home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Blic.rs

„Fijat“ je već sklopio ugovor sa „Grimaldi grupom“ iz Napulja o prevozu brodovima srpskog „fiće” u SAD, piše italijanski list “Il Denaro”. “Fijat 500L” ići će do Amerike preko luka u Baru i italijanskom gradu Salernu. Preko Bara će ići 90 odsto izvoza iz Kragujevca u ceo svet, a očekuje se da u prvih godinu dana ovim putem bude izvezeno oko 90.000 vozila.

Kako je “Blic” pisao, srpski „fića” će do Bara ići kompozicijama “Železnica Srbije”. Italijanski mediji navode da će „Fijat“ u Kragujevcu sredinom sledeće godine početi proizvodnju i produžene verzije modela 500L, koji će biti duži za 20 centimetara i imaće sedam sedišta.  

Italijanski mediji navode da će izvoz preko luke u Baru biti kasnije povećan na 150.000 vozila, a u roku od tri godine i na svih 200.000. Prema navodima “Il Denara”, iz Bara bi nedeljno trebalo da isplovljavaju dva-tri broda natovarena srpskim „fićom”.

I drugi strani mediji posvetili su veliku pažnju predstavljanju “fijata 500L” u Ženevi. Automobil koji će se proizvoditi samo u Kragujevcu američki “Volstrit džurnal” naziva “šansom ‘Fijata’ da se vrati na put profita na evropskom tržištu”. Ovaj list navodi da se radi o automobilu “idealnom za mlade porodice”.

Američki list navodi da je 500L „Fijatov“ adut u žestokoj borbi sa „Pežoom“, „Opelom“ i „Fordom“ na evropskom tržištu, gde profiti opadaju. „Fijat“ je, zajedno sa „Ferarijem“ i „Maseratijem“, imao na evropskom tržištu operativni gubitak od 500 miliona evra, a analitičari navode da bi ulazak na tržište monovolumena modelom 500L mogao da ubrza oporavak italijanske fabrike u Evropi.

Tržište manjih monovolumena je treće u Evropi, sa 1,6 miliona prodatih vozila godišnje, navode u “Volstrit džurnalu”. Ovaj list piše da će niži troškovi proizvodnje u Srbiji biti značajan činilac u boljem poslovanju „Fijata“, te da se zbog toga ova kompanija opredelila da novi model proizvodi baš u Kragujevcu.

U fabrici Fijata u Kragujevcu spremni za još jedan model

- U Kragujevcu je moguće proizvoditi više od jednog modela. Drugi model koji bi mogao da se proizvodi u Srbiji je bilo koji od manjih ili vozila srednje veličine iz „Fijat“ grupe, uključujući i „Krajsler“ - rekao je za “Volstrit džurnal” Aleksandar Ljubić, član borda direktora “Fijat automobila Srbija”.



čitanja : 1596



Komentari

Dok stignu do Bara "brzom" železnicom, zastariće kao modeli...
Efikasniji je prevoz paukom?

Autor Bivši 08 Mar 2012, 23:36

Opa, da to nije stidljiva najava proizvodnje Darta kod nas? Bilo bi jako lepo.

Autor dzigi 09 Mar 2012, 01:37

A železnice Srbije i CGe su toliko sigurne, da je pitanje kad i koliko očerupani će stići do broda. Zato se radio za Yuga ugrađivao u SAD.

Autor B.M. 09 Mar 2012, 06:44

@ dzigi
Precizno je rekao i 1 manji sedan kao porodično vozilo.
Manji sedan može da bude i Siena (Palio sedan), može da bude Linea 2

Autor Dejan L 09 Mar 2012, 09:37

@MasterHaosis
@carobnjak
Trazio sam koliki je gubitak Fiata u Evropi i evo stidljivo stize informacia: "...„Fijat“ je, zajedno sa „Ferarijem“ i „Maseratijem“, imao na evropskom tržištu operativni gubitak od 500 miliona evra..."

@MasterHaosis
Jel jos uvek mislis da je Fiat doprineo onolikom profitu sa Chryslerom? ;)

Autor Orlo 09 Mar 2012, 10:05

@ Orlo
Pametniju stvar od kupovine Krajslera nisu uradili otkad postoje.
Višak od prodaje Krajslera, profit od prodaje brazilskih modela, uvek mogu da prebace na račun italijanskih filijala i sačuvaju socijalni mir i stabilan nivo plata.
Srpski radnik je 4x jeftiniji, a proizvodiće skup model: manji troškovi, veća marža...

Autor Dejan L 09 Mar 2012, 11:02

@Dejan L
Kupili Chrysler? :)
Kako ti kazes...ali informacije pokazuju suprotno da nije bilo nekog transfera novca...doduse bilo je nekih malih i smesnih suma za velike procente Chryslera ali to je to.
Srpski radnik jeste jeftiniji u odnosu na one iz Italije ili Poljske ali opet cena ovog modela je u rangu sa ostalim MPV modelima, doduse da zanemarimo to sto je pocetak prodaje. Ovaj model po njihovim recima treba da spase i nas i da ostvare profit tako da im je jedina opcija - masovna prodaja - i to moram jos da vidim. Auto je OK ali vrme ce pokazati... Osim toga voleo bih da dodjem do informacije koliko zardjuje Fiat u J.Americi...

Autor Orlo 09 Mar 2012, 11:24

Više me brine država od Fiata, pre neki dan direktor FASa Cezare obilazio je izgradnju puteva, nebili ih nekako požurio. Uskoro počinju serije, a naši još nisu završili mostove i puteve oko fabrike.

Autor B.M. 09 Mar 2012, 11:41

@B.M.
Da li zbog čerupanja ili nečeg drugog, italijani nabavljaju specijalne nemačke vagone za transport 500l-a.

Autor MAX 09 Mar 2012, 20:40

@Orlo 10:05
a kakve to veze ima sa mnom?

Autor carobnjak 09 Mar 2012, 21:01

@carobnjak
Nova informacija o Fiatu pa sam hteo da je podelim...ipak si ti uvek na stand by for Fiat - kako si sam rekao... ;)

Autor Orlo 10 Mar 2012, 00:19

@Orlo
pa nije to nista novo, bar za mene! :)
Ja sam jos pre 2 godine rekao da Marki odlicno zna sta radi kad se petlja sa Chryslerom i da ce im sigurno izvuci pare!
Barem deo onoga sto su Ameri "isisali " od ostatka sveta...

Autor carobnjak 10 Mar 2012, 09:24