
Pre mesec dana švedski automobilski magazin Tekniks Varld srušio je na testu izbegavanja severnog jelena poslednju generaciju Jeep Grand Cherokeeja. Automobil se prilikom naglog izbegavanja prepreke pri brzini manjoj od 65 km/h zamalo prevrnuo. Chrysler se žalio i Šveđani su odlučili da ponove test koji je konkurencija poput Volkswagen Touarega, BMW-a X5 i Volvoa XC90 odradila bez greške.
U ponovljenom testu, sa novim automobilom koji je bio natovaren prema švedskim
propisima, sa pritiskom u gumama pp Jeepovim specifikcijama i sa vazdušnim vešanjem
Quadra-lift u automatskom režimu, ekipa Tekniks Varlda dobila je isti rezultat.
'Nije dobro, traljavo je i opasno', komentarisao je Tekniks Varldov novinar
Linus Projtz zaključivši da elektronska kontrola protiv prevrtanja i ESP nisu
odradili svoj posao.
U Jeepu tvrde da je Grand Cherokee isti test u izdanju nemačkog Auto Motor und
Sporta odradio bez greške, ali da će u obzir uzeti švedske rezultate i pažljivo
ih proučiti.
Video drugog Grand Cherokeejevog bezuspešnog pokušaja možete pogledati u
nastavku.
Izvor: Tportal.hr
od kada su x5, touareg i xc90 konkurencija grand cherokeeu? grand cherokee kosta $27,000, najjeftiniji touareg je $43,000, x5 $47,000, a xc90 $39,000.
Iz aviona se vidi da VW i Volvo idu duplo sporije, pogotovo Volvo koji prakticno mili.
Ne vidim da ista kazu o (ne)opterecenosti druga dva,a takodje ne vidim ni suvozaca ni kamermana u druga dva.
Jeep je bezmalo duplo jeftiniji od druge dvojice.
Jaoj, Predrage najgori si od sve dece... :)))
Pa što ne voze putevima gde su samo veverice i zecovi, i problem rešen.
I onako nema mnogo tih rogonja sa severa.
Šta reći, hladni i pohlepni Evropljani ne žele njegov uspeh na njihovom tlu.
Izgledom ih sve pere, pa kada ne mogu da mu oduzmu izgled onda će na druge načine.
Iako nije cenovna ista klasa, izgleda 5god. modernije od jenog X5 a o ML-u da ne govorim...
Kako kada ga je testiralo 11 inženjera iz Krajslera nije mogao da se prevrne? Kako da ne...
Фордовац и Разиел
Слажем се.
Џип кида, зато му подмештају сад.
Уосталом, велики поглавица је прави теренац, није спортски ауто.
А и поред свега тога, не би се преврнуо нити имао проблема.
Џип је за Фолцику и Волвоа аждаја.
Овде нешто смрди баш, како нигде до сад није имао проблема ???
Nešto ipak nije u redu, ako do sada od onog faličnog mercedesa A klase sa kraja 90-tih, niti jedan auto ili suv nije imao ovaj problem... treba ispitati i ukoliko zaista postoji problem, to i priznati i korigovati.
I odakle vam da je Grand Chirokee duplo jeftiniji od Tuarega? Možda u USA, ali u Srbiji osnovni Grand Chirokee 3.0CRD Laredo košta 46900e, a osnovni Tuareg 3.0TDi 52132e...
А ја га баш јуче бранио свим силама и помињао намештање! :))
Мада и ако којим случајем постоји проблем, може бити само софтверске природе.
@Predrag
tako je, za sve treba optuziti Fiat! To ce sigurno vaskrsnuti Zastavu i njene sklopocije... :)
Uopšte je glupo ovako nešzo i probati sa džipom. Kad bi "ovo" prošao, ne bi ni bio džip. Jedno i drugo ne ide.
Najjači! Evo, cak je i zabavniji za voznju od konkurencije, mozes da ga dignes na dva tocka;)) Šalu na stranu, da ima kakvih problema valjda bi se ljudi javljali zbog istih, nije u prodaji bas od juce.
Predrag
Automobil sa Tigar gumama se ne može prevrnuti. On samo kliza na sve strane :)) Trebali su ovoga Jeepa opremiti Tigricama i rešen problem :)
@carobnjak
Ni Škode se ne prevrću. Mučio sam jednom Fabiju po krivinama i jedva sam uspeo da joj aktiviram ESP. A baš sam je mučio :)))
@Mange
Meni se "Tigrice" nikada nisu klizale, ali su zato "Trayalke" kao skije :)) Zbog njih sam čuknuo Yuga starog samo 2 dana. Tigrice se samo brzo troše, a Trajalke ispucaju, krive se, tresu i nikako da se potroše. Skandalozna "guma". Po meni najgora uz Matador.
Овом џипу само фали осмостепени мењач, то му је једина реална мана.
А најавили су да ће бити у продаји са ЗФ-овим 8-остепеним мењачем. Не знам јесу ли га убацили, или се још чека.
