
Razvojni troškovi sve više su kamen spoticanja svakog proizvođača automobila. Svi oni gledaju kako bi ih izbacivanje novog modela što manje koštalo, pa zato i brojni automobili bazirani na istim platformama, gotovo isti dizajn i tehnologija koja se uz samo blage dorade prenosi iz generacije u generaciju. Visoki troškovi razvoja mogli bi da koštaju glave budući Focus RS. Umesto njega Ford će navodno predstaviti Fiestu RS za koju već postoji odlična baza.
Poslednji WRC automobil ovog proizvođača baziran je upravo na Fiesti, a verovatnije je da će Ford pripremiti Fiestu RS, a ne Focus RS kako bi to mnogi želeli. Postoji mogućnost da Ford paralelno napravi oba automobila, ali ta mogućnost je trenutno veoma mala.
O Focusu RS se do sada već mnogo pričalo, ali konačna potvrda njegovog dolaska nikada nije dobijena. Fordovi stručnjaci nekako su skloniji stvaranju Fieste RS jer je to znatno lakši projekat koji bi iziskivao ulaganje manje finansijskih i ljudskih resursa. Za bazu bi lako mogla da posluži Fiesta ST (na slici) koja bi dobila jači EcoBoost motor sa oko 220KS. To bi Fiesti RS donelo ubrzanje do stotke za manje od šest sekundi, a i maksimalnu brzinu veću od one sa kojom raspolaže ST varijanta.
Budući da Focus RS, ali ni Fiesta RS još uvek nisu dobili zeleno svetlo, o dolasku nekog od ovih automobila još uvek je nezahvalno pričati. Ako će neki od njih i krenuti u proizvodnju, onda će to najverovatnije biti Fiesta RS.
Izvor: Automotoportal.hr
A da nije možda veličina Focus-a problem?
Više nije dovoljan samo downsizing vezan za kubikažu i broj cilindara, sad mora i karoserija na dijetu!?
Sa Focusom RS su stigli do limita snage za FWD a nisu uspeli da nadmase Megana RS. Sad udaraju na Clia RS.