
Američki gigant General Motors je uspeo da se oporavi od bankrota i trenutno uživa u velikom uspehu i profitima širom sveta, ali jedna divizija mu i dalje zadaje glavobolje.
To je svakako
Opel, koji je prošle godine imao gubitak od $747 miliona, a godinu pre toga čak
$1.76 milijardi.
Sudeći po
magazinu Forbes, Opel je najveći razlog zašto GM-ove deonice ne rastu onom
brzinom koje bi trebalo, pa tako najveći proizvođač vozila u svetu iz 2011.
godine trenutno razmatra nekoliko opcija.
GM je zamalo
prodao Opel kanadskoj imperiji Magna International pre tri godine, a taj potez
je podržala i nemačka vlada koja je bila spremna da investira oko $6 milijardi.
Međutim, do kraja 2009. godine GM je ipak odlučio da zadrži Opel, a kako nije
dobio potrebnu pomoć nemačke vlade iste godine, kompanija je u narednih godinu
dana investirala sopstvenih $4.2 milijarde.
Na žalost, Opel
je nastavio sa gubicima koji su dostigli $17 milijardi od 1999. godine, a
kompanija je promenila četiri predsednika u poslednje tri godine.
Dok ima onih koji
kažu da GM treba najviše da se fokusira na domaće i kinesko tržište, evropsko
tržište je i dalje dosta veliko, iako je trenutno u krizi. S druge strane, Opel
je igrao veliku ulogu u razvoju manjih globalnih modela kompanije, ali su šanse
male da bi mogao da preživi samostalno.
Autor: Zoran T. –
Autoblog.rs
Slika: Opel
Opel, šteta nije da se ugasi. Hteli su Rusi da ga kupe, Ameri daju a Nemci ne. Tako da će verovatno za Sabom....
GM postaje stečajni upravnik auto industrije.
Tek će se čuti.... pa se čudite što proizvođači traže zaštitu od EU.
da opel sutra postane samostalan, bankrotirao bi u roku od 2-3 godine, i naravno svi bi ovde krivili gm za krivca
GM treba opel da proda drzavi Nemackoj, koja bi dala pare za to. Tako bi bilo najbolje i za GM i za opel (koji bi se pod nemackom "kapom" brzo oporavio u Evropi - sto je i glavno trziste za opel).