
Preuzeto sa: Blic.rs
„Fijat“ je već sklopio ugovor sa „Grimaldi grupom“ iz Napulja o prevozu brodovima srpskog „fiće” u SAD, piše italijanski list “Il Denaro”. “Fijat 500L” ići će do Amerike preko luka u Baru i italijanskom gradu Salernu. Preko Bara će ići 90 odsto izvoza iz Kragujevca u ceo svet, a očekuje se da u prvih godinu dana ovim putem bude izvezeno oko 90.000 vozila.
Kako je “Blic” pisao, srpski „fića” će do Bara ići kompozicijama “Železnica Srbije”. Italijanski mediji navode da će „Fijat“ u Kragujevcu sredinom sledeće godine početi proizvodnju i produžene verzije modela 500L, koji će biti duži za 20 centimetara i imaće sedam sedišta.
Italijanski mediji navode da će izvoz preko luke u Baru biti kasnije povećan na 150.000 vozila, a u roku od tri godine i na svih 200.000. Prema navodima “Il Denara”, iz Bara bi nedeljno trebalo da isplovljavaju dva-tri broda natovarena srpskim „fićom”.
I drugi strani mediji posvetili su veliku pažnju predstavljanju “fijata 500L” u Ženevi. Automobil koji će se proizvoditi samo u Kragujevcu američki “Volstrit džurnal” naziva “šansom ‘Fijata’ da se vrati na put profita na evropskom tržištu”. Ovaj list navodi da se radi o automobilu “idealnom za mlade porodice”.
Američki list navodi da je 500L „Fijatov“ adut u žestokoj borbi sa „Pežoom“, „Opelom“ i „Fordom“ na evropskom tržištu, gde profiti opadaju. „Fijat“ je, zajedno sa „Ferarijem“ i „Maseratijem“, imao na evropskom tržištu operativni gubitak od 500 miliona evra, a analitičari navode da bi ulazak na tržište monovolumena modelom 500L mogao da ubrza oporavak italijanske fabrike u Evropi.
Tržište manjih monovolumena je treće u Evropi, sa 1,6 miliona prodatih vozila godišnje, navode u “Volstrit džurnalu”. Ovaj list piše da će niži troškovi proizvodnje u Srbiji biti značajan činilac u boljem poslovanju „Fijata“, te da se zbog toga ova kompanija opredelila da novi model proizvodi baš u Kragujevcu.
U fabrici Fijata u Kragujevcu spremni za još jedan model
- U Kragujevcu je moguće proizvoditi više od jednog modela. Drugi model
koji bi mogao da se proizvodi u Srbiji je bilo koji od manjih ili vozila
srednje veličine iz „Fijat“ grupe, uključujući i „Krajsler“ - rekao je za
“Volstrit džurnal” Aleksandar Ljubić, član borda direktora “Fijat automobila
Srbija”.
Dok stignu do Bara "brzom" železnicom, zastariće kao modeli...
Efikasniji je prevoz paukom?
Opa, da to nije stidljiva najava proizvodnje Darta kod nas? Bilo bi jako lepo.
A železnice Srbije i CGe su toliko sigurne, da je pitanje kad i koliko očerupani će stići do broda. Zato se radio za Yuga ugrađivao u SAD.
@ dzigi
Precizno je rekao i 1 manji sedan kao porodično vozilo.
Manji sedan može da bude i Siena (Palio sedan), može da bude Linea 2
@MasterHaosis
@carobnjak
Trazio sam koliki je gubitak Fiata u Evropi i evo stidljivo stize informacia: "...„Fijat“ je, zajedno sa „Ferarijem“ i „Maseratijem“, imao na evropskom tržištu operativni gubitak od 500 miliona evra..."
@MasterHaosis
Jel jos uvek mislis da je Fiat doprineo onolikom profitu sa Chryslerom? ;)
@ Orlo
Pametniju stvar od kupovine Krajslera nisu uradili otkad postoje.
Višak od prodaje Krajslera, profit od prodaje brazilskih modela, uvek mogu da prebace na račun italijanskih filijala i sačuvaju socijalni mir i stabilan nivo plata.
Srpski radnik je 4x jeftiniji, a proizvodiće skup model: manji troškovi, veća marža...
@Dejan L
Kupili Chrysler? :)
Kako ti kazes...ali informacije pokazuju suprotno da nije bilo nekog transfera novca...doduse bilo je nekih malih i smesnih suma za velike procente Chryslera ali to je to.
Srpski radnik jeste jeftiniji u odnosu na one iz Italije ili Poljske ali opet cena ovog modela je u rangu sa ostalim MPV modelima, doduse da zanemarimo to sto je pocetak prodaje. Ovaj model po njihovim recima treba da spase i nas i da ostvare profit tako da im je jedina opcija - masovna prodaja - i to moram jos da vidim. Auto je OK ali vrme ce pokazati... Osim toga voleo bih da dodjem do informacije koliko zardjuje Fiat u J.Americi...
Više me brine država od Fiata, pre neki dan direktor FASa Cezare obilazio je izgradnju puteva, nebili ih nekako požurio. Uskoro počinju serije, a naši još nisu završili mostove i puteve oko fabrike.
@B.M.
Da li zbog čerupanja ili nečeg drugog, italijani nabavljaju specijalne nemačke vagone za transport 500l-a.