
Kia je na ovogodišnjem takmičenju Automotive Brand Contest 2012 osvojila čak 3 dizajnerske nagrade, što je samo još jedan od mnogobrojnih dokaza velikog napretka ovog automobilskog giganta otkako je na čelu dizajnerskog odeljenja čuveni Nemac Peter Schreyer.
Novi Kia cee’d, predstavljen juna ove godine, pobedio je u kategoriji spoljašnjosti, a cee'd je zaslužio i poseban pomen zbog značajnih inovacija na području dizajna unutrašnjosti.
Osim toga stručni žiri je za najbolji koncept proglasio Kia GT. Sportski kupe sa pogonom na zanji par točkova inače je svoju premijeru doživeo prošli septembar na salonu u Frankfurtu.
Automotive Brand Contest, osnovan 2011. godine, postao je međunarodno priznato takmičenje otvorenog tipa namenjeno svim kompanijama u automobilskoj industriji i njihovim partnerima s područja dizajna i komunikacije brenda. Ukupno je 16 kategorija, koje pokrivaju dizajn vozila, delova i dodataka, tehnologije i ostalo.
Druga generacija modela cee’d - Kijinog evropskog prodajnog bestselera - predstavlja vozilo s karakteristikama kupea, ali istovremeno nudi i prostranost i praktičnost hečbeka. Atraktivnu spoljašnjost zaokružuju hromom oivičene velike staklene površine i mišićaste crte maske motora. Odličnost se nastavlja u unutrašnjosti s ergonomskom, ka vozaču usmerenom centralnom konzolom i kvalitetnim materijalima, a sve je poduprto sa Kijinom revolucionarnom 7-godišnjom garancijom.
Dizajnere su kod nastanka koncepta GT inspirisali grand toureri iz 70. godina prošlog veka i kombinuje mišićaste proporcije sa savremenom, elegantnom unutrašnjošću. To nudi uvid u Kijinu dizajnersku filozofiju bliske budućnosti.
Svečana dodela priznanja pobednicima biće održana 27. septembra 2012. godine na salonu automobila u Parizu, kada je predviđen 1. novinarski dan i tzv. dizajnerska noć.
Kia Motors je na prošlogodišnjem takmičenju Automotive Brand Contest osvojila više nagrada – “najbolji od najboljih” (Best of the Best) u kategoriji dizajna brenda, dok su modeli Sportage, Rio i Optima pobedili u kategoriji spoljašnjosti.
PR Kia Motors
@carobnjak
Zgodan je ovaj Ceed, nema šta. Priznao sam to još pre neki dan nakon susreta "oči u oči". Samo još da porade na benzinskim motorčićima i limariji, pa mogu da uđu u moj izbor ;)
@Predrag
ih, kad je od mene dobila nagradu, cak ne mogu ni da se setim... :)
Za limariju nisi u pravu, pa necemo valjda opet? Postao si senilan, ccc...
Ja sam opet u pravu, KAO I UVEK, što se dizajna tiče.
Zna Šrejer znanje
@Predrag
benzinski "motorcic" 1.6 GDI je savrsen, ako si uopste cuo za njega...
@carobnjak
Nije savršen čak ni na papiru. Maksimalni obrtni moment mu je manji nego kod moje Fabije, a dostupan je tek na 4850 o/min. Moraju još da napreduju u oblasti "elastičnosti" i "prohrđavanja" :))
@Predrag
pa to nije turbo motor kao TSI, nije za poredjenje. Jaci gas i leti... :)
U svakom slucaju je bolji od starog 1.6!
@carobnjak
Tu tehnologiju koju Kia sada fura, VW je počeo da primenjuje pre 10-12 godina. Zaostaju...
GDI je samo Carisma i Galant..
Posle 150,000km je bio za vađenje..
Kia je napredovala bez pogovora..
Predrag
Taj "napredak" VW-a ima i drugu stranu medalje, koji je jako negativno uticao na pouzdanost, a o odnosu prema kupcima ( u svetlu otklanjanja falinki ) ne treba ni trošiti reči. Na ceed-u ti barem neće crći "puhalo", a nisam još čuo ni da imaju problem sa "lancima i katancima" ...
Lično, dugoročno, ja bih pre MPI nego GDI ( ali ne sporim užitak koji daje TSI )
Predrag-ovski, Pančev-ski, Moron-ski
Pa gde ste dečaci, građani, blogeri...
Pošten neki žiri, nagrada je stvarno u pravim rukama :)
Da sam ja "žirirao" laureat bi sigurno bila i Honda Civic, naročito za enterijer!
Verovatno će mnogi reći:
"Sreća da "Đenka" nije u žiriju, bolje da se drži Kristine, bioskopa i ton filmova!"
@Panchev9
Nece biti!
