
Novi "fijat 500L", koji se proizvodi u Kragujevcu, počeće zvanično da se prodaje u Evropi od 1. oktobra, a u Železnicama Srbije očekuju da će do kraja ove sedmice početi železnički transport tih automobila ka luci Bar.
U "Fijat automobilima Srbije" (FAS) Tanjugu je rečeno da se sve u vezi sa proizvodnjom i prodajom novog modela "500L" odvija planiranom dinamikom i da će od oktobra početi prodaja, najpre na prioritetnim tržištima - u Italiji i Srbiji.
Generalni direktor FAS-a Antonio Ćezare Ferara je prošlog meseca izjavio da će se na italijanskom tržištu "500L" prodavati po ceni od 15.500 evra, a da se za srpsko tržište još formira cena.

U Železnicama Srbije je rečeno Tanjugu da će ka barskoj luci najverovatnije 9. ili 10. avgusta krenuti prvi voz sa 16 vagona i ukupno 208 novih automobila "500 L" namenjenih izvozu.

Početkom jula u kragujevačku železničku stanicu je stiglo 17 "Las" vagona nemačke železnice, koji su korišćeni za probne vožnje na srpskim prugama. "Fijat" ima, navode u Železnicama Srbije, ugovor sa Nemačkom po kome te vagone može da koristi za svoj prevoz u bilo kojoj zemlji i polovinom jula je u Srbiji obavljena prva probna vožnja od Kragujevca prema Baru, a druga krajem prošlog meseca.

