
Nissan je aktuelnu generaciju sportskog modela GT-R promovisao na Salonu automobila u Tokiju 2007. godine, a zatim je predstavio nekoliko doteranih verzija. Tako se krajem prošle godine pojavio i modifikovani GT-R za 2012.
Podsećanja radi, modifikovani GT-R za 2012. godinu odlikuju pojačani motor (3,8 litarski V6 motor pojačan na 405 kW/550KS i 632 Nm obrtnog momenta), unapređene performanse i upravljanje, modifikovano ogibljenje i transmisija, poboljšana aerodinamika, bogatija standardna oprema, ali i smanjena potrošnja goriva i manja emisija CO2 (sa 12,0 litara potrošnja smanjena na 11,8 litara na 100 km; naravno ovo je fabrički podatak).
Međutim, sada su se u američkim medijima pojavile informacije da u Nissanu razmišljaju da uopšte ne daju zeleno svetlo za razvoj naslednika aktuelnog GT-R-a (R35).
Po tim izvorima, rukovodsto japanskog proizvođača navodno još nije odobrilo početak razvoja novog GT-R-a (oznake R36), ali predstavnici Nissana ne žele da komentarišu ove navode.
Ranije se inače govorilo da su u Nissanu odlučili da odlože dolazak novog GT-R-a, i to za modelsku godinu 2018, pa čak i to da bi mogao da dobije hibridni pogonski sistem. Sada međutim fanovi strahuju da novog GT-R-a uopšte neće ni biti.
Mediji špekukišu da bi razlog za ukidanje Nissana GT-R (ako do toga stvarno dođe) mogla da bude sve slabija potržanja i ekonomska kriza, kao i činjenica da će se Nissan sve više fokusirati na električna vozila. Ovde takođe treba dodati i podatak da je nedavno penzionisan i Kazutoshi Mizuno, glavni inženjer aktuelnog GT-R R35 modela.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Што се конкуренције тиче, не морају да журе, задали су домаћи задатак.
А штета би била да не дође наследник. И одлазак чика Мизуна је велики проблем.
Ma brate, ovaj postojeći GT-R toliko je dobar da im naslednik ne treba. Lično, voleo bih neki GT-R lite, nešto sa istom šasijom i adekvatnim ogibljenjem i sa nekim malo slabijim i dosta štedljivijim motorom (i znatno jeftinijim za registraciju), npr neki V6 2.5L turbo i oko 300-350KS i cenom jedno 15k nižom... Al' pusti snovi... :(
Pa ako je gospodin Mizuno otisao, ne znaci da nema nekog ko ga moze zameniti. Nece sa njim i masinstvo otici iz Nisana, vec bojim se da inzenjeri u ovakvim firmama sve vise pocinju da razmisljaju kao menadzeri a manje kao inzenjeri. Nazalost, to je tako svuda pa i u Nisanu, entuzijazista sve manje, menadzera sve vise....
@Miki
Pa zato je tu 370Z... doduse malo je veca zapremina V6 od tvojih zahteva... ;)
370Z je OK što se performansi tiče, ali preveliki motor za svaki dan, em što se potrošnje tiče, em registracije. A motori su napredovali, danas iz 2.5L turbo bez problema bi moglo 300-350KS...
Мики
Имаш дизела једног за сваки дан, а ако хоћеш сс, онда нема компромиса. :)
Годзила.
То да смање мотор, не би било то то. Мора да кида, а за економију постоје друге опције. ;)
Znaš kako, za gorivo bih i dao, ali neću državnim haračlijama zbog 3800ccm da dajem preko 2000e godišnje na registraciju...
I zašto samo 100,000km? Pa i GTR izvlači preko 500KS iz 3800ccm, a ja želim 300KS iz 2500ccm, što mu dođe na isto. Pa i Ford izvlači 125KS iz 1000ccm (1.0SCTi) što mu dođe tu negde...
@Miki,
to i jeste problem i gt-r-a i svih slicnih auta. potrazi malo po netu, videces da im strada menjac dok su jos pod garancijom
@Miki
Imas ti i situaciju 2.0 400ks ;) Lancer Evolution FQ400.
Ima vise automobila sa takvim motorima,a jaca snaga...Npr,McLaren Mp4-12c takodje ima 3.8 masinu,911 Turbo S isto,samo sto McLaren ima 590ks,911 530...911 Gt2rs ima 3.6 motor i 620 ks ;)
@mile
to je bilo na starom prvom GTR-u(model za 2008), kada se cesto koristi launch control mjenjac se moze pregrijati.
Menjac kod novog gtr-a ima insstalirano dodatno hladjenje i takodje posle par uzastopnih launch contorla, menjac ima automatsku blokadu i auto se mora provozati odredjenji broj km radi hladjenja!
sramota ... znas kad bi se viperu ili corvette tako nesto desilo? mozes da se izivljavas na njima i opet vecno traju