home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW sistem vožnje
 
BMW je postao prvi nemački proizvođač automobila koji je dobio odobrenje za svoj sistem autonomne vožnje prema novoj UN-ovoj Uredbi o sistemima pomoći vozaču (DCAS). Zahvaljujući tome, model iX3 sada može legalno da nudi funkciju vožnje bez ruku na autoputevima u brojnim zemljama, piše Carscoops.

Do sada je jedan od najvećih problema za autonomna vozila bio nedostatak jedinstvenih propisa, što je značilo da sistem odobren u jednoj zemlji nije nužno bio legalan u drugoj. Nova DCAS uredba, kako su objasnili iz kompanije, "pruža međunarodni pravni okvir za inovativne ssisteme pomoći vozaču nivoa 2 s naglaskom na bezbednost kupaca".

BMW je ranije imao posebno nemačko izuzeće, ali s ovim odobrenjem takva izuzeća više nisu potrebna pa se sistem može nuditi širom Evrope i u drugim zemljama koje primenjuju ECE propise.

Kako prenosi Index.hr, sistem nazvan "Motorway Assistant" omogućava vozačima da na autoputu pomere ruke s upravljača pri brzinama do 130 km/h. Ipak, važno je napomenuti da se radi o sistemu nivoa 2, što znači da vozač mora neprestano da prati situaciju u saobraćaju i da bude spreman da preuzme kontrolu u svakom trenutku.

Među naprednim funkcijama ističe se automatska promena kolovozne trake - vozač samo treba da je potvrdi pogledom. Sistem takođe može samostalno da predloži promenu trake da bi se pripremio za nadolazeći izlaz s autoputa.

U Nemačkoj je BMW otišao i korak dalje sa sistemom "City Assistant" namenjenim gradskoj vožnji. U početnoj fazi, on omogućava vozilu da se samostalno zaustavi na crvenom svetlu na semaforu i krene kada se upali zeleno. Iz BMW-a su najavili da će se dodatne funkcije za gradsku vožnju uvoditi putem bežičnih ažuriranja, čime obećavaju da će putovanja gradskim ulicama s vremenom postati još opuštenija.

Izvor: Index.hr / Carscoops.com

Foto: BMW



čitanja : 53



Komentari