
* Solidni finansijski rezultati: Prihod raste na 22,344 milijarde evra (+9,5%), operativna dobit doseže 1,790 milijardi evra (+5,4%), a neto novčani tok iznosi 1.934 milijarde evra (-2,8%)
* Visoka profitabilnost: Povrat od prodaje od 8,0% (2024: 8,3%) potvrđuje robustan poslovni model, što Škoda Auto čini jednom od najprofitabilnijih evropskih marki automobila
* Elektrifikacija se ubrzava: 150.700 elektrifikovanih vozila isporučenih širom sveta; kombinovani udeo BEV i PHEV vozila u Evropi iznosi 24,1% (2024: 11,1%); Elroq i Enyaq zauzimaju treće i šesto mesto među BEV vozilima u Evropi
* Kampanja internacionalizacije: Rekordne isporuke od 49.400 vozila u Indiji (+106,1%), vođene velikom potražnjom za lokalno proizvedenim modelima
– U prva tri kvartala 2025. Škoda Auto zabeležila je snažne ključne finansijske pokazatelje: prihodi su porasli na 22,344 milijarde evra (+9,5%), operativna dobit porasla je na 1,790 milijardi evra (+5,4%), a neto novčani tok zadržao se na vrlo visokom nivou, iznoseći 1,934 milijarde evra (–2,8%). Povrat od prodaje (RoS) ostao je na solidnih 8,0% (2024: 8,3%), potvrđujući Škodinu poziciju kao jednog od najprofitabilnijih evropskih brendova automobila. Kupcima širom sveta isporučeno je 765.700 vozila, što je međugodišnje povećanje od 14,1%. U Evropi (EU27, UK, Švajcarska, Norveška i Island), marka je isporučila 616.300 vozila, držeći treće mesto ukupno u regiji. Modeli BEV i PHEV činili su 24,1% isporuka (2024: 11,1%), a modeli Elroq i Enyaq zauzeli su treće i šesto mesto u prodaji BEV vozila u Evropi. Osim toga, Elroq je prešao granicu od 100.000 narudžbina od početka prodaje. Škodina strategija internacionalizacije takođe stupa na snagu, s rekordnih 49.400 vozila isporučenih na indijskom tržištu (+106,1%). U Vijetnamu je proizvodnja Kushaqa započela ranije ove godine, a proizvodnja i prodaja modela Slavia započela je u septembru.
„Škodini snažni devetomesečni rezultati dokazuju da naša strategija funkcioniše: Profitabilno rastemo, brže se elektrifikujemo i širimo se globalno. Čvrsto zadržavanje pozicije trećeg evropskog automobilskog brenda uz udvostručavanje isporuka u Indiji pokazuje snagu našeg tima, naših partnera i poverenja naših kupaca. Napredujemo s poverenjem, efikasnošću i hrabrošću da oblikujemo budućnost mobilnosti.“
Klaus Zellmer, izvršni direktor Škoda Auto
„Naši rezultati ostaju vrlo jaki i nakon trećeg tromesečja. Ovo je veliko postignuće, posebno s obzirom na kontinuirane izazove na tržištu. Povećanje operativne dobiti od 5,4% na 1,790 milijardi evra i snažan razvoj neto novčanog toka pokazuju čvrste temelje našeg uspešnog poslovnog modela i dosledno sprovođenje našeg programa Next Level Efficiency+. Osim toga, nastavljamo da tražimo potencijal za uštedu troškova unutar sinergija Brand Group Core, kao što je razvoj i proizvodnja dolazećeg potpuno električnog crossovera Epiq. I dalje smo uvereni u našu sposobnost održavanja pozitivne putanje kroz disciplinovano upravljanje troškovima i jasan fokus na naše strateške ciljeve.“
Holger Peters, član Uprave Škoda Auto za finansije, IT i pravne poslove
„U prva tri tromesečja potražnja za Škodinim vozilima značajno je porasla. U Evropi nadmašujemo celokupno tržište, držeći treće mesto zahvaljujući našoj širokoj ponudi modela, a ujedno smo i drugi najprodavaniji brend među važnim flotnim kupcima. Štaviše, gotovo svaki četvrti Škodin automobil isporučen u Evropi sada je elektrifikovan. To nas čini optimističnima za budućnost. Naš sledeći korak biće lansiranje novog potpuno električnog crossovera Epiq, koji će biti Škodin novi ulazni model u električnu mobilnost, s cenom koja će na mnogim tržištima odgovarati ICE modelu Kamiq.“
Martin Jahn, član Uprave Škoda Auto za prodaju i marketing
Škoda Auto nastavlja da niže solidne rezultate u godini 130. godišnjice
Škoda Auto je u prva tri tromesečja isporučila ukupno 765.700 vozila (2024: 671.300) kupcima širom sveta. Međugodišnji porast od 14,1% podstaknut je jačom prodajom na ključnim evropskim tržištima i u Indiji, uz najširu i najmoderniju ponudu modela brenda, koja pokriva sve tipove pogonskih sklopova.
Kao rezultat toga, češki proizvođač nadmašuje ukupno tržište, ostajući treći najprodavaniji brend u Evropi (EU27+4). Strateški cilj brenda je ostati među tri najtraženija proizvođača automobila u Evropi do 2030. godine.
Škoda je takođe zabeležila značajan rast na svom najvećem tržištu, Nemačkoj, sa 153.800 isporuka, što odgovara apsolutnom porastu od 13.800 vozila (+9,9% u odnosu na prethodnu godinu). Drugi značajni porasti zabeleženi su na drugom najvećem tržištu, Češkoj (67.700; +6.000; +9,8%) i trećem najvećem tržištu, Ujedinjenom Kraljevstvu (66.100; +7.800; +13,4%), kao i u Danskoj (15.100; +5.600; +59,2%) i Španiji (30.000; +5.400; +21,9%).
Izvanredno postignuće je drugo mesto u Evropi po flotnoj prodaji vozila (isključujući službena vozila i najam).
Elektrifikacija se ubrzava: Elroq i Enyaq među najtraženijim električnim vozilima u Evropi
Tokom prva tri tromesečja ove godine, Škoda Auto je širom sveta isporučila 150.700 vozila s elektrifikovanim pogonom (BEV i PHEV). U Evropi je kombinovani udeo isporuke BEV i PHEV vozila iznosio 24,1% (2024: 11,1%). U kategoriji BEV, Škoda je postala četvrta najprodavanija marka s tržišnim udelom od 6,6%.
Uspeh Škodinih BEV modela bio je ključan: marka je globalno isporučila 118.600 BEV vozila – 60.400 jedinica Elroqa i 58.200 jedinica modela Enyaq porodice. U Evropi se oba modela nalaze među deset najboljih električnih vozila: Elroq je treći, a Enyaq šesti.
U Češkoj, Danskoj i Slovačkoj, Elroq je najprodavanije BEV vozilo; U Austriji, Holandiji i Švajcarskoj nalazi se među prva tri. Enyaq se plasirao među prva tri u Češkoj, Nemačkoj, Finskoj, Austriji, Slovačkoj i Švajcarskoj. Potražnja kupaca i dalje raste; u septembru je Škoda Auto zabeležila rekordni mesečni broj isporuka električnih vozila (17.400), a do kraja oktobra kompanija je primila više od 170.000 narudžbina za potpuno električne modele širom sveta. Najpopularniji Škodin model ostaje Octavia sa 142.200 isporuka kupcima, a slede Kodiaq i Kamiq.
Internacionalizacija i uspeh u Indiji se nastavljaju; proizvodnja pokrenuta u Vijetnamu
Na međunarodnim tržištima, Škoda je takođe zabeležila porast isporuka. U Indiji je Škoda dodatno ojačala svoj drugi stub uz svoje ključno evropsko tržište. Ukupne isporuke kupcima više su se nego udvostručile u odnosu na prethodnu godinu, dosegnuvši rekordnih 49.400 (+106,1%). Kylaq je činio značajan udeo s 30.100 isporučenih vozila. U septembru je brend ostvario prekretnicu od 100.000 proizvedenih Kushaq jedinica.

