
Sindikati zaposlenih u nemačkom "Opelu", filijali američkog "Dženeral motorsa", glasaće protiv bilo kakvog plana kojim bi se odobrilo zatvaranje fabrika. Takav predlog biće ponuđen u sredu odboru direktora kompanije, prenele su agencije.
Uprava kompanije, u okviru srednjoročnog plana razvoja posrnulog "Opela", predložiće sindikatima da se izjasne o sudbini dve fabrike, u Nemačkoj i Britaniji.
Sindikalni lideri, međutim, upozorili su da menadžment mora jasno da kaže da odbija javne špekulacije povodom zatvaranja fabrika i da održi hitan interni razgovor kako bi se sprečila dalja moguća šteta kompaniji "Opel/Voksol".
Američki GM na poslovima u Evropi izgubio je milijarde dolara u poslednjih desetak godina i pokušava da zatvaranjema dva pogona i uštedama ponovo uspostavi profitabilnost kompanije na tom tržištu.
Predsednik GM-a za Evropu Karl-Fridrih Štrake izjavio je nemačkim medijima da "zatvaranje fabrika nije na dnevnom redu." On je kazao da GM planira da zadrži sve "Opel/Voksolove" fabrike do 2014 godine, ali da "nije tajna" da se traga za svim rešenjima kako bi kompanija postala profitabilna.
GM će tražiti i druge načine da popravi poslovanje u Evropi, rekao je Štrake dnevniku "Bild". Među tim predlozima se nalazi i moguća revizija plata i primanja zaposlenih, piše list.
Štrake je naglasio da su "lažni medijski izveštaji" po kojima će nadzorni odbor "Opela" u sredu razmotriti plan zatvaranja fabrika u Bohumu, u Nemačkoj i u Elesmer portu u Engleskoj. Štrake je ponovio da postoji sporazum sa matičnom kompanijom GM koji garantuje da će fabrike ostati u životu do kraja 2014 i dodao da je taj dogovor "još na snazi."
Direkcija "Opela" uložila je 11 miliajrdi evra u nove proizvode koji bi trebalo da se pojave na tržištu do 2014. godine. Čuvena robna marka takođe pokušava da proširi prodaju na tržistima kao što su Kina, Australija i izrael.
U fabrici u Bohumu se izrađuju tri značajna modela za "Opel", kompaktni automobil "astra", zatim "zafira" i minivan "turer."
Pad prodaje kola u Evropi teško je pogodio "Opel". Za dva meseca ove godine, isporuke u zemljama Evropske unije su pale 19,9 odsto, na oko 116.000 komada, u odnosu na isti period 2011. Udeo "Opela" u regionu spao je na šest, sa 6,9 procenata u tom periodu, dok je GM lane u Evropi izgubio 747 miliona dolara.
Izvor: Tanjug.rs / B92.net
Foto: Opel
Nije mi jasna ova situacija sa Opelom. Nikad nije bio bolji,Corsa,Astra,Insignia...
Žao mi je Opela, a s druge strane ko uopšte sluša sindikate?
Ko je slušao sindikate Saab-a, Rover-a, pa i Zastave (ima još mnogo mnogo prodatih fabrika, pa nikog nije bilo briga šta misli sindikat)?
Stvarno Opel nikad nije imao bolje proizvode,a to se posebno odnosi na Insigniju koja je medju najboljim u klasi ako ne i najbolja.
"Štrake je naglasio da su "lažni medijski izveštaji" o zatvaranju..." - nema opasni su novinari kada se jos potplate pisu sta hoces i ocrne kog god da treba samo se pitam ko li ih placa da puste pricu...konkurencija je opasna a nekako Volfsburg je tu broj 1 od ranije sa pricama i cak su sevale varnice ranije o dezinformacijama medju njima...
Iskreno cini mi se da do sada nikada nisu imali bolju gamu i ovako dobre modele i siguran sam da ce da se izvuku ipak su u vreme najvece krize lansirali nekoliko potpuno novih modela a te pare ce da im se vrate u buducnosti plus ovo spajanje zarad smanjenja troskova...ima nade. Pise udeo je pao ali oni su imali povecanje broja prodatih vozila ali je i trziste raslo...