
Kada je američki gigant General Motors kupio 7% francuskog proizvođača vozila Peugeota početkom godine za $430 miliona, plan je bio da dve kompanije dele platforme, mehaniku i fabrike na evropskom tržištu.
Međutim, finansijski problemi Peugeota su naterali Amerikance da već sada dobro razmisle gde partnerstvo vodi. Naime, Peugeot je prošle sedmice zatražio finansijsku pomoć od francuske vlade, a kompanija u proseku gubi oko $200 miliona mesečno.
Francuska vlada
ima želju da pomogne posrnulom proizvođaču, ali zahteva veću proizvodnju i
prodaju čime bi opravdala investicija.
GM ne veruje da
će do toga i doći, a njegova investicija od $430 miliona na početku godine
trenutno vredi manje od $180 miliona. Iako Amerikanci veruju da će se Peugeot
oporaviti zajedno sa evropskom ekonomijom, takođe najavljuju da neće dugo
vremena investirati novac u posrnule inostrane proizvođače kao što su
prethodnih godina uradili sa švedskim Saabom.
Autor: Zoran T. –
Autoblog.rs
Slika: Peugeot
Moje mišljenje je da Peugeot jedino spas može da traži u Rusiji i Kini. To znači selidbu proizvodnje i gubitak stotine hiljada radnih mesta.
Sad razmislite treba li pomoći evropskoj autoindustriji, ili pustiti koreance da divljaju i varaju kupce šupljim proizvodima.
Ova nakazica može da prođe smo u Kini. Oni to vole tako kitnjasto, ali vole i dugačko... tako da ipak ne može da prođe ni u Kini :))
Mange,
Možeš pričati šta hoćeš, ali Korejci su danas definitivno ispred Pežoa lli Renoa. Pežou je top model 508, Renou neki Samsung...
Citroen je naravno i dalje odličan, ali ne može sam.
Ne znam kako misliš "divljaju i varaju"? Ne bih rekao, čitaš li strane testove, itd.?
@Raziel
Meni licno su odvratni!Svi na istu foru spolja,unnutra...Unutra svi AIWA mini linija,spolja svi neke krivudave linije,ne znas im pocetak,ne znas im kraj,neki veliki uglavnom farovi...Skroz su bi bezlicni,nista nema da me posebno privuce...Sad da kupujem auto nikad ne bih pogledao ni Kiu ni Hjundai,ustvari mozda mi se jedan model onako po malo svidja a to je Sportage,nista vise...
Pa zavisi od modela.
Kia ima npr. Sportage ili Sorento koji su jako lepi manji terenci.
Ceed izgleda ozbiljnije od većine auta u klasi.
Soul - vrlo interesantan model
Limuzina Optima je verovatno jedna od najbolje izgledajućih u srednjoj klasi.
Novi veliki K9, Quoris izgledaju vrlo lepo i moderno, a veliki broj ljudi se slaže čak i modernije od BMW-a 7, Peugeot i Renault da ne pominjem (uz dužno poštovanje).
Hyundai,
i30 je voleli ih ili ne jedan od najlepših u klasi!
i40 je vrv najlepši karavan u segmentu.
Sonata/Azera, onako.
Veloster - zanimljivo i originalno
Genesis Coupe - primamljivo
Equus - nije neki lepotan, ali auto poseduje sva moderna čudesa i pripada segmentu velikih automobila...
Tucson - OK
Pogledajte gde su bili ranije a gde sada. Imaju ogroman budžet, sjajne dizajnere, smeši im se uspeh.
I Samsung i Apple su pre nekoliko godina gledali sa podsmehom a sada su sila.
Realno bolji su od Renaulta ili Peugeota u svakoj klasi (+ imaju ponudu i u ostalim klasama). Citroen je i dalje bolji, ali pitanje koliko će se još držati.
Hvala bogu, što god je evropsko GM dotakao, prodato je kinezima za dinar
Ova fora Peugetova da su prag i bok isti komad metala, nikada necu shvatiti. Jel toliko tesko da to budu dva odvojena dela kao kod VW?
Neka spuste cene, dizajniraju delove daleeeko manje komplikovano (koliko samo ovaj 208 ima nekih krivudavih vijugavih guma plastika metala i cuda, a sve je to moglo da se izbegne, opet pogledati VW).
