
Predsednik Boris Tadić juče se u Ženevi, posle predstavljanja novog modela Fijata “500L”, sastao sa predsednikom Boša koji već investirao u Srbiju.
Tadić je naveo i da je razgovarao i sa drugim proizvođačima.
"Razgovaraćemo u budućnosti sa predstavnicima drugih kompanija iz Južne Koreje, Japana, Italije i Nemačke. Govorim o proizvođačima auto delova, ali ćemo razgovarati do kraja ovog meseca i sledećeg meseca sa potencijalnim novim proizvođačima automobila", naveo je Tadić.
Dolazak Fijata u Srbiju i proizvodnja novog modela "500L“, pored izvoza vrednog 1,5 milijardi evra, donosi i izvoz komponenti i delova za automobile što će iznositi još dodatnu milijardu evra. To je ukupno 2,5 milijardi evra ili čak trećina sadašnjeg izvoza.
Pun efekat poslovanja Fijata mogao bi da se očekuje u 2013. Za auto-industriju, Srbija je zanimljiva jer ima posebne povoljnosti za izvoz namenjen u Rusiju. Gotova vozila nisu na režimu slobodne trgovine, ali delovi i komponente jesu.
"Proizvođači delova i komponenta za auto-industriu imaju i šansu da rade za druge proizvođače koji imaju svoje fabrike u Rumuniji, Mađarskoj, Češkoj i Slovačkoj. Svakog radnika koji će da radi u fabrici u Kragujevcu opsluživaće, prema svetskim standardima, još četiri radnika koja će biti uposlena ili u fabrikama delova ili u logistici. Razvojem proizvodnje u Kragujevcu, posao će dobiti oko 10.000 radnika",rekao je Ćirić.
Da je povratak Fijata u Srbiju bio pravi mamac za firme koje se bave proizvodnjom delova za automobile, potvrđuje Jura, koja je napravila četiri fabrike u Srbiji, a sve proizvode plasira za Kiju i Hjundai. Tu je i Grah automotive koji pravi delove za Mercedes, Audi i Porše.
Inače, do kraja 2013. pet odsto svih rezervnih delova potrebnih za automobile koji se prave širom sveta pod imenom Fijata biće proizvedeno u Srbiji. Uz to, jasno je da će i 80 odsto delova za modele iz Kragujevca morati da se napravi u Srbiji.
Izvor: Blic.rs / B92.netNeka dođe i TATA motors, samo neka ljudi imaju posao. Ma neka dođu i Kinezi.
Jel' mislite da će FAP iz Priboja postati istorija? Neće!!!!!!!!
Čuo sam se sa drugom iz Nove Varoši čiji ćale radi u FAP-u, kaže, malo-malo, pa dodju neki stranci u FAP
@Dejan L
tako je, samo neka se proizvodi, a to da li se nekom od nas ovaj auto svidja ili ne nije ni bitno, velika vecina nas im nije ni ciljna grupa. Samo kad bi Tadic malo manje pricao o tome bilo bi jos bolje.
Tadić je bre kao neki Mega biznismen. On je promoter, ide samo i traži investitore od štanda do štanda.
Pazi ti to, to ni jedan predsednik ne radi, ali naš je eto jedinstven, ima stil.
Od silnih proizvođača tamo, nekog mora da smota.
Opasan je taj. pa će pred izbore da kaže ,,Gledajte koga sam vam doveo!"
Prvo, ne treba država da dovodi Fiatu kooperante, on već ima svoje, treba im samo omogućiti uslove. Zatim, tek sad su uvideli da im treba više ,fiata, a čak i da ih nađu, treba im godine da razviju posao, dok bez posla je sve više u Srbiji. Sledi nam nekoliko teških god.