
Preuzeto sa: Pressonline.rs
Čelnici italijanske kompanije su nekoliko puta pristajali na pomeranje određenih rokova i smatraju da su pokazali veliko razumevanje, ali ih strpljenje polako izdaje
Italijanski „Fijat" ima ozbiljne primedbe na odnos naše države prema obavezama koje je ona preuzela u vezi sa fabrikom „Fijat automobili Srbija", saznaje Press.
Kako su nam preneli odlično obavešteni i potpuno pouzdani izvori bliski samom vrhu italijanske kompanije, „Fijat" ima tri ključne zamerke - pre svega država, kao suvlasnik fabrike, i dalje duguje oko 60 miliona evra koje je odavno trebalo da uplati, a znatno kasne i radovi na izgradnji obilaznice oko Kragujevca, kao i spajanju tog grada sa autoputem Beograd - Niš, preko Batočine.
Srbija ima 33 odsto vlasništva u kompaniji „Fijat automobili Srbija", pa su tom udelu srazmerne i preuzete novčane obaveze u investiranju.
Neispunjeno obećanje
Problem je, međutim, što država odavno neredovno ispunjava svoje obaveze.
Pre nekoliko meseci je tako bila sporna uplata 80 miliona evra iz budžeta za proizvodnju modela 500L, ali se to nekako rešilo i tada je Italijanima obećano da će uplate nadalje biti redovne ili u najgorem slučaju sa minimalnim zakašnjenjem, a oni su pristali da zaostali novac dobiju na rate. U međuvremenu, pokrenuta je proizvodnje „srpskog fiće"...
Ako je istina da se automobili tamo samo sklapaju, a ne proizvode, koliko košta ta proizvodnja? Desetine ili stotine miliona eura? I za 33% vlasništva (nečega što je 100% bilo vlasništvo države ili građana Srbije treba dodati još par stotina miliona eura da bi se ispunili uslovi za 33% vlasništva... I još da se napravi nova cesta... I još puno toga... A ono što piše u prvom pasusu da Talijane izdaje strpljenje; pa normalno da su nervozni jer nemaju kinte, pa čekaju da im neko da! Al' je neko uzeo veliku lovu za ovaj aranžman.
Evo šta radi bivša predsednica Skupštine srbije, šara po kolima!
Termin "srpski fića" automatski asocira na "onog fiću" jeftinog i dostupnog raji.
Ovaj nije povoljan ni gđa. Slavici & Co, koji su šarali po kolima (nekažnjeno).
Mogli bi oni prvo da objasne kako skoci (10x) vrednost robe koju salju za Srbiju, cim kamioni predju italijansku granicu.
Što volim kada sam u pravu. Finansiranje Zastavine proizvodnje do 2008. godine je mala maca u odnosu na ovaj aranžman. Bolje da su polovinu para uložili u unapređenje sopstvenih modela koje bi počeli se izvozili u Rusiju & Co. Afričke zemlje pa čak i u Evropu, što da ne. Dobri, jeftini i jednostavni automobili su budućnost, a Zastava je imala sve šanse da proizvodi takve automobile. Sa ovim 500 L ćemo propasti i mi i Fiat. Dok dođemo na nulu proći će mnogo godina, ako uopšte budemo došli, jer ko će da ulaže u sledeći model za Srbiju ako se ovaj pokaže kao promašaj, a već na sada krive za loš start.
Faliće nam pa makar i ovakav:
https://www.youtube.com/watch?v=eLzKkigprsU&feature=related
Ako se dobro sećam, ugovor o aranžmanu nije ceo izašao u javnost, već postoje "zatamljeni" delovi istog?
OK, poslovna tajna, ali šta se još od "nas" očekuje, i koja će cena ovog "dragulja" biti za srpsko tržište u ovoj "situaciji"?
Sve miriše da će potencijalni kupci ići u Nemačku po njega, da ih izađe jeftinije...
Da ne bi bilo zabune:
...koji bi se izvozili...
...a već nas sada krive za loš start...
I jedan klip u skaldu sa gornjim komentarom:
https://www.youtube.com/watch?v=8CIfq5zt8lQ
Autoput do koridora i obilaznica trebaju Kragujevcu i bez Fiata. Radi se o jednom od najvećih gradova Srbije, koji i dalje raste. A što se tiče para, država Srbija nek proda svoj udeo u FASu, i neće morati da plaća ništa Talijanima. Ovako, hoće 33% vlasništva, a neće da ulaže. Nije to u redu.
Na rekonstrukciji FASa radilo je 2000 radnika iz cele Srbije, ekoloski je očišćen, urađena nova energana i sistem za prečišćavanje otpadnih voda, industrijska zona Grosnica za kooperante, prilazni putevi i mostovi. Sada se radi savremena signalizacija da bi se smanjile gužve, a sledi modernizacija železnice.Sve to ostaje gradu i Srbiji, i ako ode Fiat.
A jel je Fiat platio sve novce drzavi za Zastavu... znam da su govorili o tome naveliko kako ni Fiat ne placa svoje obaveze a od kada je proizvodnja krenula niko vise to ne spominje...
Fiat je trebao da plati zemljiste i objekte stare Zastave, ali mislim da je to ušlo u 33% Srbije. A da nije prodata zastava automobili bi prošli kao zastava kamioni, koje niko neće, i zive na račun države. Neće ih Iveco, ni FIAT, čak ni kao kooperante. Urade 20ak kamiončića, kombija, il mini busa mesečno, po narudzbi državnih firmi. Gde je ta naša pamet?
Grupa Zastava i nije loše prošla u privatizaciji kao mnogi drugi. Najveću fabriku automobili je uzeo Fiat, vojna je državna al radi dobro, Alatnicu su kupili Slovenci, kao i Tapacirnicu, Kovačnicu Bugari itd.,i svima ide dobro sem Kamionima koji jos traze partnera.
@predrag
da nisi možda završio mašinski u beogradu, smer motorna vozila? generacija 06?
koliko smo mi smesna zemlja sa smesnim pricama i smesnim Dinkicem.
proizvodnja NULA. samo preprodajemo i vatamo zjale
@đura
Da. Na osnovu čega si to zaključio? Očigledno da se znamo, ali ne znam nijednog đuru :)
A cena prava sitnica 16 000 eura
videćete prodavace oni to za 10tak hiljada i to ubrzo jer potraznja za fiatovim vozilima kontinuirano opada sa mo raste potraznja za Nemačkim automobilima.
"Gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović kaže da su kritike italijanske kompanije Fijat na odnos naše države prema FAS-u opravdane."
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2012&mm=08&dd=07&nav_id=632829
Pa naravno da kaze Merline kad je on kusao "masno" od te corbe. :)
Pod hitno treba proterati italijane iz Kragujevca, i vratiti masine za proizvodnju Zastavinih modela. Naravno, i vratiti staro ime. Sav taj novac se mogao uloziti u podmladjivanje Zastavinih modela.Buducnost je u jeftinim vozilima. Onima koji su dostupni i nama, i zemljama koje su razvijene kao nasa. Vidite sta je Reno uradio sa Dacijom. VW planira da takodje istu stvar. I da, pri tom, vrati ime Wartburg na svetsku scenu.