:)) Fordovac... a kuda bi to došli, da svi prave jednako dosadne aute ko Wagina i Toyota? ova mala "nakaza" u živo uopšte nije tako grozna a ako je u bar srednjoj opremi, kakav Polo ili Corsa prema njemu izgledaju, ko sirotinja...
a što se tiće GM-ovih ulaganja... na početku je bio plan, da kompanije sa zajedničkim narućivanjem i kupovanjem repro materiala na svetskom tržištu uštede nekoliko milijardi a ne, da GM sa pišljivih 7% udjela, napravi dar-mar preko kompletne PSA game i seli proizvodnju u posrnule Opelove fabrike...
ako se dobro sećam, prvo je bilo "zajedničko kupovanje"... ostalo od zaustavljanja projekata (C5, niskocenovi auti, vlastitit DSG menjač...) je došlo kasnije...
RAZLOG je što Opel nema ni u planu novu Korsu. Aktuelna je nastala od Grande Punto-a (gruborečeno), čak je koristila i 1.3 dizel iz Fijata.
Izgleda da, zato što ni Fijat nema zamenu za Punto, nema ni Opel zamenu, pa je TRAČ da će na 208 staviti Opel-ov LOGO, izgleda bila ISTINITA!
@ drugmirko
U odnosu na Korsu, ovaj 208 je dizajnerski dragulj
@Fordovac
Nije to Peugeotova fora. Tako je kod najvećeg broja automobila.
@mile antena
Lepo smo ti i ja rekli jos ranije da kada krenu ovakve price, GM ce biti kriv sto je PSA u krizi i sto ne zna da napravi konkurentan proizvod... nego neki imaju kratkorocnu memoriju. ;)
@Raziel
Slozio bih se sa tobom za korejska vozila i komentare u 01:27 i 00:51. :)
@Dejan L
Ta Corsa je u top 10 najprodavanijih u Evropi stalno(!) i najprodavaniji auto pretproslog meseca u V.B. u odnosu na dizajnerske dragulje C3 i 208... ;)
I nemoj da iznos odvale kada je platforma vec napravljena (Gamma II i koriste je vec uveliko modeli B-segmenta GM-a) a 6-7 godina je sasvim normalan period za jedan model na trzistu... bice to model za 2014, krajem sledece godine izlazi...
@ carobnjak
Pa zato što će Kinezi pod pritiskom UN-a ugasiti 70% fabrika, Koreanci će morati da plate debele pare da bi mogli da opstanu na tržištu SAD i EU (navodno ekologija...), EU proizvođači propadaju rapidno, pa će za 10 godina biti svega 10 proizvođača:
1. Toyota
2. VW (BNTLY, BUGT, PRSCH, Adi, St, Šk)
3. GM (GMC, BCK, CHVRLT, HLDN...)
4. MB
5. BMW
6. Hyu/Kia
7. Reno-Nissan-Dacia-Lada
8. Mits-PSA...
I da bi opstali, svi će se pripajati 1 drugima, na kraju će biti 3 velika svetska proizvođača...,a ostali će biti pod uticajem velike trojke.
@ carobnjak
Ostavio sam tebi da pomeneš FIAT grupu:
1. Ferrari
2. Maserati
3. Abarth
4. Alfa Romeo
5. Lancia
6. Fiat
7. Chrysler
8. Dodge
9. Ram
10.Jeep
11.ima još...
Maleni Fiat (srp. Fijat) :)))
@carobnjak
To cemo jos videti, imaju praksu da prave pauze izmedju modela... mozda sada dobije novo ime posle onih Grnde, Evo, Just Punto... ;)
U pravu je Deki...
Možda neće biti 100% tačno proročanstvo, ali sve se svodi na to.
I naravno FIAT
@ Prdedrag
Ne znam, preksinoć sam samo video Fabiju ispred tvoje zgrade, ali ti reče da je blizu i Florida. Znači tu je Zastava, hehe... Ima je, hehe
@ carobnjak
Ti veći igrači su već u g****ma ili su već kapitulirali pred jačim iz grupe.
PSA je već sarađivao na motorima sa BMW-om, gle kad ih BMW pojede zbog dugova...
Mitsubishi pokleko pred HYUND/KIA grpom
@carobnjak
Zastavica je još uvek na papiru, pusti ti to. Pa kada bude pomahnitala ima sve da ih sredi :))
@Predrag
mozda bi vaskrsla Zastava pre pomogla Fiatu nego Amerika? :)
@Dr Deki
nisi mi odgovorio na 12:43
@carobnjak
Prdedrag? Misliš preko puta moje kuće? Tu su Crvenkapa i Floridizacija, a Tempo je u blizini ;)
Pre tipujem da će da se ujedine francuski proizvođači. Verovatno će država da ih natera...
@ Predrag
Putin krivi uvoz za krah Lade, a ne rđu i škart!
