
Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Stojadin Jovanović izjavio je danas da se saobraćajni udesi u Srbiji u više od 80 odsto slučajeva događaju zbog nedisciplinovanih vozača.
Saobraćajni udesi se najčešće događaju zbog neadekvatne brzine kretanja, uzimanja alkohola, nepropisnog preticanja i to su uzroci teških saobraćajnih nesreća koje su se dogodile ovih dana, rekao je on gostujući na TV Pink.
Jovanović je istakao da na događanje saobraćajnih udesa utiču i objektivni faktori kao što su vozilo i put, velike vrućine i povećan intenzitet saobraćaja na domaćim putevima.
On je istakao da je pripremljeno više kampanja za ovu turističku sezonu kako bi vozači poštovali propise i bili disciplinovaniji, ističući da, što je više apela, to je i veći njihov uticaj.
"Subjektivni osećaj kod vozača koji su nedisciplinovani da će zbog učinjenog prekršaja biti zaustavljeni i sankcionisani je najveća preventiva i brana od nepoštovanja propisa", ocenio je Jovanović.
On je istakao da je najvažnije da se sistemskim merama utiče na faktore čoveka i vozila koji utiču na bezbednost u saobraćaju i da država mora više uložiti u toj oblasti.
"I sad imamo situaciju da se tehnički neispravna vozila
kreću našim putevima", upozorio je Jovanović.
Jovanović je ukazao na pozitivan trend u prvih pet meseci ove godine jer je broj saobraćajnih nezgoda smanjen za 17 odsto, broj poginulih manji za 34 lica, a broj povređenih manji za nešto više od 830.
Za proteklih 10 godina je smanjen broj nezgoda, odnosno broj stradalih i poginulih na domaćim putevima za 50 odsto, što je i bila preporuka EU, kaže Jovanović.
Broj stradalih je od 17 lica na 100.000 stanovnika, koliko je nekada ginulo na domaćim putevima, smanjen na 10, tako da je taj broj više nego prepolovljen, rekao je Jovanović.
On je ocenio da je Srbija u pogledu bezbednosti u saobraćaju u poređenju sa drugim državama "u sredini", jer nije ni najbezbednija, ni najnebezbednija.
Jovanović je procenio da bi Srbija za pet do deset godina mogla stići najbezbednije države i da bi trebalo težiti nivou bezbednosti u saobraćaju koju imaju Holandija, Nemačka ili Engleska.
Izvor: Mondo.rs / Tanjug.rs
Niko ne pominje lose puteve, koliko su losi putevi krivi za nesrece? Od kada je poceo nov zakon da se primenjuje ni za jednu saobracajnu nesrecu sa smrtnim ishodom nije izasla komisija da utvrdi stanje puta i odgovornost putara, iako je zakon to predvideo, a zadnjih 10 dana poginulo je dosta ljudi. Hoce li bar neko nekada u ovoj ludoj zemlji kazniti putare ili nekog vise odgovornog za los put ? Inace u zadnjem broju AutoBild-a izvrsena kvantativna analiza asfalta na srpskom i nemackom auto putu, i podaci su katastrofalni.
Ok za tih 80%, po tom pitanju se nešto i radi, a za preostalih 20%, ko je tu kriv? Vozače disciplinuje policija a ko i kako disciplinuje krivce za tih preostalih 20% (pretpostavljam loši putevi, nedostajuća ili loša signalizacija, loša osvetljenost, itd).
Znao sam! Odmah komentari u stilu losi putevi, propao asfalt... Los put je retko kad uzrok nezgode a posebno teske nezgode (mada sigurno ima takvih primera). Odgovornost je vozaca da prilagodi brzinu uslovima na putu i da postuje ogranicenje brzine. Dakle najveci problem je BRZINA a ljudi vole brzo da voze a ako je dobar put vozice jos brze, tako da, iako zvuci paradoksalno, bolji put ne znaci i bezbedniji put. Zasto je brzina problem - odgovor daje fizika, kineticka energija je srazmerna kvadratu brzine, znaci ako idete 2 puta brze kineticka energija nije 2 puta veca nego 4 puta veca, 3 puta brze 9 puta veca energija, itd.
mamut
Potpuno si u pravu. Dok je put "loš", dotle sam ja i donekle "dobar". Vremenom neki djavo ponese čoveka i on prosto ne zna da "stane", sve dok se zlo ne desi ( drugom ili njemu ). Onda se "sabere", "podvuče crtu", koju dugo poštuje. Najviše dan ili dva ( ako se ono "zlo" desilo drugome ). Veoma žalosno ...