
Preuzeto sa: B92.net
Srbija bi za tri godine mogla da postane proizvođač električnih automobila, a takvu proizvodnju ovde vrlo ambiciozno namerava da pokrene korporacija Faraon.
Predstavnici Faraona predstavili su, naime, plan proizvodnje elektromobila, koji ne bi bio hibrid, već 100 odsto električni automobil, a fabriku bi otvorili u Srbiji 2015. godine.

Direktor Faraona Vuk Stefanović kazao je da će prototip automobila biti prezentovan sledeće godine, a fabrika u Srbiji bi u prvoj godini proizvodila 2.000 vozila, a u drugoj 10.000 automobila.
Krajnji cilj kompanije da u Srbiji od 2020. do 2025. proizvodi minimum 40.000 vozila godišnje.
Ovakav projekat trebalo bi da otvori više od 1000 novih “eko” radnih mesta, u roku od 5 godina od početka proizvodnje, ali i da “povuče” i oko novih 8000 “eko” radnih mesta sa dobavljačima za proizvodnju same fabrike za sklapanje automobila, kaže Stefanović.
Primarno tržište je zapadna Evropa, a u budućnosti se može očekivati i proboj na azijsko tržište, sa akcentom na Kinu, Južnu Koreju i Japan.
Zbog toga je plan korporacije da 2017. godine otvori fabriku u Kini i da ukupna proizvodnja u dve fabrike dostigne milion vozila 2025. godine.
Zlatko Petrović,
profesor Mašinskog fakulteta u Beogradu kazao je da Srbija prema istraživanjima
tog fakulteta, vrlo uspešno može da iznese ovakav projekat, kao i da su ovakvi
projekti neophodni državi da bi se smanjio odlazak mladih stručnjaka iz zemlje.
Menadžment tim faraona čini i Sergio Rinland, višegodisnji konstruktor F1
timova Sauber, Arrows i Brabham, stručnjak za kompozite.
Osim fabrike za sklapanje vozila, u Srbiji bi bila otvorena i prateća fabrika za preradu sirovina i kompozita za proizvodnju automobila. Naime, strukturalni deo tih automobila i oplata će biti od kompozitnih materijala, što ova vozila čini izuzetno naprednim, ali i izuzetno praktičnim jer će kompozitni materijali omogućiti da vozila budu lakša, ujedno i veoma sigurna za putnike, jer je poznato da upravo to omogućavaju kompozitni materijali.
@ Predrag
Eto ti, Srpska pamet, nova šansa, nek pokažu šta umeju!
Pa da vidimo koliko smo mogli sami! A država smanjila budžet za nauku i t d . . .
a kako će se zvat prvi model? Ramzes I? :) ;)
no, šalu na stranu i sasvim iskreno... želim im uspjeh i sve najbolje i nikako ne bi htio bit nekakva maliciozna "ptica zloslutnica" ali...
imaju li oni izza sebe išta, osim "planova i dobre volje"? tehnologiju? ...razvoj komponenti, njihovo testiranje? ...financijsku konstrukciju? ...investitore? ima li kakva konkretna informacija o tome?
@ drugmirko
Ako može Alfa Romeo Giulietta, što ne bi mogao i
Faraon Ramzes Kleopatra?
čarobnjak, TAKO JE!
Dejane L:
A klasa: Amset Ra,
B Klasa: Ramzes,
C Klasa: Kleopatra,
Superauto: Anubis
Terenac: Amon Ra
Gospodo, mladi gospodin Vuk Stefanovic je sin cuvenog Stefansona...
1997. godine, politika i novosti objavile su intervju sa njegovim ocem, Zoranom Stefanovicem, koji je pravio tim u Formuli 1. Velika imena poput Forda i Renaulta utrkivala su se u tome ko ce sponozorisati tim Stefan Gradn Prix, sve je bilo spremno ali ...
Pre par godina, u Srbiji je najavljeno otvaranje staze formule 1. Najveci investitori iz zemlje i sveta dali su novac, masine su spremne ali...
Danas, Vuk nastavlja porodicnu tradiciju... Samo dobar marketing i prazne price, nikakve investitore novac itd, oni nemaju, u pitanju su patoloski slucajevi koji napale nekog novinara da napise nesto o njihovim "avionima-kamionima". Posto danas svi "novinari" prepisuju jedni od drugih, eto jednog, eto drugog medija, i eto i srpskog elektromobila.
Ne verujem, baš će giganti svetske autoindustrije dozvoliti da ih potisnu neki anonimusi. Mogu da prave prototipe i male serije, a za veće treba mnogo više od entuzijazma, planova, prototipa i malo para. Motor je tek deo auta.
@ Djordje
Upravo tako, pre par godina su ponovo pričali bajku o timu u Formuli 1, navodno u Toyota centru F1 u Nemačkoj,tada su imali čak i sajt, za razliku od ove bajke. A posle toga je došla bajka o stazi u Staroj Pazovi.
A na sam dan izbora u Srbiji ovaj model ce doziveti poslednju modifikaciju tako da ce iz auspuha umesto izduvnih gasova ispadati zlatni evriji sa likom Tutankamona.
Minel Automatik iz Beograda usao je u realizaciju specijalnih uredjaj koji na moderan i efikasan nacin tretiraju baterije. Tretrman u trajanju od 15 minuta do 4 casa maksimalno obezbedjuju dugotrajan rad baterija. Ovo je pravi nacin odrzavanja baterija upotrebom najmodernijih tehnickih resenja savremene energetske elektronike.
Интересантан пројекат, допадљив облик каросерије, једино ми се не свиђају наплаци. Зар вам се не чини, кад боље загледате, да краци наплатака мало личе на кукасти крст !!!
Ne postoji ni sajt ove firme ni bilo kakva druga informacija osi par clanaka koji su iz novina i to svi govore isto o cudu.
imali veće gluposti od elektro auta,domet nikakav punjenje više sati,a kad počnu da crkavaju baterije koje su inače kao iz lap topova biće veselo
Ako se izuzme A klasa Merc.. Najupotrebljivi(kolovozna projekcija = koristan prostor) auto koji je ikada napravila ljudska ruka je Fijat Multipla. U tom smislu svi ferari, porse, lamb.. i ovaj FENSI model su samo slabi pozivi na parenje impotentnih ljudskih jedinki, koje nisu u stanju da uoce kubne kilometre ekoloske stete svog pozivanja. Dakle visenamenski tricikl bice korisniji od ove igracke. Razmislite na vreme jer do tada auta ce ici, preko naftnog lobija, na ugljenu prasinu
Ne izgleda lose za elektricni automobil napravljen od kompozitnih materijala.
Mene jos samo interesuje da li moze taj kompozitni materijal da se reciklira i ako moze, u kojoj meri.
Poštovani čitaoci, radio sam za Vuka Stefanovića dve ipo godine na dizajnu i dobio svega 5000 DINARA, lagao me je i lagao o mogučim investicijama i o boljim kancelarijama za rad dok me na kraju nije otkačio. Radili smo i na malom gradskom električnom vozilu ali na kraju sam prevaren, molim vas, nemojte verovati ni jednu reč ovome "čoveku" kao ni njegovom ocu! Nisam jedini kojeg su zavlačili oko ovog projekta oko 2 ipo godine, tu su i inženjeri koji su im odradili skoro ceo posao a nisu plaćeni ni dinara!! Bilo ih je trojica! Ni reč im ne verujte!!! Uskoro će sigurno otkačiti i braću brazilce, glavne dizajnere ovog projekta sa kojima sam inače u kontaktu! Pozdrav čitaocima