
Loša vest za sve ljubitelje Fiata. Italijanski proizvođač je naime objavio da prekida proizvodnju modela Punto.
Uprkos činjenici da je reč o drugom najprodavanijem automobilu na italijanskom tržištu, interes je, čini se, splasnuo. Tome u prilog ide i fotografija koja prikazuje nagomilane primerke Punta u krugu fabrike Melfi.
Kako bi sprečio daljnju epidemiju, Fiat će prekinuti proizvodnju Punta na tri meseca, u periodu od avgusta do oktobra ove godine.
Višak proizvodnih kapaciteta Italijani nameravaju da reše sastavljanjem automobila za druge proizvođače. Nagađa se da će Fiat, uz novi Punto, koji možemo očekivati na tržištu 2014. godine, u Melfiju sastavljati i novu Mazdu 2.
Izvor: Autoholik.net
Pucaju i tamo gde su navodno najjači. Pa ne mogu 7 godina da uvaljuju suštinski jednu te istu šklopociju, da drže cenu kao da je Polo i da očekuju dobru prodaju. Pored svega, hteli bi da se provuku još 2 godine bez novog modela. Sa takvim potezima im ne preostaje ništa drugo nego da kevću na VW :)) Ima SerĐo da ih satre :)) haha
Šta kazes, provalio ih narod, ne mogu stalno na istu foru da uzimaju pare? Mislim da je više kriza uticala na to, u Avgustu je ionako odmor.
Ja dugo govorim da su gotovi. Posljednju šansu za oporavak su imali 2006-07, kada su lansirali GP i 500. Zatim je nizašao bravo koji nije uspio... Koliko je Marchione najavio modela i ništa se nije desilo. Koja je sad taktika? Punto se ne prodaje zbog vrućine, a čim malo za'ladi, kupci će nagrnuti!!!
@Milan
ovo je u stvari odlicna vest! Prodavace ih upola cene, kupujem! :)
A mozda ih budu delili i za dz...
@carobnjak
Jedva čekam da slavim propas' :)) Samo napred Serđo!
P.S. Vidiš da ne rasprodaju ni ove dvogodišnje Classice... Znači čim neko kupi "novog" Classica odmah treba da zameni ulje u motoru, i tečnost za kočnice, a verovatno i metlice brisača. Sve ostale tečnosti, ulja i gume imaju za dve godine kraći vek. Verovatno da treba da se obrade diskovi, a možda i doboši. Auspuh takođe ima dve godine kraći vek. Sve u svemu "nov" Classic ne vredi ni 4500 €.
Ne brinite, neće kompanije ko Fiat propasti. Stala bi opet iza njega Italija, a sad i SAD, i odrešile kesu. Ne radi se samo o parama, već i tehnologiji i radnim mestima. Mislim da se i na nivou EU planira pomoć autoindustriji.
@Dejan, ne preterujmo, Svaki Punto koji stoji duze, ponovo se proverava i sređuje pre prodaje. Sigurno ga kupac neće dobiti direktno s placa posle toliko stajanja. Video sam da su metlice odvojene od stakla. A i to ulje i tečnost ne kosta mnogo,. Uostalom piše god. proizvodnje i normalno da pada cena s njom.
B. M
Slažem se sa tobom, Fiat je mnogo više ,nego punto,500 itd...to je ogromna kompanija,puno radnih mesta i pitanje je kako da propadne ,,,nema šansi ,ono nekad mu ide bolje nekda gore, evo i ove godine su u plusu pola mlijarde,ipak je u plusu ,ima drugih u minusu..itd,,sve je to biznis, a brate tu i vlada mora nešto uraditi ,jer korejanci ,ga brate deru , uh,,treba im uvest poreze neke carine sta ja znam,ipak se mora štitit svoje..
Ljudi, nemojte se zavaravati... Neće moći Italija ovaj put ništa napraviti za FIAT jer i država finansijski visi o koncu, nisu to osamdesete. I ne odlučuje se sada u Rimu nego u Briselu, a tamo su opet Švabe glavne. Uostalom, sjetite se British Leyland-a, koji su to bili kapaciteti, a više ih se niko i ne sjeća.
