
Do sada je jedan od najvećih problema za autonomna vozila bio nedostatak jedinstvenih propisa, što je značilo da sistem odobren u jednoj zemlji nije nužno bio legalan u drugoj. Nova DCAS uredba, kako su objasnili iz kompanije, "pruža međunarodni pravni okvir za inovativne ssisteme pomoći vozaču nivoa 2 s naglaskom na bezbednost kupaca".
BMW je ranije imao posebno nemačko izuzeće, ali s ovim odobrenjem takva izuzeća više nisu potrebna pa se sistem može nuditi širom Evrope i u drugim zemljama koje primenjuju ECE propise.
Kako prenosi Index.hr, sistem nazvan "Motorway Assistant" omogućava vozačima da na autoputu pomere ruke s upravljača pri brzinama do 130 km/h. Ipak, važno je napomenuti da se radi o sistemu nivoa 2, što znači da vozač mora neprestano da prati situaciju u saobraćaju i da bude spreman da preuzme kontrolu u svakom trenutku.
Među naprednim funkcijama ističe se automatska promena kolovozne trake - vozač samo treba da je potvrdi pogledom. Sistem takođe može samostalno da predloži promenu trake da bi se pripremio za nadolazeći izlaz s autoputa.
U Nemačkoj je BMW otišao i korak dalje sa sistemom "City Assistant" namenjenim gradskoj vožnji. U početnoj fazi, on omogućava vozilu da se samostalno zaustavi na crvenom svetlu na semaforu i krene kada se upali zeleno. Iz BMW-a su najavili da će se dodatne funkcije za gradsku vožnju uvoditi putem bežičnih ažuriranja, čime obećavaju da će putovanja gradskim ulicama s vremenom postati još opuštenija.
Izvor: Index.hr / Carscoops.com
Foto: BMW