalno, i na chatu njihovom, čak sam bio chat moderator, morao sam da budem redovan tamo. Tako da znam odlično kakvi su (mlađi uglavnom od mog godišta pa nadole), i znam na osnovu mog višegodišnjeg iskustva sa njima da im je virtuelni svet malo pomutio pamet, jer po ceo dan skoro vise na netu u igricama kad god im se ukaže prilika. Oni čak imaju virtuelne veze preko interneta, i ,,virtualan sex" preko webkamera. Toga ima i kod nas ali malo manje.
I sad, poenta je u tome, da oni virtuelno su odjedared na više mesta, na više sajtova odjedamput i društvenim mrežama. I nemaju vreme za ovakve opširne razgovore u većini slučajeva nego ti napiše nešto ukratko. I sad ako si od prilike shvatio šta hoće da kaže u redu, a ako nisi, ili ako imaš neki problem e onda će da ti objašnjava. Dok ljudi kod nas na primer, kao u stvarnosti, više vole da ti objasne šta imaju, pa onda ti iz prve, druge možeš da zaključiš o čemu ti priča. Dok tamo se priča svuda istovremeno, pa ako želiš o nečemu vaćno da pričaš mora to tri, četiri puta da ti objasni, eto kao ti sada. I ja sam te tek sinoć kada si sve lepo pojasnio razumeo šta pokušavaš da kažeš. Ti si taj način razgovora nasledio od njih.
Evo ti odličan primer kako ti zvučiš.
Sad pričamo jai ti o super automobilima. I ja tebi kažem:
,,mile antena, VW ima odličan super automobil!" I sad, koga briga, briga, neko ignoriše, neko se čudi, ti ćeš normalno, da me pitaš ,,A kako to VW da ima superautomobil? to nije tačno!"
I ja ću da ti odgovorim: ,,Pa ima bre, Audi R8" I ti si trebao da ukapiraš kako sam ja mislio ne na VW kao marku, nego na VW grupaciju, da poseduje u sebi marku Audi, koja ima R8. I to jeste povezano, kada se lepo objasni, ima neke veze, ali nije to to, nema to značenje kako sam prvobitno napisao. I ti kada lepo pročitaš, onda shvatiš o čemu sam ja govorio. A pre toga smo se pola sata raspravljali da li VW ima ili nema super automobil, ti u ploču, jau klin. Ti udaraš kako sam ja rekao da VW ima superautomobil, kako sam napisao direktno, a ja udaram kako se to odnosi da Audi ima R8 koji je u sastavu VW, i da sam na to mislio.

E brate, bolje od ovoga nisam mogao da ti objasnim, evo odavno pišem, lepo i strpljivo.

Kao što si me već pohvalio, Ja lepo pišem šta mislim, i ne vređam nikog. Umesto nekih besnika koji samo vređaju nekog sa kim se ne slažu, ja lepo kulturno napišem i pokušavam da objasnim.
Kod tebe sam video ta dva problema, prvi, kao što sam objasnio što si fanatik, drugi je, taj što sam kasno saznao da imaš tu američku komunikaciju, pišete ono šta bi trebalo da se podrazumeva ili da se odnosi, a ne mora direkno da znači kako je napisano.
Dobro, primetio si da ja ne pišem eseje po temama tako, nemam vreme a i potrebe za time. Ako je tema za ovaj Seat, ja lepo napišem ukratko dal mi se sviđa, dal mi se ne sviđa, šta mislim da treba, nedostaje i tako dalje.
A kada su teme ovakve dubokoumne, e onda moram da se angažujem ako želim da vas naučim nečemu ili bar da me razumete šta hoću da kažem. Svi mi učimo jedni od drugih, neki manje, neki više. ja sam pored čarobnjaka, predraga i tebe dosta naučio jer ste svi fanovi određenih nacija i sve vas pitam ako mi nešto nije jasno vezano za te marke. Ne mogu da se setim ko je fan za Nemce tačno, ima ih nekoliko.
S tim što je čarobnjak postao univerzalni, počeo je da bira razumom, ne srcem, znači proverava detaljno sve marke, i interesuje se više za Nemce, za koje smatra da su dobri.

Damko, pa moram da se raspišem, takav mi je horoskop nedeljni hahaha

Dejane L, to je posebna priča, to nisam ni hteo da mu napominjem, to za Ameriku i ratove, kako su agresori i kako nabavljaju naftu preko ratova.
Ali o tome ne želim da pišem, ima dosta da se kaže, ali nije tema ovde, auto to neće da odobri, jer će to da se proširi u novu bespotrebnu raspravu.

dušane, čudno mi je baš da ljudi sa bloga čitaju eseje. Godinama sam se navikao po stranim forumima da nisu baš obožavaoci dugih tekstova, dok ovde većina i voli da čita, zanimljivo im.

čarobnjak, gde si bre! hahaha
Pišem već sat i deset minuta, oborio sam sinoćni rekord za deset minuta.

Autor MasterHaosis 02 Mar 2012, 18:19