Čarobnjak,
To što si Ti predložio bi stvarno trebalo napraviti, prodati te aute za pola para (toliko ili manje su troškovi proizvodnje), doći do novaca, razviti do kraja modele koji se najavljuju već duže vremena, a koji se ne pojavljuju. Rafalno izbacivati modele (to je napravila KIA, koja je bila pred zatvaranjem prije deset godina). Ako to ne naprave, propadaju sigurno. Meni stvarno nije jasno da firma koja u petnaest godina napravi dva revoluicionarna motora (JTD/multijet i multiair bez konstrukcijskih grešaka), koji su popravili kvalitetu limarije da je takvu malo ko trenutno ima, nije u stanju napraviti auto bez mušica i izbaciti dovoljno modela da postigne volumen prodaje.
Pa treba ili cena da ide dole, ili da izadje novi model, prosto k'o pasulj. Ovako ih ubi Polo, a i Koreanci koji za istu kintu daju mnogo vise.
Kad su "prsli" u Italiji, sta da ocekuju od ostatka Evrope? Fiat godinama kasni sa izbacivanjem novih modela, prepakuju jedno te isto, cenama su vrlo nekonkurentni, ako ubrzo ne naprave neki wow model - krecu definitivno ka dnu. Jeste to veliki proizvodjac, ali sa starim, nekonkurentnim modelima, visokim cenama i sve manjim volumenom prodaje nemaju se cemu nadati. Uskoro ce morati nesto da prodaju, lancia-u nemaju kome, verujem da se ferarija i maseratija nece odreci, alfa ce tu prva da ode. Pitanje je koliko ce i to uspeti da ih oporavi.
I, da, jos ovo, i dalje u kompakt (golf) klasi prodaju bravo koji je kad se pojavio konkurisao golfu 5. Onda je golf izbacio "sesticu" (koja je celom svetu neuporedivo bolja nego bravo, osim carobnjaku) pa sad stize i golf 7, a oni jos prodaju bravo??? A naslednika ni na vidiku. Pa naslednika alfe 159 najavljuju godinama, nekad mi se cini od XVIII stoleca...
@Damko
Bravo je izbacen pre 5 godina a to jos nije vreme za zamenu!
Od cele tvoje politike jedino si u pravu za cene.
A Bravo je avion za Golfa, auto bez mane, za neupucene nedokucivo...
čarobnjak, a šta ti misliš doktore, što je ovako pala potražnja Puntima pa su se ovolko nagomilali ispred fabrike?
Kriza, nezainteresovanost kupaca za taj model ili šta već?
@carobnjak
Bravo avion za golfa, hahahaha, da, da, svakako. Ali avion bez krila.
@MasterHaosis
Mnogo su, bre, moderni ti puntici, kao avioni, nego narod nikako da shvati. ;)
Damko, haha, i cena im je još modernija.
Pozdrav brate drago mi je da te vidim i tebe.
@MasterHaosis
Pozdrav i tebi.
Problem sa fiatom je sto njihovi modeli kad se pojave izgledaju lepo i sveze jedno godinu dana, posle toga vec ostavljaju utisak da su 5 godina na trzistu. Evo, sto carobnjak rece, bravo je 5-6 godina na trzistu, ali su ga svi konkurenti pretekli po pitanju dizajna, a i cene za ono sto nude. Ne kazem da je bravo los auto, ali imam utisak kao da je rec o modelu starom 8 godina. A polovnjaci koji se prodaju za neku pristojnu cifru nisu losa kupovina, mada su i francuski polovnjaci tu negde sa cenom. Ako fiat misli da se izvuce iz krize morace da smanji rok trajanja modela na trzistu, inace propadaju skroz. Trenutno im je chrysler jedina pozitivna tacka u sveukupnom poslovanju.
Damko, to je tačno. Fijat nije dugo vremena izbacio neki model osim 500L, pa će i njega kao Punta i 500 da prepakuje samo, da pravi mnoge verzije i da krpi ono što je uloženo umesto da izbaci nove modele kao konkurencija.
Bravo ha već nema 5 godina, a bitno da je 500 izašao u 50 verzija. A gde su ostali Fijatovi modeli? Oni su baš bili dobri pre par godina.