home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

EuroNCAP je objavio rezultate svog istraživanja o dostupnosti Autonomous Emergency Braking (AEB) sistema na automobilima u Evropi i objavio da će procena rezultata programa testiranja uključiti AEB tehnologiju u svoj rejting automobila od 2014.

Realni podaci ispitanih performansi  ukazuju da AEB sistem može da smanji broj nesreća za 27 odsto. Iako uvođenje ovih aktivnih bezbednosnih tehnologija smanjuje broj pogibija i povređivanja, dostupnost AEB sistema u Evropi daleko je od standardizovanog. Nedavno istraživanje sprovodeno od strane EuroNCAP-a, otkriva da je AEB sistem potpuno nedostupan na 79 % modela automobila koji se prodaju u Evropi i da 66 % proizvođača automobila ne nudi AEB sistem na nekim od svojih novih modela automobila.

Autonomous Emergency Braking sistem može da pomogne da se izbegnu sudari ili da se ublaže njegove posledice upozoravajući vozača na opasnost, podržavajući njegov pritisak kočenja i/ili primenom nezavisnih kočnica na vozilu. Tehnologija uglavnom koristi napred usmeren radar, LiDAR i video sistem da obezbedi potpunu i preciznu sliku o putu napred u realnom vremenu. Od 2010. godine, nekoliko proizvođača automobila dobilo je priznanje za svoje sigurnosne AEB sisteme kroz EuroNCAP Advanced nagrade.

EuroNCAP konstatuje da premium auto brendovi kao što su Volvo, Infiniti i Mercedes imaju najbolje nivoe standardne AEB opreme, a pridružili su im se i Jaguar, Land Rover, Audi i Lexus kada su uključili AEB sistem kao opciono rešenje na svojim modelima.

Automobili u Executive i Large Family kategorijama imaju najviši nivo dostupnosti ovog sistema, barem kao opciju. Međutim, neki proizvođači automobila u slabijim kategorijama pokazuju da AEB može biti ponuđen kao standard ili kao prihvatljiva opcija na tržištu vozila. Između ostalog, Mazda, Ford, Honda i Volkswagen  prodaju AEB sistem delimično kao standardnu opremu ili kao opciono rešenje na nekim svojim većim automobilima kao što su modeli Mazda 5, Ford Focus, Honda Civic i Volkswagen Up!. Napominje se da će Fiat takođe ponuditi jeftiniji AEB sistem kao opciju u novom modelu Panda u julu 2012.

AEB sistem sve više je na raspolaganju kod automobila koji su zamenjeni novim ili poboljšanim verzijama, kao što su novi Mercedes-Benz A-Class, Ford Fiesta i Ford Kuga. Michiel van Ratingen, generalni sekretar EuroNCAP-a kaže: "Brži prodor ove tehnologije u nove automobile, učiniće realnijim da Evropska unija dostigne svoj cilj smanjenja broja nastradalih na putevima za 50 odsto do 2020. Zbog toga je EuroNCAP odlučio da uključi AEB ocene kao deo ukupnog rejtinga automobila od 2014. godine pa nadalje i nada se da će evropske vlasti uskoro zahtevati da AEB sistem bude obavezan na svim novim tipovima vozila."

Od kako je EuroNCAP objavio prve bezbednosne rezultate i rejting 1997. godine, učinjeni su značajni napori od strane proizvođača automobila, pružaoca tehnoloških usluga, državnih vlasti i drumskih prevoznika da učine automobile bezbednijim. Uprkos velikom smanjenjenju broja poginulih u proteklih 15 godina, u Evropi danas više od 30.000 ljudi i dalje smrtno strada na putu, a mnogo više njih bude povređeno svake godine. Uključivanje AEB sistema u ocenu EuroNCAP rejtinga automobila, upozoriće i podstaknuti potrošače da odaberu AEB sistem prilikom kupovine novog automobila, jer će tako poboljšati svoju bezbednost i pomoći sebi da izbegnu ili ublaže sudar.

Izvor: Netauto.rs



čitanja : 1241



Komentari

http://www.autoevolution.com/news/shocking-most-pedestrian-emergency-braking-systems-fail-independent-test-video-95337.html

Autor bmw series 8 11 Maj 2015, 22:29