@Predrag
haha, nisi ga cuknuo zbog guma, nego zato sto ne znas da vozis! :)))
@carobnjak
Ma nemoj? Kupi Trayal pa probaj da kočiš malo jače i vidi šta se dešava. Kliza se kada prelaziš preko šahta kao po ledu. Nema Yugo baš tako jake kočnice da točkovi proklizaju čim malo jače stisneš kočnicu. Taksista je ukočio na zeleno, a ja sam se sa pritisnutom kočnicom klizao do njega 15 m. Počeo sam da kočim kada sam išao do 40 km/h.
@Predrag
ko jos kupuje Trayal?!?
Izgleda samo masinski inzenjeri... :)
@carobnjak
Dobio sam ih na prethodnom Yugu. Kada su nam isporučivali Floridu tražili smo Tigar 621 ;)
Za sve dobro kod Chrysler-a je zasluzan Fiat a ono sto ne valja to je odavno, pre "preuzimanja" od Fiat-a... :))))
@Orlo
a sta je to dobro u Chrysleru?!?
Uostalom ovaj model nema bas nikakve veze sa Fiatom, krivac je Mercedes...
@carobnjak,
pare, bez kojih bi fiat sada polako planirao bankrot :)))
@carobnjak,
ram, 300, minivanove, charger, wrangler, durango ... ima chrysler dosta vise dobrih vozila nego sto ljudi misle.
@mile antena
nazalost ili na srecu, ovde njihova "dobrota" nije poznata...
@carobnjak,
realno, nije ni bitno sta nego u evropi misli o njima posto se vecina njegovih proizvoda i ne prodaje u evropi
@mile antena
apsolutno tako, s tim sto je i objavljivanje bilo kakvih vesti o njima potpuno besmisleno...
2:49 ova poruka ''Don't buy Jeep...'' mi je malo sumnjiva ali opet nije ni nemoguce da Jeep ne moze proci ovaj test.
@carobnjak
Kvalitet enterijera npr. za koji vidim da se forsira cinjenica da su navodno zaduzeni iz Fiata posto navodno ovi iz Chryslera ne znaju da naprave auto niti imaju predstavu sta rad knkurencija po tom pitanju...
Uostalom ovaj problem im je poznat sada videcemo da li ce ga srediti kao sto je MB sa A-klasom svojevremeno resio... ili ce to proci neprimeceno od strane odgovornih iz Fiat...
ma da imam pare nebi nikad kupio jeep-a veoma su loši, traljavo urađena unutrašnjosta a vozne osobine su uvjek bile ispod konkurencije, jedino sto vrijedi je ime, ali i ono pomalo blijedi .. a ovaj jelenski test je sramota za jeep ..
mora da iz tog razloga danas sve terence ljudi zovu "dzip" ... :)
Lažiraju ljudi lažiraju ,boje ga se pa hoće da ga sruše , Evropljani su pokvareni..Evo testa za NCAP..I ko su ovi Šveđani j...ih Jelen:()))
i tačno JEEP je terenac on nema konkurenciju ,pa prema njemu svi terenca zpvi đžep po naški...
sledi demant NCAP
https://www.youtube.com/watch?v=MZHWN6U2t7I
Kod nas kosta 40000, zato sto bi Fiat da zaradi u evropi, a kod Amera to ne moze, jer vec godinama kupuju Jeepove i znaju sta se koliko placa, isto kao sto nece da palte gorivo 5 puta skuplje, kad vec imaju toliko naftnih tajkuna. Ovde je prica, naravno, obrnuta, kao i uvek...
konkurencija je prosla bez problema..a gde je mecka audi..oni isto nisu prosli..
Fordovac 02 Avg 2012, 23:16
Nema to veze sa Fiatom, Jeep je ovdje uvijek bio skup, kao i Chrysler 300.
mile antena
Je li to stvarno cena (27.000 dolara) za nov Grand cherokee u USA? To je bash jeftino tamo, ovde je dupla cena. I ako znas, nude li GC sa dizel motorom tamo preko planina i mora?
hahe, ćuti ne pričaj tako, sad će da ti dođe mile antena da ti kaže nešto, zaboravljaš da je on zadužen dabrani Amerikance ovde.
Ova prica je od pre nekih mesec dana i odavno je potvrdjeno da je test namesten. Ispostavilo se da je Jeep na tom testu bio pretovaren i da je pritisak u gumam pogresan. Kada su svedjani objavili ovu vest krajsler je odma ponovio test i nijednom nije dobio ovakav rezultat. Takodje je ponovio test i u svedskoj, ali nijednom nije dobio ovaj rezultat, sto samo znaci da je ovo jedna od mediskih kampanji VW protiv konkurencije. Ipak jeep je pravo terensko vozilo za razliku od nekih koji se samo tako predstavljaju. Nije mi jasno zasto se ovaj clanak objavili tek sada kada je situcaija sa testom razresena? i zasto objavljujete pogresne rezultate?