
Prema izjavi jednog od čelnika nemačke kompanije, Volkswagen planira osnivanje potpuno novog automobilskog brenda koji će proizvoditi jeftine modele čija bi cena na tržištu bila oko 5.000 evra. Automobili koji bi se sklapali pod novom markom bili bi namenjeni brzo rastućim tržištima.
U razgovoru za Auto Motor und Sport, šef Volkswagena za istraživanje i
razvoj, Ulrih Hakenberg (Ulrich Hackenberg) rekao je da će za ovog proizvođača
sklapanje jeftinih vozila biti veliki izazov.
“Najveći problem biće kako pojeftiniti proizvodnju optimizacijom i uklanjanjem
nekih postojećih sadržaja koji se nalaze u savremenom automobilu”, objašnjava
Hakenberg.
On dodaje da je moguće da nova kompanija, koja bi proizvodila vozila po
pristupačnim cenama, bude osnovana u saradnji sa kineskim partnerom, ali da još
uvek nije doneta konačna odluka.
Za sada je jedino sigurno da se jeftini automobili neće prodavati pod VW
amblemom.
Prema rečima Hakenberga, predviđeno je da budući niskobudžetni model ne košta
više od 5.000 evra.
Preuzeto sa: B92.net
Za VW je to prava nemoguća misija, tu ni Kine ne pomaže. Kladim se da neće biti ispod 5.500€
A koristice sve VW delove, iz prethodnih generacija. Da se ne baci stara tehnologija, gre'ota je... Pored silnih milijardi koje VW uzima, treba jos malo da se zagrabi od Dacije i jeftine bratije...
Znaci ovo je novi trend u autoindustriji - low budget automobili.
“Najveći problem biće kako pojeftiniti proizvodnju optimizacijom i uklanjanjem nekih postojećih sadržaja koji se nalaze u savremenom automobilu” ma ajde proizvodnju prebace u Kinu ili J.Ameriku, mozda u Srbiju ;) , nema "luksuza" tipa klima, ABS, el. podizaca ili se to doplacuje papreno i eto auta od 5.000e...snaci ce se VW u to ne sumnjam...
Mislim da ce ovo biti odlicno resenje za dostavna vozila ili vozila za velike firme.
VW će osnovat buđet brend za mase.... i s tim od svog imena "Volks-wagen" napravit ultimativni oksimoron! :)))
Pa nece biti problem za VW, pogona imaju koliko hoce tu je Skoda, Seat... Jedino bi trebalo smanjiti plate tim radnicima da budu jeftina radna snaga i to je to.
Garantovano da bi i tako dobro poslovali jer čak i vw delovi od modela koji su se proizvodili pre 10 godina su bolji od onih u puntu koji se sad prodaje a proizvodio takođe pre 10 god. I tada je polo bio bolji od punta. To je šansa recimo za Srbiju da sklapa ovakve automobile jer jedino sa cenom radne snage kakva je kod nas i još u po nekoj zemlji i sa visokim stepenim automatizacije bi mogli da postignu takvu cenu. Ja bi se prvi zamislio i mozda i kupio tako nešto jer trenutno dajem 5 000 eura za recimo polovan polo od pre 7 ili 8 godina sa 100 000 km ili više a sto onda ne bi kupio takav polo sa nesto siromasnijom opremom ali NOV sa 0 km.
A Fiat uništio Zastavu, biser koji je mogao i u Ameriku kao Low coast model.
Zato će sa Frankenštajnom 500L po ceni od 15 do 16 soma evra i dva cilindra proći kao bos po trnju.
@Dragan
U pravu si. ABS , 2 airbaga i tu se spisak opreme zavrsi,a daleko od toga da su delovi predhodne generacije losi. Za firme,nema bolje.
P.S. Naravno nasa JKP ce da dobiju full 500L :))
Idealna prilika da se oživi Zastava (Yugo) dok još uvek postoje bar na papiru. Mogli bi da kupe fabriku u Somboru i da angažuju sve bivše (preostale) Zastavine kooperante.
@ Predrag
Prvo na listi za doradu je ručica za podizanje stakla.
Drugo ventilacija kabine.
Ko god ima Yuga, taj 1 mesečno kupuje ručicu za podizanje stakala, a ventilacija nikom ne radi!
@Dejan L
Imao sam 2 Yuga i nijedan nije imao te probleme ;) Sve je stvar načina korišćenja i održavanja ;)
Zar ne bi bilo bolje da ozive neki brend poput Yuga ili Trabanta, nego da izmisljaju novi?
A sto se tice cene, nije nemoguce, neka dodju kod nas, u Bosnu, Albaniju, Makedoniju..., placaju radnike 150e, pa bi i cena bila 1000e niza nego kada bi se proizvodio u Nemackoj.
Sto se tice ABS-a, vazdusnih jastuka, a od skoro i ESP-a, mislim da su po nekim EU normama obavezni u svim novim automobilima (ili ce pak biti).
Ljudi ne tripujte se dzabe. Fiat nije mogao da zadrzi Zastavu kao low budget brend jer je to on sada - svi modeli su im jeftini sami bi sebi napravili konkurenciju. Sto se tice ovog novog VW brenda za tih 5 hiljada nece imati nista i prodavace se, kako lepo pise, u zemljama u razvoju znaci Indija, Kina, Afrika, J.Amerika itd gde se nacija motorizuje i gde mogu da prodaju jeftino vozilo. Koristice neku platformu od pre 15 godina i eto. Kakvi bezbednosni standardi, crash testovi i sl...to bi ispostovali da se prodaje u EU a nece tako da da...
@STrider
Slazem se, trabant vec nesto pokusava (mada su utihnuli posle onog elektricnog koji je digao dosta prasine), sa yugom se nece oni bakcati, ali mogli bi recimo da "ozive" wartburg, ionako je nekad u njega ugradjivan i vw motor, bila bi to zanimljiva konkurencija dacia-ma, fiatima i kinezima.