Čak je izjavio da, ako treba da se spase ruska autoindustija, praviće i motorne taljige, samo da budu dostupne narodu.
Jel to ta ideja kupujmo domaće?
Žalosno, kao ona oda JUGU:
,,...drumovi će poželeti Juga
, ali Juga više biti neće} 2x ...''
@carobnjak
Yugo 2 za Ameriku i ostatak sveta bi im rešio sve probleme. Kakav 500, on osim u Evropi nigde nema vrednost (nepoznato mu je poreklo), a Yugo je nadaleko poznat. Ne možeš da zamisliš koji bi to bum bio ;)
Ostavio sam neke linkove vezano za Yuga ˛Co, ali ih niko nije spazio :(
@ Predrag
Ne znam, ne vodim katastar, snimio sam je ispred sive zgrade, a to što koristiš 3 parking mesta, sram te bilo!!!
@ carobnjak
Sve sam ti rekao u 12:40h
Hvala Brazilu, Turskoj, Kini i profitu Krajslera, zaključi sam! A koje će mesto biti, ako ga bude, reci mi ti, daj malo čarolije, čarobnjače !!!!!
Pasulj mi se smežurao na suncu. Ne mogu da vidim do kraja, hahahahahahahaha
@Predrag
aha, Amerika zudi za takvim vozilima, evo Mile Antena ce da potvrdi... :)
500 samo tebi nema vrednost, tek ces da cujes gde ce sve i kako da se prodaje...
@Dr Deki
2 sam pošteno platio. Molim lepo. Treće bi bilo previeš ;)
@Predrag
ja sam spazio linkove, znam ih odavno, tuga! Ma ko to jos i gleda, samo ti...
@carobnjak
Nisi me razumeo. Samo u Evropi znaju za prethodni model 500 i jedino tu može da proradi nostalgija. U Americi je on mala konzervica. Tamo je Yugo već nešto drugo - legenda ;)
carobnjak
Reci mi, daj malo čarolije, reci mi ti gde je Fiat za 10 godina!
Ne mogu da kupujem nov pasulj
@ Predrag
U Japanu je prodato preko 5.000 kom Fiat-a 500, iskren da budem, malo, ali i nije
@Predrag
pa kad nisi precizirao koji 500, a ima ih ko kise! :)
Yugo jeste legenda ali samo za sprdnju, pa i kod nas...
Zasto je meni upucen komentar pod 12:49?
@ carobnjak
Sve sam procenio, ponekad omašim za 2-3%, ali grubo što procenim na kraju bude baš tako. Sećaš se da sam pogodio i cene za mnoge automobile? Skoro u evro pogodim.
Al' jbg, nema tu mnogo mudrosti, uporediš sa 10 konkurentskih modela i lako zaključiš koliko određena marka odstupa od nekog preseka!
@carobnjak
Pa rekao sam da mu je nepoznato poreklo (istorija, prethodni model...).
Sprdaju se samo oni koji ga nisu imali, ili su ga imali ali ga nisu propisno održavali.
Komentar je bio upućen Dr Dekiju. Izvinjavam se zbog greške.
@Predrag
kome je nepoznato? Fiatovi modeli su se dugo prodavali u Americi, dok nije dosla afera sa korozijom (neki je i dan danas prozivljavaju), a u J.Americi se prodaju bolje no u Evropi, tako da gresis!
@carobnjak
Mislio sam na Severnu. Tamo su bili, ostali i ostaće truba. Yugo 2 im je rešenje :)
@ Predrag
A moglo je i ovako
http://www.dodaj.rs/?6/Mx/HO5DdFQ/208-by-dejan-l.jpg
Raziel
Auto se ne može posmatrati kao slika, skulptura.... tj umetničko delo. To je za mene na nekom 4-5 mestu. Pre toga ima mnogo šta. Recimo performanse sve ukupno, cena, pouzdanost, servisna mreža, duh automobila, pa tek onda umetnost.
Koreja auti su mi džigerice pojeli, nisu predviđeni za bilo kakve veće zahvate na popravci. Servisi su preskupi i zahtevni, a dugogodišnje garancije crpe ogromne pare i nisu potpune. Imati koreanca kao vozilo je ispod staleža punto clasic. Uglavnom ih i kupuju ljudi koji se u kola ne razumeju, koji misle novo je novo a cena pristupačna.
Koji je onda razlog zbog čega bi ja Evropljanin kupio Kia - Hju vozilo, da ne kažem Chevrolej, koji je se i pokazao kao najveći krš na tržištu, sa najskupljim održavanjem???