"The 1.6L (1,591cc) Engine was introduced in the 2010 Hyundai Accent concept car. This engine features a bore x stroke of 77mm x 85.44mm,[1] Gasoline direct injection, and Dual-Continuous Variable Valve Timing pushing power output to 138 hp (103 kW; 140 PS) at 6300rpm and 123 lb·ft (167 N·m) at 4850rpm.[2] The Gamma MPI version makes 122 hp (91 kW; 124 PS) at 6000 rpm and 115 lb·ft (156 N·m) of torque at 4,200 rpm while the Gamma II MPI version with dual CVVT makes 128 hp (95 kW; 130 PS) at 6300 rpm with 116 lb·ft (157 N·m) of torque at 4,850 rpm."
Postoji gomila modela sa GDI motorima a Mitsubishi je samo bio pionir:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection
carobnjak
Hoć,, biće za vek i vekova..
Nepotrebno pisanije..
Baš zato što je "pionir".. Zato je GDI vezano za Mitsubishi..
carobnjak
Ako do sada nisi primetio da imam "svoje" komentare( kako stoje stvari za mene), onda ništa..
I danas pamtim dan kada sam seo u prvu Carisma-u GDI i kada sam se zabezeknuo zvukom "dizel" motora.. Ludi Japanci upotrebiše slovo D u benzinske motore..
OK, Mitsubishi je prvi počeo, ali GDI ostali "krste" na svoj način: FSI, HPI, SCI...
Kia i HYundai svakako kasne sa primenom tehnologije jedno 10-12 godina.
carobnjak
Jašta..
Predrag
Indžinjeru jedna lekcija.. Šta znači SCI? Neka krimi serija iz NY, Miami i sl..
@Predrag
Kia i Hyundai su marke koje su rekorderi po ubrzanom napretku, uporedjujuci sa desetak godina unazad!
A savremeni motori uopste ne moraju biti prednost, posebno ne kod nas, a ti to najbolje znas... :)
@carobnjak
Da, ja bih vratio mehanički dvogrli karburator u upotrebu, s tim što se kao najpouzdaniji pokazao klasičan MPI.
@Pančevski
Gasoline Direct Injection - (GDI)
Fuel Stratified Injection - (FSI)
Spark Ignited Direct Injection - (SIDI)
Direct Injection Spark Ignition - (DISI)
Smart Charge injection - (SCI) - potpuno budalasta skraćenica...
@Predrag
Zasto kasne 10-12 godina za ostatkom? Zbog motora? Pa pre toliko godina motori sa direktnim ubrizgavanjem su bili prava retkost, nije ni VW imao u ovoj klasi (C-segmentu), a ni sada ih nemaju svi proizvodjaci kod benzinaca. Hyundai i Kia jedino sto nemaju jeste neki manji turbo benzinac tipa 1.4T ili pak manji kao sto imaju VW, Ford, Reno, GM i naravno sa DI zarad boljih performansi i potrosnje... i nezaboravne emisije stetnih gasova ;)
@Predrag
Kia Ceed 1.6 GDI 135ks:
max brzina 195km/h
0-100 km/h 9.9 sec
(nema podataka o medjuubrzanjima)
masa 1268 kg
Tebi je ovo lose?!?
@Predrag
kasne manje nego VW grupa(i Skodica naravno) za common-rail dizelom... :)))
@Predrag
medjuubrzanja se nikada ni ne navode u specifikacijama, samo na merenjima!
Cek malo, ti zameras sto Kia nema najsavremenije motore a vratio bi dvogrli karburator?!?
Molim objasnjenje! :)
@carobnjak
Znam. Ali tu je taj motor slab ;)
Zbog toga što pored uživanja u vožnji (boljih međuubrzanja), smanjenja potrošnje i emisije štetnih izduvnih gasova, nove tehnologije sa sobom donose sve veće troškove održavanja, i sve manju pouzdanost.
Da li si ikada probao Ceed ili i30 1.4? Posle njih ti motor i sa jednogrlim karburatorom dođe kao mlazni pogon :))
@carobnjak
Kod nekih proizvodjaca imas i medjuubrzanja tipa 80-100 kmh ili 80-120 kmh... verovatno su pristojna za taj obrtni moment i masu.
@Predrag
Ma moze i jednogrli samo nek' ima el. saug... ;)
@Predrag
Pa ko ti je kriv kada si navikao kod zastavinih vozila samo takav i ima... :) od toliko inzenjerskih umova DMB-a i Zastave nisu napravili ni jedan sa el. saugom ako se ne varam...
Ja vise volim, kres, bum, nema povlacenja, cimanja - gospodski - zimi, leti, toplo hladno sam radi posao... ;)))
@Orlo
Ima bez sauha: Yugo 60 i Yugo 65 (sa kraja 80-ih), a u novije vreme Yugo 1.1 CW i 1.3 CW. Oni imaju el. sauh.
Sauha nema ni kod 60 EFI, 65 EFI (sa kraja 80-ih), ni kod novijih 1.1 EFI i 1.3 EFI. Oni su klasični MPI ;)