home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Američki gigant General Motors je uspeo da se oporavi od bankrota i trenutno uživa u velikom uspehu i profitima širom sveta, ali jedna divizija mu i dalje zadaje glavobolje.

To je svakako Opel, koji je prošle godine imao gubitak od $747 miliona, a godinu pre toga čak $1.76 milijardi.

Sudeći po magazinu Forbes, Opel je najveći razlog zašto GM-ove deonice ne rastu onom brzinom koje bi trebalo, pa tako najveći proizvođač vozila u svetu iz 2011. godine trenutno razmatra nekoliko opcija.

GM je zamalo prodao Opel kanadskoj imperiji Magna International pre tri godine, a taj potez je podržala i nemačka vlada koja je bila spremna da investira oko $6 milijardi. Međutim, do kraja 2009. godine GM je ipak odlučio da zadrži Opel, a kako nije dobio potrebnu pomoć nemačke vlade iste godine, kompanija je u narednih godinu dana investirala sopstvenih $4.2 milijarde.

Na žalost, Opel je nastavio sa gubicima koji su dostigli $17 milijardi od 1999. godine, a kompanija je promenila četiri predsednika u poslednje tri godine.

Dok ima onih koji kažu da GM treba najviše da se fokusira na domaće i kinesko tržište, evropsko tržište je i dalje dosta veliko, iako je trenutno u krizi. S druge strane, Opel je igrao veliku ulogu u razvoju manjih globalnih modela kompanije, ali su šanse male da bi mogao da preživi samostalno.

Autor: Zoran T. – Autoblog.rs

Slika: Opel   



čitanja : 881



Komentari

Opel, šteta nije da se ugasi. Hteli su Rusi da ga kupe, Ameri daju a Nemci ne. Tako da će verovatno za Sabom....
GM postaje stečajni upravnik auto industrije.
Tek će se čuti.... pa se čudite što proizvođači traže zaštitu od EU.

Autor Mange 06 Avg 2012, 23:56

da opel sutra postane samostalan, bankrotirao bi u roku od 2-3 godine, i naravno svi bi ovde krivili gm za krivca

Autor mile antena 07 Avg 2012, 01:19

GM treba opel da proda drzavi Nemackoj, koja bi dala pare za to. Tako bi bilo najbolje i za GM i za opel (koji bi se pod nemackom "kapom" brzo oporavio u Evropi - sto je i glavno trziste za opel).

Autor Damko 07 Avg 2012, 07:51

@ Damko
Daj Bože, ali druga strana medalje je sledeća:
Šta će da razvija GM bez Opel-a? NIŠTA!

Autor Dr Deki 07 Avg 2012, 08:23

da, jadan cadillac bi sutra propao bez opela ... smrc ...

Autor mile antena 07 Avg 2012, 15:31