U Vijetnamu je u septembru započela proizvodnja i prodaja limuzine Slavia, drugog lokalno sastavljenog modela, nakon Kushaqa. U oktobru je Škoda Kodiaq osvojio titulu „Porodični automobil godine“ na renomiranoj vijetnamskoj dodeli nagrada Better Choice.

U Turskoj, drugom najvećem inostranom tržištu za Škodu, isporuke su dosegle 32.200 vozila (+7,0%), podstaknute snažnom potražnjom za modelima Superb i Octavia. U Maroku je proizvođač automobila ostvario 4.500 isporuka (+43,8%), dodatno učvršćujući svoj uticaj u severnoafričkoj regiji.
Budući elektrifikovani portfolio: Epiq gradski SUV crossover i veliki porodični SUV sa 7 sedišta
U septembru je izložbeni automobil Škoda Epiq pružio pregled gotovo proizvodne verzije nadolazećeg potpuno električnog gradskog SUV crossovera planiranog za 2026. godinu. Biće to Škodin ulazni model u e-mobilnost, s cenom sličnom kao i za njegov pandan s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, Kamiq, na mnogim tržištima.

Češki proizvođač automobila takođe će predstaviti proizvodnu verziju koncept studije Vision 7S, potpuno električnog velikog porodičnog SUV-a. Gledajući dalje u budućnost, nedavno predstavljeni Vision O pruža konkretan pogled na Škodinu električnu budućnost u segmentu karavana i razvijeni dizajnerski pravac Modern Solid.
Izvor: Škoda