Železnice su najavile da će do kraja godine sa 130 vozova transportovati 26.000 automobila, a za sledeću godinu je planiran prevoz 160.000 automobila sa 14 vozova nedeljno.
FAS je objavio da je serijska proizvodnja novog Fijatovog modela "500L" u Kragujevcu počela 4. jula i najavio proizvodnju oko 30.000 tih automobila do kraja godine.
Novi "500L" koji se proizvodi u Srbiji može se od prošlog meseca poručiti u Italiji i na većim evropskim tržištima.
FAS je, prema rečima Ferare, spreman da prema planiranom kapacitetu proizvodi 30 vozila po satu ili 550 vozila dnevno, ali postoji mogućnost i za veću proizvodnju ukoliko se poveća broj smena, radnih dana...
Novi "500L" biće plasiran na više od 100 tržišta u svetu uključujući i SAD, kao i region Azije i Pacifika i FAS očekuje da će najbolja prodaja biti na evropskom tržištu, a trećina prodaje trebalo bi da ode na tržište SAD.
"Fijat" je, inače, počeo saradnju sa "Grupom Zastava" još od 1953. godine. Proizvodnja novog modela "500L" u pogonima u Kragujevcu rezultat je ugovora o zajedničkom ulaganju italijanskog "Fijata" i Vlade Srbije u kragujevačku fabriku "Zastava automobili", potpisanog u jesen 2008. Tim strateškim ugovorom, italijanski "Fijat" je vlasnik 67 procenata fabrike automobila u Kragujevcu, a država Srbija preostalih 33 odsto.
Novi model "500L" je vodeći u svojoj kategoriji u smislu odnosa između spoljašnjih dimenzija i unutrašnjeg prostora, jer je dugačak 415 centimetara (cm), širok 178 cm, visok 166 cm i ima međuosovinski razmak od 261 cm, tako da ima dosta prostora u putničkoj kabini i prostoru za prtljag koji ima zapreminu od skoro 400 litara.
U ponudi su tri motora koja karakterišu niži nivoi štetnih emisija i ugljen-dioksida. Reč je o dva benzinska motora (105 KS 0.9 "TwinAir" i 95 KS 1.4 litra) i jednom turbodizel motoru (85 KS 1.3 "MultiJet 2").
Posebno se ističe motor 105 KS "Turbo TwinAir", koji je oborio rekord u svom segmetnu sa štetnom emisijom od samo 112 g/km.
Dvocilindrični motor "TwinAir" koji proizvodi "Fijat", osvojio je mnogobrojne nagrade i nalazi se u vrhu svog segmenta u smislu potrošnje goriva i emisija, zahvaljujući svojoj maloj zapremini i turbo punjaču visoke efikasnosti.
Od iduće godine "fijat "500L" će biti ekološki još efikasniji zahvaljujući najčistijem gorivu koje je danas na raspolaganju - metanu. U pitanju je premijera modela s prirodnim gorivom i "Turbo TwinAir" motorom.
Poznata TV emisije o automobilima "Top Gear", bavila se novim "Fijatovim" modelom koji je ocenila kao "auto namenjen 'fanki' mamama dok vozaju svoju decu, a dizajneri će pokušati da vas ubede da su spojili malecnu italijansku ikonu sa prostranošću i funcionalnošću. Pomislićete da to zvuči kao 'fijat panda', ali onda ćete ga videti uživo i shvatiti da je mnogo, mnogo veći".
Izvor: Tanjug.rs / Mondo.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat
"U oktobruu..bice u novembruuuu..U novembru, bice u decembruuuUUUuu. Bice bolje sto me vise lozeee, srce mi bez tebe ne moze..."
Zeljko Samardzic :D
Ja inace gotivim ovaj FIAT 500L ali me sve ovo oko izlaska u proizvodnju zabavlja.
P.S. Prosto je neverovatno da FIAT nije jos objavio slike enterijera FIAT Viagio. Ili sam ja to prespavao...
Vremenom mi postaje sve ružniji. Oblik rubova, napumpani spoljašnji blatobrani i vetrobransko staklo u kombinaciji sa staklima umetnutim u "A" stubove su mi ubedljivo najružniji detalji u masi drugih. Prednje staklene površine me podsećaju na glaveni deo ronilačkog odela.
Sve ove vesti oko 500 L su postale prava dosada.Sve ih je vise,a nista konkretno.
Vozovi kreću za nekoliko dana a zvanična prodaja u Oktobru? Počeće i pre. Ovi vozovi me baš i ne raduju, gradu fale dva nadvoznjaka, biće gužvi na prelazima. Još kad krene Punto opet biće veselo, prodavao se po Turskoj i Egiptu.
Čuj Srbija (drugo) prioritetno tržište?
Čemu ovolika tajnovitost oko cene za domaću raju. Jel se to tvrdi pazar?
@Đenka, Normalno da će reći da su im Italija i Srbija prioritetne, kad ih tu proizvodi, i cena bi trebalo da bude najniža. Dodješ do Kragujevca i odabereš. To se kaze i iz poštovanja domaćinu, kao što će na pr. u Dačiji reći da im je Rumunija prioritet. Baš da vidim dal će prve prodati drugde osim u Srbiji.
FIAT 500X na auto-salonu u Parizu?
http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2012&mm=08&nav_id=632857
@ carobnjak
https://autoblog.rs/blog/auto/top-secret/2012/07/03/fiat-500-suv
@auto
znam za to (naravno!) ali ovde je potvrda da ce biti u Parizu a ima i 2 vrlo lepe fotke! :)
Pozdrav
@ carobnjak
Mala ispravka, to što je B92 objavio nisu fotke, već samo renderi koje su preuzeli iz britanskog Auto Expressa (što su i naglasili). Takođe, nigde u tekstu se ne pominje zvanična potvrda da će 500X zaista i biti predstavljen u Parizu, već "da bi mogao" da bude predstavljen, zato su i stavili znak pitanja u naslov članka.
AutoExpress inače navodi i svoju procenu da će 500X koštati oko 14.000 funti, što je 17.650 evra.
Pozdrav :))
@auto
pa sta su, slova? Fotke rendera... :)
Ja sam to tako doziveo... :)
P.S. a cini mi se da je to fotosopirana Mocca!
Dr Deki ce to strucnije... :)
@ carobnjak
Možda se mislili na ove slike Opel Mokke?
https://autoblog.rs/gallery/108/opel%20mokka%2054.jpg
https://autoblog.rs/gallery/108/opel%20mokka%2055.jpg
@auto
da, prva bi prosla, ali na drugoj se vidi "kradja"! :)
Ali ipak 500x deluje mnogo bolje...
P.S. zasto imam utisak da vi volite sa mnom da komunicirate a uvek sam mislio da vas nerviram (kao i vecinu)? :)
@ carobnjak
Pre svega, mene niko ne nervira, za ovih skoro šest godina Autobloga sam naučio da se ne nerviram :))
Uglavnom, svako ima pravo na svoje mišljenje, pritom naravno ne sme da pređe određenu granicu.
@carobnjak
@auto je ponovo sve počeo da voli :) Toliko je dobar da mi je žao što često idem u off topic. Moraću da se popravim pod hitno! Odoh sada.
@auto
drago mi je i podrzavam!
Mada kad se objektivno pogleda, gde sam ja tu je puno posla (brisanja komentara)i za vas, e sad da li zbog mene ili zbog drugih, tesko je reci... :)
Opet me ne bi čudilo i da bude Mokka by Fiat.
Ceo prednji deo, vezni limovi, A stub, prednja vrata kod Korse i Grande punta su identični!
Pa što ne bi i Mokka mogla da se ispije na 2. način
@ Auto
I meni je žao zbog off-topic, ali ponekad je to jedini način da nekom ko je slep, pokažemo ono što ne vidi.
Počela da radi druga smena u FASu. Radno vreme od 20-06. Znaci 10 sati. Petak, subota i nedelja neradni. Trenutno 100 auta u dve smene.
@B.S.
Samo štancujte te sanduke. Pitam se samo kome ćete da ih uvalite.
Zastava je za 40god. izvezla max 700.000 automobila..Od toga 140.000 Yuga u SAD. Ako FAS godisnje izveze i 100.000 biće dobro, s obzirom na krizu. Ustvari odlično, mi već 20god. nemamo toliku proizvodnju a kamoli izvoz. Plus nekoliko hiljada Punta u regiju, Tursku i Afriku. Planirana prodaja za 2013u je od 120-160.000.
@B.M.
Nijedan Fiatov plan proizvodnje nije bio ispunjen poslednjih xy godina. Sa ovim sandukom šanse za uspeh su male.
Ovakvog Classica kakav je sada je tržište sito. Ti bar znaš koliko ih još ima na parkingu.
Zastava se od tih 40 godina 20 zahuktavala i povećevala proizvodnju, a 20 je propadala.
Ako mogu da prognoziram šta će biti dalje, čim ozbiljnije krene proizvodnja i izvoz, naći će se pare za autoput, prugu, obilaznicu itd. Doći će i novi komponentasi da se interesuju za gradnju fabrika. Vesti o FASu biće još više, kako ide prodaja, šta kažu o njemu u inostranstvu, ko ga reklamira itd. Obilazak političara se podrazumeva. Sve to smo videli kod Yugo Amerika.